07 jul 2008 21:30
10 svar
2263 klick
sång under vigselakten
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Hej.
Jag och min sambo hade precis bestämt vilka sånger vi ville ha under vigselakten.
Ingång till Stefan Nilssons Mot skärgården
Sedan skulle vår solist framföra Alltid av Sara Löfgren, Just the way you are av Barry White och sedan Aldrig ska jag sluta älska dig av Gardell och till den skulle vi gå ut...
men nu har han ångrat sig och tycker inte att den sista passar på bröllop, jag håller till viss del men jag tycker att man kan strunta i första versen och ta resten from. första refrängen. snälla hjälp! vad tycker ni? nu har vi letat ny låt i tre timmar och hittar inget vi är nöjda med... Vi behöver tips!Tack!
Skrivet 07 jul 2008 22:41
Vi ska ha Du är allt av Sonja Aldén och Shirley Clamp.
http://www.youtube.com/watch?v=M6IGN7GYpRA
Jag vill rapportera detta inlägg!
susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 08:37
Min favorit : För kärlekens skull av Ted Gärdestad *heart*
Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 10:27
vi kommer att gå ut till "You raise me up" För vi bara älskar den låten och texten stämmer in på oss
BG
Antal inlägg: 48
Loggade in: 19 okt 2010
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 13:12
Va också inne på youtube och kollade på "du är allt" men såg här några solister som sjunger den:
http://youtube.com/watch?v=_tIQNKF2LVc
och även
http://youtube.com/watch?v=1cQBxihx5cs
Kan säga, att trots att jag inte ska gifta mig satt jag här och grät på jobbet..
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 15:00
Hej! Vi funderar också på Gardells låt. Jag tycker dem texten är jättevacker. Jag tycker den passar bra på bröllop. Som sagt vill man kan man ju ta bort 1a versen.
Lycka till!
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Skrivet 11 jul 2008 10:04
Nu har vi äntligen bestämt oss! Känns så skönt! Det blir Alltid av Sara Löfgren, Just the way you are, Barry White och en annorlulnda lite fullig låt som heter Grow old With you som Asam Sandler sjunger i The weddingsinger!! Kolla in den på youtube, välj den med animation (de små gubbarna) bäst ljud i den verisionen.
sussiq
Antal inlägg: 26
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 11 jul 2008 10:20
vi ska oxå har adam sandlar vden stämmer så bra på oss men våran soloist verkar tycker den är svår (min sambos 15årig kusin)
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 12 jul 2008 18:27
Hej! Du Är Allt (Sonja Aldén och Shirley Clamp) är ju jätte vacker :) någon som har noter på den?
Skrivet 13 jul 2008 21:49
Vi tänkte ta "vår" låt som egentligen är en mer poplåt och be organisten att spela den (utan sång) så den blir lite mer stämningsfull, det är "These words" med N. Bedingfield.
Har ni ingen låt ni kan göra liknande med? Det blir väldigt personligt! :)
mariatobbe
Antal inlägg: 10
Loggade in: 14 sep 2008
Utloggad
Skrivet 15 jul 2008 23:31
Hej
Vi ska gå fram till prästen till Aldrig ska jag sluta älska dig. Tycker det är en underbar låt som passar perfekt till bröllop.