BröllopsGuiden
25 jun 2008 16:42       7 svar    1435 klick

Vilken modell?

gerberan
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 jan 2013
Utloggad
Uuuuh va svårt! Finns så mkt vackra klänningar att titta på, men så börjar jag fundera - vilken modell skulle passa mig bäst?
Har stor byst o ingen rumpa o smara lår/höfter men dock en mage. Ingen jättestor mage men går jag upp i vikt så sätter det sig på magen direkt. Förstår ni hur jag menar? Undra vilken modell som skulle passa mig då? (Får nog ta o planera in ett besök på nån butik trots allt så man får prova lite.....)

Sen min andra fråga: Vad tror ni, en modell som den nedan: Döljer den magen eller framhäver den den bara mer?

gerberan
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 16:43
Verkar inte funka?! Provar igen, slänger annars upp den i mitt galleri..
ThereseL
Antal inlägg: 97
Loggade in: 11 jan 2009
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 19:51
Hejsan
Jag var osäker på vilken modell o färg jag skulle ha så jag gick ner i affärerna o provade olika modeller o färger. Med färger menar jag vit eller creme. Jag var så säker på att jag ville ha en creme/champagnefärgad klänning, men efter att ha provat var det vit som gällde. Det såg ut som om jag hade gulsot!
Och modell blev faktiskt axelbandslös med en lätt drapering över magen. Och jag har stor byst o stor mage. Halterneck på mig såg jätteklumpigt ut o axelband markerade för mkt, jag passade bättre i att vara bar upptill.
Så det är helt individuellt vad man passar i, bäst är nog att gå ner o prova.
Jag kan maila dig en bild på min klänning, eftersom min blivande är här inne o får inte se min klänning före bröllopet :)

/Therese
gerberan
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 21:27
Annsofie - jag skulle "aldrig" våga ha axelbandslöst, skulle bara vara rädd hela kvällen att den ramlar av under dansen *s*

Theres - du får jättegärna maila mig! Inboxar min mailadress?
Vindelälva
Antal inlägg: 30
Loggade in: 11 apr 2009
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 20:10
Hej Gerberan,

Jag tror jag har samma kroppsform som du med relativ stor byst och smalare höfter (42 upptill och 38/40 nertill). Jag prövade ett par klänningar i olika butiker och alla rekommenderade en A-line skärning med ett draperat liv. De jag tyckte passade bäst var de med korsettsnörning bak eftersom du kan reglera vidden över magen bättre.

Jag var helt inställd på att ha en klänning med axelband, men till min förvåning hittade jag en axelbandslös som var helt underbar och som satt som en smäck utan att det såg ut som bysten höll på att falla ut... Eftersom den hade korsett liv med valben finns det inte en chans i världen att den glider ner.

Lycka till med din klänning!!
Karin & Johan
Antal inlägg: 26
Loggade in: 07 nov 2008
Utloggad
Skrivet 15 aug 2008 13:02
Jag har samma fundering. Tror nog att jag inte vill ha axelbandslöst, eftersom jag har lite större byst. Jag funderar istället på att köpa en med tunna små spetsärmar. Ska ge mig iväg till en butik och prova för att få en känsla.

Berättade förresten för mamma igår... Sa helt sonika att jag undrade om hon ville hänga med mig efter jobbet nån dag och titta på bröllopsklänningar. Hon blev först lite paff, men sedan jätteglad!
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 15 aug 2008 14:00
jag tror på a-linjeformad med drapera midja och korsettsnörning i ryggen.

jag trodde inte jag skulle passa i axlbandslöst, men efter att ha sett alla möjliga former på personer som haft axelbandslöst å sett helt fantastiska ut.. valde jag det. å jag vart jätte nöjd :) det framhäver ens hals om man har en kort sådan.. vilket jag har. Jag är rätt storbystad för min strl och det funkade super. men det finns ju olika former på axelbandslösa överdelar.. jag valde en rak.. tror intedet hade vart lika fint annars.

jag håler med om att du bör ut å prova klänningar. ta med kamera så du kan ta bilder å titta hemma. är du fortfarande osäker sen.. så får du ta hjälp av oss å dina vänner :)

lycka till!
Butterfly
Antal inlägg: 5
Loggade in: 24 okt 2009
Utloggad
Skrivet 17 aug 2008 11:48
HEJ!
Jag tycker inte du ska fundera så mycket på hur klänningen ska se ut och titta på för många bilder, du kommer bara bli besviken när du provar din "drömklänning". Tro mig. Boka istället tid för att prova klänning i en butik som du känner förtroende till. De vet precis vad som passar och inte passar just din kropsform. De har ju provat klänningar i flera år. Skulle du mot förmodan inte hitta en klänning så du gå till en annan butik.
Rekommenderar a-linje som föregående, den passar alla.
Lycka till i ditt letande!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!