BröllopsGuiden
24 jun 2008 09:02       3 svar    1113 klick

Bröllopsvals?

josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Hur gör ni? Ska ni dansa klassisk vals eller "tryckare" (ha ha ha, säger man så fortfarande?).

När skall ni dansa denna? *hubba*
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 24 jun 2008 09:10
Vi ska dansa tryckare ;) Fästmannen är inte den bästa dansaren, så vi ska showa lite under dansen. Vi tänkte börja med "vår låt" och efter ungefär en minut få det låta som om skivat hakat upp sig och bryta till ett medley med en mängd låtar. Då är det full fart och show som gäller, thriller-ymca-walk like an egyptian-kung fu fighting mm mm. Sen bryts det tillbaka till vår lugna låt igen..

Det ska bli så jäkla kul för alla gäster kommer att bli sååå förvånade, då min blivande man är ganska blyg och ingen tror nog att han vågar något sådant här *king*
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 24 jun 2008 09:30
Jag och pappa dansar vals.. P och jag dansar nog ingenting.. Eller en tryckare blir det säkert- men senare..

Tror vi tar det när maten är uppäten och partyt ska starta.. :D
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 24 jun 2008 10:29
Jag är helt inne på en show dans precis som dom skrev här ovan, att först börja med en vals och sen händer nåt med skivan och sen blir det lite show. Min kusin har dansat länge och har också koreograferat danser och har lovat att hjälpa till att göra något roligt men också något som är möjligt i min klänning. Men det stora bekymmret i det hela är att min blivande som inte direkt är blyg men inte gillar att göra sådana här "pinsamma" saker som han säger.. HAN VÄGRAR!!! Jag tycker det bara är en kul grej och att bjuda gästerna på nåt kul, det är ju sååå tråkigt att stå och titta på någon som bara dansar vanlig vals eller tryckare. Men jag ligger i långsamma förhandlingar och hoppas att han ska se det roliga i det hela, det behöver ju inte vara helt perfekt dans... Vi får se vad det blir, om han nu inte mjuknar och ger med sig så blir det vals men bara under ca en minut sen får värdparet se till att andra börjar dansa för jag vill skona mina gäster från att behöva stå och titta på oss i flera minuter... ;)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!