BröllopsGuiden
08 sep 2008 20:47       5 svar    928 klick

Transport

bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Är det någon här inne som tänker erbjuda buss/taxi transport till och från hotell->kyrka->festlokal->hotell?

De flesta utav våra gäster kommer resande och ska bo på hotell. Vi tänkte underlätta för dem och anordna en gemensam trasport till självkostnadspris på 190kr. Vad tycker ni om detta, är det för mycket?

Om vi ska ta denna kostnad själva så blir det 5000kr och det känner vi är lite tungt för vår budget...
*mellow*
tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Skrivet 08 sep 2008 21:09
Det tycker jag låter helt rimligt! Vi ska också erbjuda buss, och det kommer kosta 100/pers. Med tanke vad de hade fått betala för att få taxi så tror jag inte att det är någon som kommer tycka att det är konstigt alls. Mvh Liza
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 08 sep 2008 21:32
Tycker det absolut låter som en bra ide.. Men ha i tanken att en del kanske väljer att tex ta egen bil eller annan skjuts- Så att ni kanske inte får in alla 5000 kr.. Man kanske kan fråga när de osa:ar om de vill åka med, då vet ni ju vart det landar!

Vi har också tänkt erbjuda någon sorts skjuts men vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det.. Känner folk så att vi kanske kan fixa åtminstone 3 minibussar.. hmm..
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 08 sep 2008 22:15
Vi har abonerat en båt som ska gå mellan kyrkan och festlokalen, den kostar ca 13 000 för 3 timmar. Man kan inte hyra den kortare... Vi kommer inte erbjuda transport till kyrkan eller från festen, det finns bra förbindelser och taxi man kan ta från oss. Tror att buss är det billigaste alternativet! Det är ju lite mysigare om alla dessutom får åka tillsammans.
På bussen kan man ju ha någon lek eller brudpars-korsord som de ska lösa under vägen eller liknande... 190 kr är ju inte så mycket men om man lägger ihop det med reskostnader för era gäster, hotell, bröllopspresent och nya kläder (?) så får de ju betala mycket för en helg. Men det är något som bara nni och er budget kan avgöra!
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 09 sep 2008 09:14
Som Elin skriver; tänk på att många kanske tar sig till och från på eget sätt. Vi hade hyrt buss till och från festlokalen (1500kr per resa kostade det) eftersom många av våra gäster kom långväga ifrån och kanske inte hittade så bra, men många valde ändå att ordna egen transport, även fast de inte behövde betala något för bussen (vi stod för kostnaden). Kan tänka mig att det kanske kan bli så för er också, allra helst om ni ska ta ut en kostnad. Hur lång sträcka är det att åka? En del av våra äldre gäster resonerade som så att de åkte hellre taxi för att själv kunna bestämma när de skulle åka hem. Är det något jag så här i efterhand hade kunnat spara in på var det nog bussen. Från kyrkan till festlokalen var det helt ok med buss, då körde bara de som var "tvungna" att köra bil, resten fick snällt sätta sig på bussen och under resan få lite info från toastmastern om vad som skulle hända. Och det tror jag uppskattades. Men bussen från festlokalen kändes onödig då alla inte ville åka hem samtidigt, några valde ett annat hotell än det vi rekommenderade o.s.v.
Det är mina erfarenheter och det är ju inget som säger att det behöver bli på samma sätt i samband med ert bröllop. Hoppas att det löser sig till det bästa för er!
P.s. Väljer ni att ta ut en kostnad för bussen, se i så fall till att den kostnaden är betydligt lägre än vad det skulle kosta att dela på en taxi för 3-4 personer. Annars finns risken att de hellre väljer en taxi. D.s.
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 09 sep 2008 13:08
Mmm, mycket att tänka på...
Våra gäster kommer förhoppningsvis bo på samma hotell inne i Växjö, då vi har fixat en ordentlig rabatt på ett fint hotell. Det är sen en 30 min (3,5mil) transport till kyrkan och festen. Det är därför som vi tänkte att det kunde vara roligt för gästerna att åka dit och hem tillsammans..
Vi räknar inte med att alla väljer denna buss, men kanske hälften och då kan vi lägga till de pengar som saknas.

Åhhh, det är så spännande!! Vi skickade ut inbjudningarna igår så nu har alla fått dem hoppas vi... Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att lilla jag ska gifta mig om 3mån, känns nästan overkligt! Längtar sååå mycket *king*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!