BröllopsGuiden
03 aug 2008 22:35       5 svar    4003 klick

Vilken vals?

Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Vi har bestämt oss för att dansa tradtionell bröllopsvals, men jag skulle gärna göra det till någon låt som är internationell och med hög igenkänningsfaktor hos gästerna. Några tips? Jag är svensk och mannen finsk, han röstade på en gammal finsk vals, jag på att vi skulle dansa till Vind över vindens ängar i Håkan Hellströms version, jag sa nej till hans, han sa nej till min...6 dagar kvar, vi måste öva!!!
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 03 aug 2008 23:49
Själv röstar jag för en klassisk wienervals. Jag älskar "Skridskovalsen" av Strauss, men vill du ha nån som alla garanterat känner igen så kan det inte bli fel med "An der schönen blauen Donau".
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 10:40
Jag vill ha en klassisk dans och har funderat på "An der schönen blauen Donau". Men blir nyfiken på skridskovalsen, vilken är det? Heter den något annat för jag hittar ingen som heter skridskovalsen!
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 13:40
Hrrmmm... det här med att bli fru var inte nyttigt, tydligen. Jag blandar och ger med både namn och titlar lite hur som helst... Valsen jag tänker på är "Skridskoåkarna" av Emil Waldteufel, och jag tror att den finns med på en CD som du kan köpa här på BG. Sedan finns ju också "Kejsarvalsen" ("Kaiserwalz"), en riktigt pampig och klassisk wienervals. Och den är faktiskt skriven av Strauss...
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 22:24
Drömmen om Elin borde väl vi kanske också dansa till.. *fniss* Skulle vara lite skojsigt...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!