BröllopsGuiden
17 jul 2008 09:47       7 svar    1193 klick

berätta om graviditet på bröllopet

sussiq
Antal inlägg: 26
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
hej igår fick jag reda på att jag är gravid! ska gifta mig den 2.a augusti vi ska berättar för föräldrar o syskon innan men undrar om vi ska berätter för de andra på bröllopsdagen Det kommer bara vara familj och nära vänner folk som jag skulle nog berätta tidigt för! vad tror ni?
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 13:46
Hur långt gången är du? Jag skulle inte säga något om det är för tidigt det är så mycket tråkigheter som KAN hända och då är det jobbigt om alldeles för många vet. Men vi har berättat för närmsta familjen kring vecka 10 med båda barnen tror jag... min syster visste nog det redan i vecka 8.....

Men sen efter vecka 12 har jag inte undanhållit det för någon men heller inte basunerat ut det för världen förrän det har börjat synas lite längre fram
sussiq
Antal inlägg: 26
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 13:58
ja du det är tidigt (vecka 7 men jag tror att folk kommer att fattar när jag inte skåla med champagne. sist berättade vi för de närmast i vecka 5 och övriga vecka 8
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 19:01
Tänkte också på att du antagligen kommer att få frågan då du inte dricker alkohol om du gör det i vanliga fall! Så det är nog skönt att ha bestämt hur ni ska göra när det är dags!
Ett stort Grattis från mig oxå!
tinber
Antal inlägg: 109
Loggade in: 07 jun 2011
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 19:39
Det är klart att det kan hända tråkigheter som kan bli jobbigt om man berättar det för tidigt men så kan man ju inte gå och tänka. känns det rätt är det väl bara att säga eller? jag berättade för mina föräldrar så fort jag jag fått svaret från stickan.
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 25 jun 2018
Utloggad
Skrivet 17 jul 2008 22:02
du kan väl tala om det om det käns rätt.. och även tala om att det inte gått så lång tid ännu. dom flesta vet ju att man brukar säga att man inte ska vara säker förrän efter 3 mån ungefär.
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 18 jul 2008 08:45
Det där med att folk märker kan ju vara en sak, men det är inte alls säkert heller. Du kan ju skåla i champagne och små smutta och hälla ut inte är det någon som ser att du inte dricker ett helt glas... Sen kan din blivande ta en stor klunk från ditt glas... går att fixa lätt så sådana saker är inga problem om ni inte vill att någon ska märka, men om ni nu vill berätta tidigt gör det då och har ni haft en problemfri graviditet tidigare är ju chanserna ännu större att det går bra denna gång också.

Det där är väl ganska personligt också hur man känner....
Jag har inte personligen gått igenom ett missfall men jag har väldigt nära släktingar och vänner som berättat om graviditeten och sedan fått lämna tråkiga svar när folk börjat fråga..... dom tyckte det var tufft att redan så många visste för att man blir påmind om det så många gånger och får gå igenom och berätta allt för alla om och om igen. Bara ett tips, nu för tiden händer det ju så ofta och man hör om tråkigheter väldigt ofta så jag har slutat ta sådana här saker för givet. Det är en underbar gåva när det går rätt och alla mår bra.

Lycka till vad ni än beslutar er för.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!