BröllopsGuiden
13 sep 2008 18:11       3 svar    892 klick

Småtips!?

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Jag skulle vilja ha tips på plockmat som ska vara framförallt enkelt- gärna snittar eller liknande. Det ska också vara kallt.

Vi behövr både vegetariska och med kött och även glutenfria tips!

Tack! :P
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 14 sep 2008 15:14
Köttbulle med grönsak på. Kryddig korv med osttärning. (med tandpetare till förstås) Små runda pumpernickelbröd med någon röra på. Annars är en favorit att gröpa ur cocktailtomater och fylla med någon rör, vill man göra det lätt för sig finns det ju färdiga röror i charken i mataffären eller på tub.

Kolla gärna på biblioteket, där finns en massa bra festböcker. Jag lånade en när vi hade dop som jag tror hette Årets alla fester det var temat i alla fall) och i den fanns mycket matnyttigt! ;)
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 16 sep 2008 13:42
Jag älskar tunnbröd rullar i olika smaker.

Tunnbröd med Lax, philadelphia ost, riven sallad som utfyllnad, rullas i hop och skärs i små bitar.

Rostbiff är också gott att ha i.

Grizzini med parmaskinka ställs i höga glas.

ICA har säljer en liten pocket bok med plockmat och snacks för max 50kr, är alltid kul och se lite bilder.
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 20 sep 2008 10:39
Kallrökt laxsida, en hel brieost "panerat" i sesamfrön på salladsbädd, självbakat foccaciabröd enligt Jamie Oliver´s recept (typ som en tjock pizza med kryddor på, gott både varmt och kallt och kan frysas in i förväg), olika sallader som pastasallad, kycklingsallad (ett bra recept är stekt eller grillar kyckling, ananas ur burk, Vit sparris ur glas, burkchampinjoner och creme fraiche, majonäs samt curry. ingen annan krydda, bara kanske lite buljong. Jag är mycket för färska saker, men den här är helt perfekt med burksaker i) Tomatsallad med mozzarella, lök och avokado.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!