BröllopsGuiden
05 aug 2008 23:30       2 svar    1629 klick

När är det dags att..

fialia
Antal inlägg: 21
Loggade in: 14 apr 2009
Utloggad
Är det nån som kan svara på när det är dags att boka catering, menyer ? prata med florist om brudbukett och smyckning av lokal? Hur mycket kostar detta ungefär..?
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 05 aug 2008 23:44
Det är svårt att säga, beror ju bl.a. på var du bor (storstad/landsbygd). Jag pratade med en florist första gången ett halvår innan bröllopet, men då kollade jag bara priser och vilka möjligheter som fanns. Bokade gjorde jag c:a 2-3 månader innan. Maten bokade jag en månad innan, men jag hade vidtalat cateringfirman c:a 4 månader innan. Smyckning av lokal hade jag en kompis som hjälpte till med och henne frågade jag c:a 4 månader innan, i samband med att vi skickade ut våra inbjudningar. Eftersom vi gifte oss mitt i sommaren ville vi skicka inbjudningarna i god tid så inte allt för många redan hade planerat sina semestrar. Konditoriet som gjorde tårtan pratade jag första gången med 1,5 månader innan och sen beställde vi en knapp månad innan! Kyrkan bokade jag ett knappt år innan, men då fanns det bara strötider kvar. Men så gifte vi oss i en populär kyrka också... Hoppas att detta har varit till lite hjälp på traven. Vi gifte oss förresten i Halmstad, en stor småstad... :-) Utbudet varierar ju om man gifter sig på landsbygd eller i storstan. Lycka till med planerandet! Du har en härlig tid framför dig!
fialia
Antal inlägg: 21
Loggade in: 14 apr 2009
Utloggad
Skrivet 05 aug 2008 23:53
Ja detta var till stor hjälp. Tack så mycket :) Jag bor ute i Öregrund och det är väldigt populärt att gifta sig här på sommaren. så det gäller väl ändå att vara ute i god tid.. Jätte bra Tack :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!