BröllopsGuiden
06 jul 2008 20:09       8 svar    6114 klick

Serveringspersonal

bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Är det någon här inne som ska hyra in serveringspersonal till festen?
Vi har tänkt att hyra in tre extra personer så att middagen flyter på och så att våra mammor inte behöver jobba ihjäl sig;-)

Vi har tänkt kontakta ett hotell och restaurang gymnasium och se om ngr studenter är sugna på att tjäna några slantar.. Har någon provat på detta? Hur mycket ska man betala dem för 3-4 timmars jobb?

Måååånga funderingar....

*huh*
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 06 jul 2008 21:58
Det bror nog lite på vilken årskurs det går i (ju högre ju dyrare, samt att förstaårseleverna kanske inte lärt sig fatservering ännu) samt om ni skall ha fatservering eller mera "fylla på självserveringsbordet". Vid fatservering behövs betydligt fler personer!!!!

Ett alternativ kan vara att fråga några treor om de vill göra ett projektarbete och därigenom få BILLIG hjälp. Då måste bröllopet förstås ligga på vårterminen och inte så nära deras examen.
tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 10:21
Hej!
Jag jobbar som servitris och ska bland annat jobba på ett bröllop på lördag. Vi brukar ta (svart då...) 100-110 kr/tim. Kan vara bra att ha en siffra att gå efter. Kram och lycka till
Taha
Antal inlägg: 26
Loggade in: 21 jul 2009
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 11:02
Ca 100 kr i timmen tycker jag låter bra. Det tog jag som student.
Hur många gäster har du? Glöm inte att tänka på antalet gäster i förhållande till antalet servitörer. En servitör mer eller mindre kan göra stor skillnad.
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 14:12
Vi ska ha 2 st tjejer som nyligen gått ut restaurangprogrammet, vi betalar dem 80kr/timme. Då serverar de förrätt, sedan har vi buffé och derass uppgift är så arr de till att det finns mat och fylla på glas hela tiden. senare får de hjälpa till med tårtan och baren! Ett bra pris tycker jag!!
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 14:15
Vi har fixat 3 tjejer (kompisens lillebrorsas kompisar... hmmm...) som ska hjälpa till. De är ca 18 år tror jag och de får 1500 att dela på för att vara där från kl 16- ca kl 1.00 på natten. Det kanske låter lite, men de var typ 5-6 st som slogs om uppdraget så det var nog välkomna pengar+ att de tycker att det ska bli skitkul!

Vi kommer att fixa i ordning en "Att-göra-lista" med allt som kan tänkas behövas göras; allt från tända ljus till hälla upp vin och stå i baren. Detta betyder att ALLA kommer att kunna slappna av på hela festen. I synnerhet jag. Vi ska träffas ett par veckor innan och gå igenom allt.

Då vi kommer att ha bar till självkostnadspris, 10kr glasetvin/öl, tror jag säkert att det kommer att bli massa dricks till tjejerna oxå. Känns kanon!
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 20:31
Okey, tusen tack för svaren!
Vi ska ha runt 40 gäster, kan bli några fler, så vi tror att 3st servitörer räcker + våra eminenta mammor som håller i varmrätten.

Hua, tiden går fort och det är sååå mkt kvar att fixa. MEN oj så roligt det är!! :)
ponnytjejen
Antal inlägg: 2
Loggade in: 21 jul 2008
Utloggad
Skrivet 12 jul 2008 18:46
Hej,
Vi skall ha bröllopsfest den 9 augusti i Stockholm och behöver också serveringspersonal? Är det någon som har någon/några att avvara till oss?
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!