BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
09 sep 2008 10:25       3 svar    1074 klick

står still i huvudet..

fialia
Antal inlägg: 21
Loggade in: 14 apr 2009
Utloggad
Hur gör man med festprogram, inbjudan etc.? Det står helt stilla i mitt huvud just nu.. Har suttit och funderat alldeles för mycket! Vet inte om jag ska göra dem själv, hur jag ska göra dem, eller om man ska gå till ett tryckeri och låta dem göra allt? Är det någon som har förslag? Måste komma över kanten som jag precis stannat vid :)
Tösabiten
Antal inlägg: 61
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 09 sep 2008 10:46
Hej! Om du gillar att pula med saker på data så kan du ju göra dom själv i tex publisher om du har det programmet. Det går att göra det i word också fast det är svårare att få till utskriften så den blir ok vad gäller sidor.
Fundera på vad du vill ha med i programmen, om du vill göra dom själv, tillsammans med ev toastmaster eller överlämna hela jobbet till tex toastmastern. Om du lämnar det till tryckeri så måste ju allt "innehåll" vara klart innan dess. Om du ska trycka själv så köp inte förvikta tjockare blad. Dom fastnar bara i skrivaren/kopiatorn. Köp i sånt fall lite snyckare tjockare papper och vik själv när dom är klara. Tryckfirman som fixade våra vigselprogram har en särskild maskin för just vikning. Nu hade jag redan köpt förvikta papper som fastnade gång på gång i skrivaren på jobbet så det slutade med att jag fick lov att gå till tryckeri med dom i allafall.

Om du behöver tips till innehåll så finns det ett antal trådar här redan om det.

Lycka till!
Kram från fru Elming
Butterfly
Antal inlägg: 5
Loggade in: 24 okt 2009
Utloggad
Skrivet 10 sep 2008 21:01
Hej.
Jag kände precis likadant innan jag kom igång med våra inbjudningar och festprogram. Jag gjorde våra själv. Det blir lite billigare, men det förutsätter att man tycker det är kul att pyssla.

Tips till dig är att titta runt på nätet efter inspiration, ta reda på hur du vill att de ska se ut. Fins massor av bra pysselsidor, googla dig fram på sökord som scrapbook, pyssel och stämplar. När du vet vad du vill ha är det bara att beställa hem material och börja pyssla.
Vad som ska stå i en inbjudan kan du bla hitta bland artiklarna här på bröllopsguiden.

Vad det gäller festprogrammet hittat du många bra visor på bla www.snapsvisor.eu

Lycka till!
Lycka till
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!