BröllopsGuiden
16 jul 2008 08:54       13 svar    3496 klick

Kvällsklänning

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Kommer ni att ha kvällsklänning? Hur ser den i så fall ut? Varför väljer ni att ha det?

Alternativ Resultat
Ja 100% (16)
Nej 100% (16)
Vet inte än 100% (16)
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 09:39
Jag leker prinsessa hela dagen och hela kvällen i min brudklänning, däremot har jag köpt en speciell klänning att ha till frukost dagen efter då vi äter gemensamt med våra inresta gäster på hotellet. Den klänningen är virkad i rosa med tunna axelband, sommarsöt!
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 10:05
som bekant så har jag ju två kjolar till mitt liv. Den korta kjolen kommer fram i dansen.
Den här klänningen som du har på bild var hur fin som helst!
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 10:07
Absolut inte jag vill ha min underbara bröllopsklänning så många timmar jag bara kan..... inte vill jag byta jag kommer ju aldrig mer att kunna ha en sådan underbar klänning igen..... jag njuter hela kvällen och natten lång :)
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 10:07
Hej jag gifte mig 5 juli..så har inte varit fru så länge:)
Men jag hade en annan kvällsklänning...
av två orsaker... dels att det verkade skönt att få ta av sig hela brudutstyrseln..och hoppa in i något bekvämare..
Och att vi hade jag är mormon så hela bröllopet var alkoholfrit, men för att tillgodose de gäster som ville ha alkohol hade vi en avslutnings "fest" på hilton hotells nattklubb och där kändes inte brudklänning så kul att gå ut och dansa i...
I efterhand så är jag glad att jag tänkte så..för det var riktigt skönt att ta av sig klänningen....
men hade vi haft "hela mottagning/ fest" osv på samma plats hade jag nog varit kvar i brudklänningen..

Klänningen var pastell lila/blå... ena axeln bar och den andre hade en "blomma" över axeln... kortare modell,
Min man hade frack under dagen men bytte om till vita byxor, vita skor, och en sommrig ljus skjorta som matchade min klänning...så fint tillsammans:)
Lycka till
tinber
Antal inlägg: 109
Loggade in: 07 jun 2011
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 10:16
Jag kommer att byta till kortare kjol efter första dansen eftersom min kjol till brudklänning har ett halvsläp som kan var lite jobbigt att dansa i och svårt att sätta upp snyggt (tycker jag). Jag ska även ha den korta kjolen dan efter då vi ska presentöppning och brunsch
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 25 jun 2018
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 10:59
Jag kommer at ha samma klänning hela kvällen just av den anledning att det är enda gången jag kommer använda den.. men tänkte kanske leta upp någon fin enklare klänning att ha dan efter som jag läste att fler planerat. Har ni några tips på vart man kan handla fina enklare klänningar?

Klänningen på bilden är underbar "Marilyn" stil :) vart är bilden ifrån?
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 11:12
Jag kommer ha min brudklänning på hela tiden då den både är bekväm och fin, jag kommer ju aldrig mer att använda den och av den anledningen vill jag njuta så länge som möjligt i den. Dagen efter kommer jag ha en annan klänning, hur den ska se ut vet jag inte nu.
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 22 jul 2008 23:54
Mina föräldrar hade det så när de gifte sig (för 100 år sen:). Då hade de vigseln vid 12:00 ca och sen lunch efter, väldigt mkt rak i ryggen tillställning. Sen var det en "paus" på ett par timmar då folk åkte hem och vilade och bytte om till middag och partyt på kvällen som var lite mer casual.
Personligen så vill jag ha brudklänningen hela dagen, vi gifter ju oss såpass sent att det inte blir så många timmar ändå.
Men för de som är sugna på en heldagsbröllop så är väl klänningsbyte en lysande idé!
Natalia
Antal inlägg: 24
Loggade in: 19 okt 2008
Utloggad
Skrivet 02 aug 2008 23:15
Jag ska självklart ha klänningen hela kvällen! Som många andra så vill man passa på den enda dagen. Den var ju så dyr! Däremot så köpte jag en en en enklare klänning till dagen efter. Hittade den på Gina Tricot för 99 kr! Det har nog varit någonslags studentklänning. Lit enklare, mycket kortare och sexigare till presentöppningen dagen efter.

Jättefin klänning på bilden. Har haft en liknande när jag var 18 år. Köpte min på secondhand för 70 kr. Jag vet inte vart jag har den och den skulle ändå inte passa idag. Man har ju samlat på sig lite mer kilon sen dess.
akl2009
Antal inlägg: 1
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 10:26
Hej, vilken fin klänning vart hittade du den? Tycker det är svårt att hitta en enklare vacker klänning utan bling bling och stora tyllkjolar.

Tack, Anna-Karin
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 05 aug 2008 18:10
Skulle aldrig falla mig in att byta... Jag tänker härda ut i både skorna och klänningen så länge jag orkar!!! Nästan sorgligt att aldrig mer få ha den underbara på sig!

Kram och lycka till!!! *hug*
charmie
Antal inlägg: 9
Loggade in: 11 feb 2010
Utloggad
Skrivet 06 aug 2008 12:53
jag kommer att ha 3 klänningar!! sammanlagt då alltså. först den vita brudklänningen under själva vigseln och brudskålet (som är på eftermiddagen). sedan framemot kvällen byter jag om till en röd aftonklänning till middag. sedan framåt senare mot bröllopstårtan en mörkblå aftonklänning! jag gifter mig bara en gång, så nu kör vi hela kalaset! kanske ska ha en till...mmm. ska fundera lite. :)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 06 aug 2008 14:21
Charmie: Hahaha... Underbart! Ja, ska man göra det ska man göra det ordentligt!

Tror det kommer att bli dagen-efter klänning för mig, har inte riktigt bestämt mig än...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!