02 aug 2008 23:54
6 svar
3578 klick
extensions innan frisyren
-christina-
Antal inlägg: 7
Loggade in: 14 aug 2008
Utloggad
Behöver tips på något bra ställe i haninge, södertäle eller stockholm med omnejd...
Den tilltänkta frisören stod helt frågande när jag sa att jag skulle ha extensions när hon ska göra frisyren.. Nu behöver jag en ny ;(. Men det är ju ruskigt dyrt att göra det och frisyren...Har inte funnit något under 3000 ext + 1500 frisyr.. Nåja.. Tips är välkomna!
Skrivet 03 aug 2008 00:44
Hej. Kreativ Stockholm på St Eriksplan är jätebra, men dyrare.
Jag vill rapportera detta inlägg!
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 13:30
Vad för slags extensions vill du ha? och ska dom sitta fast eller fästas med clips?
Jag köpte hår på träns och satte fast med s k weaving (små flätor som löshåret sys fast på). Blev jättesnyggt! Köpte löshåret i en affär som heter Kilimanjaro (i centrala Sthlm) och lät en tjej i Tensta sätta fast det. Betalade runt 1200 totalt.
Kolla äldre trådar här på forumet, det finns massor skrivet om detta redan.
-christina-
Antal inlägg: 7
Loggade in: 14 aug 2008
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 12:53
Har planerat waving... Har bhbands längd, typiskt skandinaviskt ngt tunt, sandre.. vill göra lite blondare, tjockare och längre. gjorde du fört provupppsättningen??? Sen extesions eller satt dit håret föst..klipp och sling först... eller efter
? Tusen frågor.
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 13:07
Inget problem! ; )
Jag gjorde klippning och slingor före isättningen. Hade dock kunnat tänka mig att gå och klippa ihop löshåret med mitt egna lite mera efteråt, men det blev inte av. Du kan sätta i löshåret 1-2 veckor före bröllopet, så kan du hinna med en provuppsättning. Jag hann tyvärr inte göra något prov alls eftersom min frisör/kusin bor på annan ort och bara kom till oss kvällen före bröllopet. Det blev bra ändå!
Gå in här:
http://www.freewebs.com/beautiful_hair/
Den tjejen var jag hos och satte i håret. Det tog cirka en timme och kostade 600 kr (det beror lite på hur många rader hon sätter i). Hon har även en del bra information om hur man ska behandla sitt löshår osv.
Hör av dig om du har flera frågor!
Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 24 feb 2012 11:19
Taj Mahal är helt klart dom bästa på löshår! Butiken finns i Stockholm, men man kan även beställa ifrån deras hemsida www.tajmahal.se
Jag har aldrig blivit besviken när jag har handlat där
frlda
Antal inlägg: 1
Loggade in: 19 nov 2017
Utloggad
Skrivet 19 nov 2017 20:19
Jag har använt löshår från https://chloes.se/ i tre år nu, och är fortfarande väldigt nöjd. Tyvärr så har dom inte fysisk butik, men dom har snabb leverans och många insättningsmetoder. Värt ett försökt!