BröllopsGuiden
02 jul 2008 16:01       9 svar    1674 klick

objuden familjemedlem?

suset
Antal inlägg: 7
Loggade in: 18 aug 2009
Utloggad
Min sambo vill inte bjuda sin lillasyster på bröllopet, och tro mej han har en BRA anledning till att inte bjuda henne... fler som har gjort detta?
hedlund
Antal inlägg: 3
Loggade in: 06 aug 2008
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 17:50
Vi har inte bjudit någon från min mammas sida på grund av att de inte tillför oss något gott. Känner inte att jag vill dela en så stor dag med människor som jag inte tycker om. Hellre tar jag deras besvikelse och ilska än umgås med dem denna speciella dag. Det är er dag och det är ni som bestämmer hur ni vill göra.
citronfjärilen
Antal inlägg: 126
Loggade in: 22 sep 2008
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 20:15
hejsan jag har sex halv syskon och jag har ej bjudit någon av dom för vi har knappt kontakt . *crying*
casi
Antal inlägg: 39
Loggade in: 05 jul 2009
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 20:49
Vi har inte bjudit min bror, jag har också en bra anledning till det. Det är inget jag skäms för utan jag står för att jag uinte bjudit honom.
Bjud inte bara för släktband utan det SKA verkligen kännas bra!
ministeken
Antal inlägg: 37
Loggade in: 08 aug 2010
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 21:54
Vi har inte bjudit brudgummens tre äldre halvbröder, eftersom vi inte har någon kontakt. Vi har även undvikit att bjuda en kusin till mig (nära kusin, eller hur man ska se det, fd granne, klasskamrat och kompis) eftersom vi inte vill. Vi har dock inte vågat tala om för henne än att vi ska gifta oss...
ministeken
Antal inlägg: 37
Loggade in: 08 aug 2010
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 21:54
Vi har inte bjudit brudgummens tre äldre halvbröder, eftersom vi inte har någon kontakt. Vi har även undvikit att bjuda en kusin till mig (nära kusin, eller hur man ska se det, fd granne, klasskamrat och kompis) eftersom vi inte vill. Vi har dock inte vågat tala om för henne än att vi ska gifta oss...
suset
Antal inlägg: 7
Loggade in: 18 aug 2009
Utloggad
Skrivet 02 jul 2008 22:33
tack för alla svar... känns bättre nu när jag vet att vi inte e de enda som gör så här. Tack tack
frallan
Antal inlägg: 6
Loggade in: 12 sep 2008
Utloggad
Skrivet 15 jul 2008 17:26
Vad gör man när icke bjudna vill bjuda sig själva??? Har en svåger vars särbo mer eller mindre bjudit in sig själv. Jag har aldrig träffat kvinnan, och vill därför inte bjuda henne. Men Min m2b skulle vilja bjuda. Och detta trots att hon är lite "tung" på starka drycker..Jag fasar för att hon skämmer ut sig totalt. och det är ju trots allt vårat bröllop. Hjälp mig!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 15 jul 2008 17:38
Vill din kära bjuda henne tycker jag att ni ska göra det. Jag har en moster som dricker för mycket och där finns också risk för att det blir tråkigheter, så vi har bestämt att vi kommer ringa henne och välkomna henne varmt, men säga på ett fint men allvarligt sätt att hon måste vara nykter. Det kanske låter hårt, men jag vill inte riksera att min mamma och hennes syskon blir ovänner på mitt bröllop.
Är det så att hon tar illa upp och inte vill komma, ja, då är det hennes beslut..
Hårt men sant!
Lycka till!
Lovefly
Antal inlägg: 11
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 15 jul 2008 18:02
Vi bjuder inte min biologiska far, bara hans fru och deras gemensamma dotter. Han har aldrig agerat far åt mig och jag har en pappa som fostrat mig och ska föra mig till altaret.
Egentligen så har jag inte ens kontakt med den biologiska, träffar hans fru och dotter regelbundet men har inte nån familjekänsla för dom heller.
Min sambos far är inte heller bjuden, han har inte agerat pappa sen han skilde sig från mamman, så han är oxå en främling.

Skulle bara kännas som om det kom helt främmande människor och förstörde stämningen om man bjöd dom!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!