BröllopsGuiden
07 jul 2008 13:19       23 svar    11913 klick

Köpa klänning på nätet

nmea
Antal inlägg: 5
Loggade in: 08 jun 2009
Utloggad
Jag trodde jag hittat min klänning men nu har jag börjat vela dels över priset dels över det faktum att det finns så många andra lika fina... dagens I-landsproblem men så är det i alla fall glad Nu undrar jag om det finns någon här som beställt sin klänning på nätet och vad era erfarenheter av detta är... tar glatt emot både för och nackdelar.

Med soliga skånska hälsningar Nina

(samma inlägg nytt forum)
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 13:53
Jag köpte min klänning på tradera. En sån som syddes upp (i Kina tror jag) efter mina mått. Jag är otroligt nöjd och lycklig över mitt köp. Fick betala 2500 inkl frakt (prutade ner den från 3000 UTAN frakt!). Har varit tvungen att justera halterneck-bandet bara men det var lätt fixat (och förövrigt helt mitt eget fel då jag mätte runt bysten MED värsta silikon-BHn!) Nu hänger den och väntar på den stora dagen, och jag vill återigen påpeka att jag tycker att det är ett jättebra sätt att handla bröllopsklänning på!

LYCKA TILL!!!
*thumbsup*
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 16:57
Även jag har köpt min på Tradera av en som heter Xenia_zim. Den är uppsydd efter mina mått och önskemål i Kina och den satt perfekt, nu har jag den hos sömmerska då jag har gått ner 10kg. I priset 3500 ingick klänning, underkjol och frakt. Det är en kopia av en Maggie Sottero och finare än på modellbilden. Jag fick själv bestämma hur långt släp jag ville ha.
disan83
Antal inlägg: 27
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 07 jul 2008 17:58
Köpte min via Tradera(Haute Couture) och är supernöjd! Är sydd helt enligt mina mått. Betalade 1600 inkl frakt!!!!
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 06:48
Jag köpte min klänning på Tradera för 1500 kr och jag fick vad jag betalade för - en ok klänning, vacker men inget extraordinärt vad gäller kvalitet. Nån söm som var lite sned men inget som märktes om man inte granskade noga. Den var framför allt felsydd så jag fick sy in och upp den hos en sömmerska rejält mycket - dit gick ytterligare 800 kr.

Ett tips är att om man köper på Tradera, kolla säljarens omdömen och kolla även upp hur lätt det går att få kontakt med säljaren, hur snabbt h*n svarar på mail, hur bra svar du får på dina frågor osv. Det förekommer så mycket lurendrejeri och ofta är det som att köpa grisen i säcken.

Xenia_sim som någon nämnde har jag hört väldigt mkt negativt om på www.brudtorget.se. Även topdress2008 är sådär när det gäller att få vad man har beställt.

Det är riskabelt, men lyckas man så har man faktiskt en fin klänning för ett superpris. (Även jag blev ju nöjd med min klänning efter att en bra sömmerska fixat till den.) Spontanköp inget bara utan kolla noga upp vem du har att göra med, det är mitt råd!

/Anneth
Tindranu
Antal inlägg: 37
Loggade in: 23 maj 2011
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 14:41
Jag har beställt/vann mina handskar från Xenia_zim på tradera.
Tog enormt lång tid innan de kom och väldigt svårt att få kontakt med säljaren.
Jag är nöjd, inte mer. Varan var perfekt när den väl kom, men, jag vill ha kommunikation och känna att jag är trygg under köpet. Här kändes det som det drog ut alldeles för länge i tid för att det skulle kännas bra.
Hade jag läst alla omdömen om henne INNAN, hade jag inte budat något där!
enejdmo
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2008
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 16:04
Jag köpte min brudklänning på www.millybridal.com Det är en kopia på en maggie sotero uppsydd i kina efter min mått och den sitter perfekt! Jag betalade 1700 för klänning, underkjol och frakt. Kan verkligen rekommendera dem.
Det enda jag kan klaga på är att det tog lite längre tid än utlovat, men när jag frågade dem nrä den skulle komma, kom den rätt snabbt.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 18:37
enejdmo: Med risk för att jag frågat förut men.. Vilken MS klänning har du köpt? Har du någon bild?
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 22:53
Jag beställde min från ebay 1300kr och den är helt perfekt och underbar! :-) De enda jag vet att du ska akta dig för är på tradera säljaren topdress då hon är en riktig luring och även Xenia. Det verkar som om det är tyvärr ganska stor risk att man får en dålig klänning med dem. En bra säljare jag hör på tradera är nöjdis. Om du hittar din klänning så kan du alltid fråga ebra säljare på tradera om hon kan sy denna klänning och lägga upp den på auktion åt dig.

Det är alltid en liten risk att beställa på detta sätt då du inte har någon säkerhet ifall klnningen blir fel, går inte att lämna tillbaka eller ändra därför är det viktigt att du kollar omdömena. Du kanske ska räkna med mindre småfel som kansek måste korrigeras hos en sömmerska som att lägga upp klänningen lite, sy in lite vid bysten eller dylikt.
Men många många människor jag känner har blvit nöjda av att beställa från nätet.

