BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Brudgummen Starta ny tråd
24 aug 2008 18:26       3 svar    3237 klick

Glad överraskning!

charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Jag och sambon promenerade på Hornsgatan (Sthlm) idag och fick ett infall att gå in i en butik som heter "Medusa Oseye". Vi blev nästan överfallna, på ett positivt sätt, av en kvinna och en man som inte ville något hellre än att hjälpa till. De hade eget skrädderi, inte där, och köpte in mycket från Italien. Helt otrolig kvalité på skjortor, sjalar, klänningar m.m. Sambon köpte en slips för 200 kr, riktigt snygg och de hade hela set med slips, servett och manchetter för 500 kr. De syr upp kostymer och frackar efter mått från 5500 kr och uppåt och brudklänningar från 4500 kr. (italienskt siden?) Skräddarsydda skjortor för 850 kr. Ja, det blev en massa reklam och priser nu men vi var så lyriska när vi lämnade butiken att jag bara måste tipsa er andra här!
De har en hemsida som jag inte tittat på själv än men det är : www.medusaoseye.com och den ligger på Hornsg. 142.
Hoppas fler än vi blir lika väl servade och glada efter ett besök där! ;)
jalleg
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 dec 2008
Utloggad
Skrivet 26 dec 2008 00:01
Nja, slipspriserna slår ju knappast de som ni hittar hos http://www.slipskungen.se. Ett brett utbud också. Sedan är det ju en annan sak att man kanske samtidigt vill sy upp en klänning eller kostym. Då funkar ju ett sådant ställe bra :)
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 28 dec 2008 11:45
Sambon har beställt flera slipsar från sidan du föreslår och de är jättebra och prisvärda men de ha blivit "vardagsslipsar" för honom som har kostym varje dag på jobbet. Medusa kändes lite lyxigare... Men som du säger så är priserna hos slipskungen väldigt bra och bra kvalite.
SaraLjung
Antal inlägg: 3
Loggade in: 23 apr 2009
Utloggad
Skrivet 23 apr 2009 20:06
Det finns ju en del andra bra nätbutiker som har fin kvalitet och bra pris. Jag har köpt flera på www.slipskompaniet.se som jag gett min man. (han är inte så duktig på att välja ut själv!)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!