Skrivet 08 jul 2008 22:53
Jag beställde min från ebay 1300kr och den är helt perfekt och underbar! :-) De enda jag vet att du ska akta dig för är på tradera säljaren topdress då hon är en riktig luring och även Xenia. Det verkar som om det är tyvärr ganska stor risk att man får en dålig klänning med dem. En bra säljare jag hör på tradera är nöjdis. Om du hittar din klänning så kan du alltid fråga ebra säljare på tradera om hon kan sy denna klänning och lägga upp den på auktion åt dig.
Det är alltid en liten risk att beställa på detta sätt då du inte har någon säkerhet ifall klnningen blir fel, går inte att lämna tillbaka eller ändra därför är det viktigt att du kollar omdömena. Du kanske ska räkna med mindre småfel som kansek måste korrigeras hos en sömmerska som att lägga upp klänningen lite, sy in lite vid bysten eller dylikt.
Men många många människor jag känner har blvit nöjda av att beställa från nätet.
En jag kan tipsa om är lillsessan. Hon är fruktansvärt professionell och hon är billig och jag har aldrig hört någon ge henne ett negativt omdöme. Du mailar henne och ger henne en bild på vilken klänning du vill ha samt om du vill ändra något på den därefter ger hon dig besked om beräknat pris oftast hur komplicerad klänningen än är och om du väljer det finaste sidentyget så går det med sannolikt inte på mer än typ 4500kr med frakt!!! Ocdh då får du ju inte glömma att du har tryggheten också.
Hon har ett system att du betaar hälften av summan först därefter betalar du resten när du fått klänningen och OM DU ÄR NÖJD! Är du inte det så brukar hon lösa det på bra sätt, än hörde jag på bröllopstorget fick en helt ny klänning gratis! Lillsessan tror jag är det absolut säkraste kortet om du ska beställa en klänning från internet (hon var med i tidningen Fredag där hon rekommenderades varmt). Hon är helt klart ett säkert kort!
http://www.lillsessanbrud.se/