BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
03 jul 2008 16:36       5 svar    2456 klick

Lekar på bröllopet??

elinsvanlund
Antal inlägg: 17
Loggade in: 18 aug 2009
Utloggad
Hej!
Vi funderar på att ha lite lekar/tävlingar under bröllopsfesten mellan varnrätt och tårta, iallafall ha det som en backup plan om det inte blir så mycket tal och sånt. Är det någon som har några bra tips på vad man kan hitta på. Typ pennan i flaskan men nåt som inte alla gjort.

Ha det så bra!!
ministeken
Antal inlägg: 37
Loggade in: 08 aug 2010
Utloggad
Skrivet 03 jul 2008 20:40
Det finns en rätt ny bok som heter Festlekar! Många bra tips i den! Låna på biblioteket!
ThereseL
Antal inlägg: 97
Loggade in: 11 jan 2009
Utloggad
Skrivet 03 jul 2008 23:28
Hejsan
Det finns mkt roligt att välja på, en favorit som jag har är när man ska "sy" ihop varandra.
Dela upp gästerna i lag, lagom många i varje.
Alla ställer sig på ett led. Förste man/kvinna i varje led/lag får en nål (matsked eller liknande, inget som fastnar bara) med garn fast som tråd.
Förste man/kvinna börjar sy uppifrån, genom alla kläder, inte underkläder dock. Näste man syr nerifrån, nästa uppifrån o.s.v.
Om man vill kan man sy tillbaka oxå.
Tänk på att ha garn som inte färgar av sig!

Hoppas du förstår hur jag menar. Jag har varit med om den 2 ggr och den går faktiskt hem hos alla :)
Tindranu
Antal inlägg: 37
Loggade in: 23 maj 2011
Utloggad
Skrivet 06 jul 2008 11:41
*clown*
Vi tänkte ha dansbingo!
Gästerna får när de kommer en liten rund lapp som klistras under ena skon. Samma plats på alla så man slipper leta.
Sen får de en dansbingobricka....
För att få bingo måste man ha dansat med alla gästerna som har de nr som är på ens bricka.
Jag o mannen har 1 o 2 och hahaha, kom just på, undrar om vi står på ALLAS bricka kanske? Hmmm...
Roligt lär det bli i alla fall..!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!