BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
10 jul 2008 13:11       2 svar    1464 klick

Vigselförrättare

tussigumman
Antal inlägg: 75
Loggade in: 23 nov 2016
Utloggad
Jag gör ett nytt försök att hitta rekomendationer till en borglig vigselförrättare i Göteborgstrakten. Någon som redan gift sig, eller redan träffat någon vigselförrättare, som kan tipsa om ett namn?

Är det förresten någon som vet om man kan viga sig i en kommun och ha en vigselförrättare från en annan kommun? Eller är vigselförrättare kommunspecifika?
*cat*
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 10 jul 2008 15:48
Hej gumman!
Våran vän som gifter sig senare i augusti - hon har en vigselförrättare från Uddevalla, men hon gifter sig i Lysekil. De i Lysekil var så tröga tyckte hon så hon ringde till Uddevalla och de var jättetrevliga och det var inga problem. Det är självaste kommunhuvudet i Uddevalla som kommer till dem! Vad jag fattade det som i alla fall. Ring till kommunen och fråga vad de har för några!
Kram
tussigumman
Antal inlägg: 75
Loggade in: 23 nov 2016
Utloggad
Skrivet 10 jul 2008 22:05
Tackar! Gubben verkar inte vara ett dugg intresserad, så det får nog bli jag som bestämmer. Hittade en sosse i Härryda kommun (där Mölnlycke ligger) som ag tänkte kolla med. Hoppas han är trevlig! Pratade med någon som varit på ett bröllop där vigselförrättaren hade gjort enn jättemysig cermoni, mycket mer än vad som faktiskt krävdes av honom. Hoppas jag hittar en sådan! I och med att vi inte vill ha allt snack om Gud och så, så vill vi ju gärna att vigselförrättaren ersätter det med något annat fint. Annars blir det ju så kort!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!