BröllopsGuiden
12 aug 2008 21:41       4 svar    2205 klick

Antal festprogram

smaskens
Antal inlägg: 1
Loggade in: 12 aug 2008
Utloggad
Hej,

har en lite fråga om antal festprogram. Måste man ha ett festprogram per gäst eller kan man ha ett på två personer. Det känns lite hopplöst att skriva ut en massa papper i onödan?
Tacksam för svar.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 12 aug 2008 22:54
Nja, måste måste man nog inte. Men vi kommer att ha en till varje person, dels för att alla som vill ska få ta med ett hem, och dels för att dukningen ska bli så bra och symetrisk som möjligt!
Natalia
Antal inlägg: 24
Loggade in: 19 okt 2008
Utloggad
Skrivet 12 aug 2008 23:18
Jag håller precis på att skriva ut mitt vigselprogram, puhh, det är jobbigt att skriva ut så många och vända sidor så det blir rätt.
Vi ska ha 100 gäster och jag skriver ut 100, eftersom det kommer fler till kyrkan. Alla barn behöver inte hålla en.
Jag har lämnat in mitt frestprogram för tryckning, eftersom det blev 6 st A5 sidor. Då trycker vi upp 100 st, men alla små bebisar behöver inte sin. Jag vill spara några och skicka till min mormor och andra släktningar i Argentina.
Vill att gästerna ska spara sitt festprogram som minne och fortsätta läsa hemma. Har med lite mer än det vanliga. T.ex. vår kärlekshistoria, lite om mitt hemland och argentinsk tango. Min syster ska ha en show ihop med en riktig tangokavaljer på festen. Har önskat mig detta. Då vill jag att gästerna ska fortsätta läsa hemma. Har även skrivit lite om varje gäst. Det var jobbigt när det är 100 gäster. Har endast kunna göra detta sent på kvällar och nätter eftersom jag har en bebis som precis fyllt 1 år.

Nu babblar jag på bara. Typiskt mig. Börjar bli nervös. Gifter mig på lördag!

Ha det bra och lycka till!
Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 13 aug 2008 22:33
Vi kommer att göra ett festprogram till varje gäst för vi kommer att ha bordsplaceringen i samma. De två minsta deltagarna 2½ och 6 år kommer att få egna program med en massa pyssel i. Programmens omslag kommer att vara ljusgröna och vigselprogrammen lila.
Bilden här är lite missvisande i storlek för jag kopierade ner det som en "bild" och då blir det så. Våra festprogram kommer att bli halva stående A4.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!