BröllopsGuiden
01 jul 2008 19:17       8 svar    2134 klick

Tiara eller ej?

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Jag tycker att det är så vackert med tiara, men jag vet inte om jag passar i det. Och om jag ska ha någon - vilken? Jag har fyra tänkbara, och om ni vill kan ni gärna gå in i mitt galleri och titta på de två frisyrer jag väljer mellan. Dessutom finns där klänningen och mina övriga smycken. Snälla, hjälp veliga mej att välja om jag ska ha tiara och i så fall vilken!
Alternativ Resultat
Klicka för större bild tiara 1 100% (15)
Klicka för större bild tiara 2 100% (15)
Klicka för större bild tiara 3 100% (15)
Klicka för större bild tiara 4 100% (15)
Ingen tiara 100% (15)
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 01 jul 2008 20:33
Jag tycker att tvåan är urläcker och har tittat på dina frisyrtips och din klänning tycker att du kan ha lite mer tiara då din klänning var enkel men otroligt vacker. Men alla var tjusiga tycker jag det är svårt att välja, det bästa är ju om man kan stå i klänningen och prova tiaran till. Är det möjligt för dig, det var så jag bestämde mig. Då var det plötsligt jätte lätt.
Har du glasögon? Se då till att inte ha det på bröllopsdagen med tiara och allt
det brukar inte passa alls.

Lycka till!!
skrållan
Antal inlägg: 46
Loggade in: 09 mar 2014
Utloggad
Skrivet 01 jul 2008 22:17
Hej, du kan absolut ha tiara! Som någon sa, passar bra till din enkla eleganta klänning. Jag röstade på nr 2. Lycka till med ditt val!
gunnila
Utloggad
Skrivet 01 jul 2008 23:05
Aj då, det där med att inte glasögon och tiara funkar ihop var nytt för mig. Att inte ha glasögon går bort, för då får jag be blivande brudgummen att vissla ingångsmarschen så att jag kan gå efter ljudet, eller så får jag känna mig fram. Mina glasögon har troget suttit på näsan i 27½ år, och lär så göra även på bröllopsdagen. Utan dem ser jag nada, niente, nothing, nichts, inte ett skvatt!
Linser kan jag inte ha, hävdar optikern, och även om jag kunde det så skulle jag nog inte ha det. Ser bara dum ut utan glasögon...
marinaandreas
Antal inlägg: 77
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 08:02
Varför skulle man inte kunna ha glasögon och tiara? Tycker att det är ett dumt påstående. Jag har glasögon och ska ha tiara, utan dem skulle jag precis som Gunilla ramla i altargången! Har man burit dem i hela/halva sitt liv så blir de en del av ens personlighet och man känner sig nästan naken utan dem. Jag har en nära vän som också ska gifta sig, hon ska ha krona och glasögon - och är jättesöt!

För övrigt så tyckte jag också nummer 2, Gunilla du kommer att bli så vacker i din klänning, din tiara och dina glasögon.

Kram på dig!
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 09:50
Ja det är bara ett tips jag fått från bröllopsbutiker att det oftast inte passar när man har glasögon och tirar. Jag har själv glasögon och har haft det halva mitt liv men kommer inte ha det på bröllopsdagen, har alltid linser vid "finare" tillfälle jag tycker personligen att det inte blir lika snygg med glasögon heller... har provat min tiara och glasögon och det ser inte klokt ut på mig iallafall.

Men du har ju inget val ,och vill ha glasögon så kör på det, prova dig fram så ser du ju hur det känns och ser ut. Du kanske inte har så framträdande och markanta bågar som jag har.... håller ändå fast mitt val som blir ja till tiara och tiara nr 2. Man gifter sig förhoppningsvis bara en gång och då tycker jag man kan ha något riktigt snyggt. Lycka till i provandet.
gunnila
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 22:33
Mina glasögon syns, men de är inte speciellt framträdande. I vilket fall som helst lär de få hänga med på bröllopet också, där som överallt annars.
Men det verkar som att det är tvåan som tilltalar de flesta. Hmmm... undrar om jag ska köpa den eller om jag ska köra utan tiara. Frissan tyckte inte jag skulle ha tiara, tjejen i brudbutiken tyckte att jag skulle ha det (men hon hittade ingen där som hon tyckte passade, utan tyckte att jag skulle leta vidare), svärfar vill absolut att jag ska ha tiara (det är så snyggt och så "bröllopigt") och sambon är rädd för att det blir för pråligt. Suck.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!