BröllopsGuiden
04 aug 2008 19:20       4 svar    1499 klick

Hjälp...vågar jag sjunga själv?

Karin & Johan
Antal inlägg: 26
Loggade in: 07 nov 2008
Utloggad
Hej alla giftassugna!

Jag sitter som bäst och funderar över musiken i kyrkan. Jag är själv mycket musikintresserad och har tidigare sjungit på en nära väns bröllop samt på min farmors begravning. Jag har nog alltid haft en dröm om att sjunga på mitt eget bröllop, men nu när det börjar bli allvar känner jag att jag tvekar... Klarar jag av utan att börja storböla? Jag som har så nära till tårar...

Någon som funderar i samma banor eller som har sjungit på sitt eget bröllop?
Natalia
Antal inlägg: 24
Loggade in: 19 okt 2008
Utloggad
Skrivet 04 aug 2008 21:53
Hej!
Jag är sångerska och min man musiker. Vi träffades genom musiken. Vi har också gått och funderat på detta. Kanske sjung aen duett ihop? Jag har sjungit på massa bröllop t.o.m i när jag var gravid i 9 månaden. Ändå tvekar jag av flera skäl. För det första vill jag inte känna mer stress, press. Vi har ont om tid nu. Det är alltid vi som sjunger, så det kan vara kul att någon annan sjunger för oss den här gången, att jag bara får ta emot, slappna av och njuta. Jag är också rädd för alla känslor och tårar som kan komma. Samtidigt så älskar jag att sjunga och tycker att det är romantiskt.

Nu funderar jag istället att låta två unga tjejer sjunga 2 av våra egna låtar som vi skrivit om vår kärlek. Min man har också komponerat en egen brudvals till oss. Därför att det svårt att ge råd... Om du verkligen vill och tror att du klarar av alla känslor så go for it!
Karin & Johan
Utloggad
Skrivet 05 aug 2008 08:23
Jo, jag har också tänkt att det kanske kan vara skönt att få ta emot, för en gångs skull, och dessutom slippa ännu mer stress. Samtidigt skulle jag vilja ge min blivande man den gåvan. Jag klarade ju faktiskt av att sjunga på min farmors begravning, och det är jag jätteglad att jag gjorde. Det här är riktigt svårt...
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 05 aug 2008 08:45
Hej. Ett alternativ är ju att sjunga på middagen/festen. Då är det ju lite mer avslappnat och kanske inte riktigt lika nära till tårar.
Karin & Johan
Utloggad
Skrivet 05 aug 2008 10:25
Ja, jag har funderat på det med. Men sången jag vill sjunga passar egentligen bättre i kyrkan. Hmm...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!