14 aug 2008 15:14
11 svar
9843 klick
Är det någon som har tips?
fialia
Antal inlägg: 21
Loggade in: 14 apr 2009
Utloggad
Är det någon som har bra tips på var man kan åka på bröllopsresa?
Vi ska gifta oss nästa sommar och funderar på vart man ska åka..
Har en liten dotter som kommer att vara drygt ett år då och man vill ju inte vara borta från henne för länge så vi prata om att åka en weekend till barcelona eller paris.. Någon som kan rekomendera något romantiskt hotell och resmål?
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 14 aug 2008 15:35
Prag är jättefint och romantiskt!
Annars kan ni flyga över till Tallin eller Riga och ta er ut till ett spa-hotell vid kusten och bara mysa! Vi åkte till Riga, bodde inne i gamla stan vilket var mysigt, åkte tåg ut till Jurmala och den underbara stranden en dag, annars var vi mest inne i stan. Det beror ju på vad ni vill göra.
Jag vill rapportera detta inlägg!
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 14 aug 2008 16:39
Vi åkte på sparesa med Cinderella till Åland, då vi har en son på 1,5 å inte heller ville vara ifrån honom så länge precis som ni.
Det var JÄTTEskönt, med massage, sparitual, bad, slappning å GOD mat:)
Rekommenderas med en sparesa, det finns ju även till Nådendal å Tallin. *thumbsup*
fialia
Antal inlägg: 21
Loggade in: 14 apr 2009
Utloggad
Skrivet 16 aug 2008 22:00
Har tittat runt lite på era tips och det ser kanon ut :) Tack så mkt!
Skrivet 17 aug 2008 19:37
Jag älskar Salzburg! Lite udda kanske men så härlig stad, året om. Vet inte varifrån ni flyger men man kan åka med Ryan Air dit så att det blir lite billigare om man vill.
Kan ni tänka er att flyga lite längre än Barcelona så är Alicante också super mysigt.
:)
Carina3
Antal inlägg: 11
Loggade in: 17 dec 2009
Utloggad
Skrivet 29 dec 2008 20:45
Vi ska oxå gifta oss nästa sommar och Vår dotter kommer vara 1,5 år men vi har faktiskt valt att åka bort en vecka då hon kommer ha det underbart med farfar och mormor uppe på landet!
Men i alla fall så fick vi tipset att åka till grekland och ön Skiathos (samma ö som filmen Mamma mia spelades in). Om inte det lockar s¨kan jag rekomendera Budapest, super mysig stad med bra mat, billig shopping och underbart kultur! =O)
Skrivet 30 dec 2008 22:06
Ska ni åka direkt efter? Då hade jag valt ett svalt ställe...Eller iaf där det finns hav & strand. Tyckte spa-idén lät nice! Har rest mycket i Europa och nästan alltid gjort det på sommaren. Det blir ju en del sightseeing mm och det har alltid varit så fruktansvärt varmt vilket gör att man inte orkar lika mycket. Nu ska vi åka till Rom efter bröllopet i februari och det ska bli skönt att upptäcka en stad utan svett, värmeutslag och yrsel pga värmen *hubba*
Nice är annars en schysst stad..
fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 09 nov 2011 12:52
Gammal tråd, men ständigt aktuellt ämne. Älskar att resa, och gillar framför allt att resa till storstäder, och när man har gjort de mest givna ett par gånger (ni vet, Berlin, Paris, London...Rom...Barcelona osv) så har det blivit weekends till orter som Cardiff (Wales), Łódź (Polen) och Freiburg (Tyskland). Ett resemål jag varit sugen på länge - men som blivit uppskjutet eftersom jag vill vara där längre än en vecka men inte haft tid - är S:t Petersburg. Därför kommer det nog bli dit bröllopsresan går.
elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 09 nov 2011 16:20
Polen nämndes nyss, jag har också varit där förut men bara i Gdansk vid Östersjökusten, det var verkligen jättefint och bra. Vi hade Kieslowski-filmkväll här hemma för ett par dar sen och fick ett infall så vi bestämde oss för att åka dit igen, hihi. Det blir en tripp som vi inleder med flyg till Katowice (gick bara på några hundra var), därefter några dagar i Krakow (som vi hört är en jättemysig stad). Vore kul att se Lodz som ju också är ganska stort men vet inte om vi kommer ha tid. Avslutar sedan med hotell och nedvarvning innan vi tar färjan tillbaka... Kanske en kort resa in i Tyskland när vi ändå är nära gränsen.
Warzawa får vi ta någon annan gång. Vi siktar på 10 dagar så vi hinner inte allt. Men kanske bra att spara resmålen. Polen har nog iallafall mycket att se och göra, kanske till skillnad från mångas syn på landet (inkl. min egen innan jag varit där första gången).
elljay
Utloggad
Skrivet 21 dec 2011 12:16
Vi var där och ska dit igen faktiskt, köpte nya biljetter och nu blir det Gdansk och däromkring och sen neråt Warszawa.
Gillade Polen första resan, så rekommenderar det faktiskt. Det är kanske inget man tänker på som ett romantiskt och fint land - men det är det.
elljay
Utloggad
Skrivet 21 dec 2011 12:20
Prag nämndes tidigare i tråden, dit vill jag också en dag! Det är ju lite mer känt för att vara romantiskt och fint, får väl se om "myten" stämmer.
Author7
Antal inlägg: 6
Loggade in: 24 jul 2016
Utloggad
Skrivet 24 jul 2016 02:26
Jag skulle vilja åka till Australien. Framför allt till Queenland där de har lite mer tropisk klimat och dessutom det vackra barriärreven
http://www.australienresor.se/index.php/australien/queensland/reseforslag-queensland/1071-dromresa-till-stora-barriarrevet