BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Pyssel Starta ny tråd
11 sep 2008 23:20       8 svar    17861 klick

Åldersnoja..

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Så kommer ett avsnitt att heta i vårt festhäfte. Det skiljer 13 år mellan oss och vi tänkte göra det som en liten rolig grej typ

"när Pierre tog körkort raceade Elin med 3-hjulingen"

"När Elin lärde sig gå rultade Pierre hem efter första ölen"

Men nu står det still. Jag behöver verkligen hjälp med nya, kreativa ideer och tankar.. Vad kan man ta med mer?
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 12 sep 2008 13:03
Nu vet jag inte om allt detta stämmer på er men I´ll give it a try:

När Pierre fick sitt första fasta jobb så började Elin skolan.

(Lite snuskig...) När Elin såg på kvinnobröst som mat, såg Pierre det som något sexigt.

När Elin gallskrek som nyfödd var Pierre i målbrottet.

När Pierre hängde med polarna lekte Elin med sina kompisar.

När Pierre hånglade första gången ... (vet inte hur gammal han var, men det kanske kan stå typ "föddes Elin").

När Elin är (nuvarande ålder) gifter hon sig, när Pierre är (nuvarande ålder) gifter han sig.

Hoppas att det var något av detta som ni kan använda!
litenElin
Utloggad
Skrivet 12 sep 2008 15:03
Åhh tack!!
Det allra mesta stämmer in, och även om det inte skulle göra det kan vi ju vrida på det!!

TACK!!! *hug*

Fler förslag önskas såklart gärna ;)
SussieS
Utloggad
Skrivet 13 sep 2008 21:46
Här kommer några bidrag till (och precis som förra gången, jag vet ju inte säkert om det stämmer in på just er båda...):

När Elin sjöng "Mors lilla Olle" gick Pierre på konsert och sjöng... för fulla muggar.

När Pierre gick på systemet för första gången gick Elin till skolan för första gången.

När Elin hånglade för första gången hade Pierre redan haft X antal längre förhållanden.

När Pierre var 10 år vann XXX melodifestivalen, när Elin var 10 år vann XXX melodifestivalen. (För att visa skillnaden mellan typer av låtar de respektive åren...)
litenElin
Utloggad
Skrivet 11 feb 2009 21:57
Puffar på min gamla tråd igen för att se om vi kan få lite fler tips!! *alien*
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 11 feb 2009 22:56
Om man ska vara lite taskig (apropå er skidåkning) kan ni kanske skriva Elin åker Vasaloppet och Pierre umgicks med Vasa:) Bara för att driva lite med hans ålder...
Pierre följde serien Miami Vice medan Elin såg Miamie Vice - the movie...

Ledsen men det står still hos mig också.. Känner er ju inte ;)
SussieS
Utloggad
Skrivet 29 mar 2009 09:56
Hejar ni på samma lag i någon idrott? Då kan ni typ skriva något om att "När Pierre var 10 år var xxxxx stjärna (alternativt tränare) i XXXX (laget), när Elin var 10 år var det xxxxx. Bara för att få tidsperspektivet.

Kolla upp när småmynt försvann (typ 5- och 25-öringen, eller pappers-5:an) och skriv något i stil med att "När Pierre var 5 handlade han smågodis för 5 öre, när Elin var 5 fick hon betala 5 kr (eller vad det nu kan ha varit)".

"När Pierre var 7 år såg han XXXX i julkalendern på TV, när Elin var 7 år så satt hon och tittade på XXXX julkalender."

"När Elin blev tonåring var Pierre dubbelt så gammal som henne."

Nu kommer jag inte på mer... Hoppas att du får ihop något! :-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!