BröllopsGuiden
05 sep 2008 15:10       4 svar    1840 klick

copyright?

Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Är det någon som vet hur man gör copyright på sina bilder?
Jag skulle vilja kunna copyrighta mina bilder så de inte dyker upp lite här och var när jag lagt upp dom här. Jag väntar med att lägga upp allt för många bilder från bröllopet tills jag vet om det på något sätt går att skydda mina bilder.
FotoGG
Antal inlägg: 21
Loggade in: 13 feb 2010
Utloggad
Skrivet 11 sep 2008 08:52
Hej! Det lättaste är att du, i ditt redigeringsprogram, lägger in en text med ditt namn och sparar direkt på bilden. Jag har gjort det på några bilder som ligger i "Visas" bildgalleri (se bla den med ett champagneglas).
/Gisela
Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 11 sep 2008 11:17
Hej igen!
Det sättet som du berättar om har jag funderat på men jag vet att det går att göra copyright på nåt sätt så när man högerklickar och försöker spara bilden så kommer det upp en text att det är copyright och att man inte kan spara ner den. Det är det sättet som jag skulle vilja lära mig men det kanske bara funkar om man har Photoshop tex, jag vet inte.
FotoGG
Antal inlägg: 21
Loggade in: 13 feb 2010
Utloggad
Skrivet 12 sep 2008 12:16
Aha...sorry, det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Om du får reda på hur man gör så får du väldigt gärna skriva det här.
StilBild
Antal inlägg: 2
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 09 nov 2008 12:15
Det sättet du menar fungerar inte. Det är ett javascript på hemsidan som ska skydda mot högerklick. Går att komma runt på många sätt genom att bocka av javascript i webbläsare, använda firefox + no script, trycka print screen osv. Ett totalt värdelöst skydd helt enkelt.
Nä, vill du ha dem skyddade får du göra som förre talare beskrev. Vill du skriva ut tecknet © håller du in "Alt + 42424".
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!