BröllopsGuiden
15 jul 2008 20:52       7 svar    2362 klick

Dåligt bemötande!

charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Jag har nu varit i tre butiker för att sondera terrängenen lite bland klänningar... Och det var så tråkigt! I två av butikerna hälsade de överhuvudtaget inte på mig, alltså de tittade upp på mig men bemödade sig inte med ett hej. Jag tror att alla dessa tre har samma ägare (två ligger på söder och en på K-holmen i Sthlm). Vet att jag ser yngre ut än mina 24 år men har de någon anledning att vara sådär? Har de så mycket kunder att de inte behöver fler? Någon annan som upplevt samma sak i ngn av dessa butiker? Jag kommer iaf INTE gå i närheten av dem igen...
Nån som fått trevligt bemötande i en butik ni kan tipsa om i Sthlm?
*crying*
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 15 jul 2008 21:09
Jag var i Stockholm en helg för att prova klänningar. Vi var i flera butiker men tyckte att vi bara fick bra bemötande i en av butikerna och det var Stockholm Brud och Fest. Där var de jättetrevliga och behjälpliga. Vet inte om det var någon av de butikerna du var i?
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 13:50
det var ju illa.. jag har varit på dom på hornsgatan och handlat tiara och en väninna åkte dit å handlade klädpåse/garderob till mej.. dom var väldigt trevliga båda gångerna.. tror att det var bröllops källan jag handlade på.

däremot rekomenderar jag inte drottnnggatan brud och fest.. dom verkar inte alls bry sej om sina kunder. jag köpte min slöja där.. som sklle ta två veckor att få hem (jag hade redan betalt) i rätt färg. det tog ca 3 månader. det var jag som var tvungen att ringa dom .. dom hörde inte av sej en endagång. först skulle det ta 2 veckor.. sen yterligare 5 ekor etc.. tills dom tillslut fått in den.. varje gång sa dom "Ja men bröllopet är ju inte förrän 26/7" .. det skite väl jag i.. tyckte jag.. jag ville ju vara ute i god tid, ha alla grejor inhandlat och klart. man vill ju inte gärna stå utan två dagar innan å hoppas på att man får grejorna i tid.. man är ju tillräckligt stressad över massa annat.
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 15:15
Var du på bröllopsbutiken eller bröllopskällan? När jag var på bröllopsbutiken verkade personalen ganska ointresserad av att hjälpa mig. Köpte min klänning i Hallonbergen på Bröllopssviten istället. De var hur gulliga som helst!
skrållan
Antal inlägg: 46
Loggade in: 09 mar 2014
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 16:33
Vad tråkigt! Man är ju så sugen på att få hjälp och lite uppmärksamhet! Jag kan rekommendera två butiker i Stockholm: dels Cosmos Bröllopsexperterna på Norr Mälarstrand, och dels Royal Högtidskläder på Linnégatan 31. Brett utbud av klänningar och jättebra service (särskilt Royal, på Cosmos kan det vara lite stressigt, men jag har fått ett jättetrevligt bemötande!) Lycka till! :)
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 18:27
Har oxå varit runt i centrala sthlm i olika butiker och tycker att de flesta var helt ointresserade av att sälja en klänning. Hittade sen bröllopssviten i Sundbyberg där jag köpte min klänning, jätte trevliga och hjälpsamma.
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 10:38
Tack för tipsen! Ja det var de två butikerna på Hornsgatan jag gick till. Den tredje där de inte heller hälsade ligger precis vid bron mellan St Eriksplan och Fridhemsplan. Men som sagt stort tack. Ska samla mod till mig en månad eller så och sen gå till någon av de andra :)
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 22:07
jag har hört både positiv och negativ kritik om alla affärerna. den ända jag inte hört något om varken bra elle dåligt är dom på drottninggatan.. men jag tycker dom var väldigt nonchalanta (hur det nu stavas). Pratade med en av tjejerna inne på bröllopssvten i hallonbrgen igår pe telefon. ville ha lite råd. Hon jag pratade med var väligt trevlig även fast jag inte skulle fråga om deras produkter. butikr är väldigt rymlig oxå.. inne på hornsgatan var det ju så trångt.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!