BröllopsGuiden
03 aug 2008 12:59       11 svar    3859 klick

Pussklockor?

Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Vi hade tänkt ha pussklockor på borden men nu börjar brudgummen tveka. Han undrar om ni andra ska ha pussklockor? Är det vanligt att ha det? Jag har inte beställt några än så jag väntar några dagar så vi får höra hur ni andra gör...
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 13:34
Nej, vi kommer inte ha några pussklockor. Vi får se till att pussas ändå! *kiss*
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 14:45
Vi kommer absolut inte ha pussklockor, känns som ett alldeles för enkelt och fånigt amerikanskt utnyttjande av bröllopsplanerande brudar som vi, som "köper vad som helst som hör bröllopet till". Pussas lär man göra massor ändå den dagen. Mitt råd är skippa klockorna, folk kan klinga i glasen om de vill utöva denna pussritual...
sippan
Antal inlägg: 39
Loggade in: 01 maj 2009
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 16:45
Jag håller med föregående skrivare.Vi komer inte heller att ha detta,man kommer ju att som sagt att pussas mkt.ändå. *thumbsup*
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 19:01
Vi tänker ha pussklockor för det är ett enkelt sätt att lätta upp stämningen på....
ministeken
Antal inlägg: 37
Loggade in: 08 aug 2010
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 21:18
Fick höra på ett bröllop att det är en dansk sed att brudparet pussas då gästerna klingar med kniven i glaset. De skulle dessutom kliva upp på stolarna i klänning och allt! Att vi klingade med knivarna =)

Eftersom min svåger är från Danmark så blir ju detta ett inslag, men jag har sagt att jag vägrar att kliva upp på stolen, men vi kommer nog att få ställa oss upp...

Men - utan klockor! Det känns lite fånigt med klockor, och det är trångt på bordet ändå!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 21:59
Jag röstar också nej till klockor.. Var på ett sådant då man hela tiden ringde i dessa klockor.. Tillslut var det bara "lustigkurrarna" som klingade.. Och tillslut uppskattades det varken av oss gäster eller brudparet.. :(

Vi kommer med andra ord absolut inte ha det...
casi
Antal inlägg: 39
Loggade in: 05 jul 2009
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 00:21
Vi hade liksom ministeken inte klockor utan gästerna klingad i porslinet, då fick vi minsan klättra upppå stolarna och kyssas.
Det var dock inte vår idé utan det var vår toasmaster som "överraskade" oss med detta lilla spratt.
Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 07 sep 2008 20:22
Det blev inga pussklockor men det blev en hel massa pussande ändå. Vår toastmaster tipsade gästerna om att dom skulle klinga med besticken på glasen och det gjorde dom villigt och glatt. Jag tror att vår vigselförrättare var den som klingade flitigast ;-) Det behövdes som sagt inga pussklockor för att få oss att pussas.
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 07 sep 2008 22:01
vi hade inga klockor.. men gästerna var ivriga med att plinga i gasen (som man gör när man ska hålla tal)..

har varit med om det tidigare oxå när jag varit gäst på bröllop.. tycker det känns roligare å mindre påtvingat :-)
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 07 sep 2008 22:03
när jag skriver mindre påtvingat så menar jag för gästernas dej.. det blir mer en spontan grej som dom gör än att dom ser klockor på borden..

tänk om ingen använder klockorna.. fast d e nog inte så stor risk..

men utgiften för att köpa klockr känns onödig när det ändå finns glas på borden :-)
Betty84
Antal inlägg: 18
Loggade in: 01 nov 2013
Utloggad
Skrivet 09 okt 2013 22:54

Jag kommer nog ha pussklockor. Men bara för att jag har hittat såna som är placeringskorthållare/pussklockor :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!