BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
29 jul 2008 09:22       2 svar    1152 klick

Morgongåva igen...

JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Jag vet precis vad jag ska ge min blivande i morgongåva, men vet inte om han ens vet om det här med morgongåva. Jag vill inte att han ska känna sig dum när han får present och inte jag. Vem vet han kanske har stenkoll, men men. Funderar på hur jag kan hinta om morgongåva utan att det verkar som om jag tigger om en. Funderar på att få en kompis att hinta om det till honom. Hur har ni gjort?
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 29 jul 2008 12:35
Jag hintade genom att när vi diskuterade runt bröllopet sa att " ja, jag tänkte ge dig ditt och datt i morgongåva men det blev inte så för jag fann något bättre".. Inte riktigt så men ungefär.. Tror kanske ofta att killarna vet om det här med morgongåva men tänker att det kommer säkert inte vi göra.. Eller något sånt.. Typiskt min P i alla fall när vi har årsdagar och sånt.. "men jag har ju inte köpt nåt till dig ju".. tihi... :P
susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 29 jul 2008 16:21
Jag vet ett fall där blivande brudparet var ute i en butik och kikade runt lite. Blivande brud säger - Sådan skulle du kunna ge mig i morgongåva! Mtb håller god min och nickar. Så snart han får tillfälle slänger han sig på datorn och börjar googla på "morgongåva"!!!! Han hade inte den blekaste vad morgongåva var/är! Tänk på att alla män är inte lika insatta i "bröllopsvärlden" som vi kvinnor. Det står inte så mycket om morgon gåvor osv i te x Teknikens värld, Café mm....Eller vad herrarna nu läser (nu talar jag inte för alla män, bara en del)
Min man tog själv upp detta med morgongåva, innan jag hann, så dom finns ju...
;)
Lycka till med hintandet, hur du än gör!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!