En jag kan tipsa om är lillsessan. Hon är fruktansvärt professionell och hon är billig och jag har aldrig hört någon ge henne ett negativt omdöme. Du mailar henne och ger henne en bild på vilken klänning du vill ha samt om du vill ändra något på den därefter ger hon dig besked om beräknat pris oftast hur komplicerad klänningen än är och om du väljer det finaste sidentyget så går det med sannolikt inte på mer än typ 4500kr med frakt!!! Ocdh då får du ju inte glömma att du har tryggheten också.
Hon har ett system att du betaar hälften av summan först därefter betalar du resten när du fått klänningen och OM DU ÄR NÖJD! Är du inte det så brukar hon lösa det på bra sätt, än hörde jag på bröllopstorget fick en helt ny klänning gratis! Lillsessan tror jag är det absolut säkraste kortet om du ska beställa en klänning från internet (hon var med i tidningen Fredag där hon rekommenderades varmt). Hon är helt klart ett säkert kort!

http://www.lillsessanbrud.se/
enejdmo
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2008
Utloggad
Skrivet 09 jul 2008 11:28
jag köpte Felicity, WG0553, fast jag har inte de små ärmarna på. Den e såååå vacker!
mariatobbe
Antal inlägg: 10
Loggade in: 14 sep 2008
Utloggad
Skrivet 19 jul 2008 23:03
Jag köpte min klänning på nätet hos Blue crown faschion. Jag är supernöjd. Kostade mig 2100 inklusive frakt.
Tonnn
Antal inlägg: 4
Loggade in: 23 jul 2008
Utloggad
Skrivet 23 jul 2008 00:16
Hörde på tv att vissa nätförsäljare tog väldigt lång tid på sig för att leverera så var ute i god tid och en backup plan..
Tonnn
Loggade in: 23 jul 2008
Utloggad
Skrivet 23 jul 2008 00:17
Glömde säga att det gällde nätförsäljare av just bröllopsklänningar..
Vinterbröllop08
Antal inlägg: 109
Loggade in: 14 nov 2008
Utloggad
Skrivet 24 jul 2008 11:01
Jag har best en Maggie Sottero kopia, Dynasty, från millybridal.com. Med frakt och underkjol gick det på 1700:-. Jag väntar med spänning på att den ska komma, nån gång i aug bör den dyka upp.

Zsarah
Antal inlägg: 11
Loggade in: 24 jun 2015
Utloggad
Skrivet 23 aug 2008 12:44
Jag kan varmt rekomendera lillsessan. Jag skickade en bild av den klänning jag ville ha och med de ändringar och färg jag ville ha och reslutatet är toppen! Den är över mina förväntningar. Den är toppenkvalite, bättre än de jag provade i butik, passade perfekt och broderingen är super fin (syns inte så bra på bilderna jag har i galleriet) med massa pärlor och swarowski kristaller som glittrar som diamanter. Den är super fin. Den kostade mej 3600kr och i de priset ingick klänningen med mina ändringar, sjal, en liten underkjol, frakt och tull. Är bra då man får skriva på svenska med henne så får man (jag åtminstone) bättre fram mina önskningar.
Kolla gärna mitt galleri.
Taha
Antal inlägg: 26
Loggade in: 21 jul 2009
Utloggad
Skrivet 05 sep 2008 23:22
Ni som har köpt de olika kinaklänningarna (men inte tradera) vad tyckte ni om kvaliten? Vad har det varit för kvalité? Har ni jämfört med orginalet?
Det är det enda som får mig att tveka. Kvalitén.

Själv har jag tänkt beställa från Kanacca.
mei
Antal inlägg: 12
Loggade in: 03 sep 2015
Utloggad
Skrivet 06 sep 2008 08:19
Kanaccas brudklänningar har ett satin tyg så är lite svår att sköta. Svårt att pressa ut och bli ganska lätt skrynklig. Fodret dem använder är blankt och syntetiskt. Sömnadsmässigt så är det bra sytt. :)
marianne66
Antal inlägg: 3
Loggade in: 02 sep 2009
Utloggad
Skrivet 06 sep 2008 13:37
Hej, skall svara dig lade ett anbud på ebay på en klänning som millybridal syr upp fick klänningen, och betala ut den från tull alltomallt gick klänningen på ca 550:- inte illa... det var den vackraste klänning jag sett så fint sytt o va siden det var iden helt underbar...skall gifta mig nästa år men vill ju passa på att köpa saker nu medans man kanske har lite pengar. har dessutom köpt underkjol, slöja tiara handskar o halsband från kanacca oxå de jättefina 500:- kostade de. dessutom har jag köpt massor av bröllopsartiklar från en sida i usa ...ja jag e en liten pysselmaja men jag älskar det... Dessutom har gubben min skickat efter en tuxedo från usa oxå den jättefin o bra... ja ibland kan man ha tur va. så här såg klänningen ut fast det är rosa brodyr för bröllopet skall gå i rosa creme o med lite blått
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 07 sep 2008 21:15
Jag köpte min klänning på sheshopping.com betalade 1300:- inkl frakt. Blev jättenöjd, fick göra ngr små justeringar. Beställde även klänningar till tärna och näbb därifrån. Bilder finns i mitt galleri.
Carlssons_brud
Loggade in: 05 mar 2011
Utloggad
Skrivet 24 jul 2010 17:49
Vinterbröllop08 skrev 2008-07-24 11:01:16 följande:
Jag har best en Maggie Sottero kopia, Dynasty, från millybridal.com. Med frakt och underkjol gick det på 1700:-. Jag väntar med spänning på att den ska komma, nån gång i aug bör den dyka upp.

Kom din klänning? Vill oxå ha denna klänning. men vill inte beställa från nätet.

Är det någon som har denna fina klänning som vill sälja, hör gärna av er :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!