BröllopsGuiden
20 sep 2008 19:52       13 svar    1571 klick

Hjälp!

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Jag är ca 170 cm lång och väger drygt 65 kg.
Mina bröst är väl ganska normalstora men lite väl stora i min egen smak.. Höfterna är breda..

Nu har jag två klänningar jag väljer mellan.. Jag tror jag har bestämt mig men vill höra vad ni tycker och tror.. Hjälp.. *hug*

Och gärna med motivering!
Alternativ Resultat
Klicka för större bild Nr 1 100% (30)
Klicka för större bild Nr 2 100% (30)
susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 21 sep 2008 15:10
Jag valde 1:an eftersom den är draperad runt höfterna. De säger ju att man på detta vis kan trolla bort vissa "defekter"... sen är den ju väldigt vacker också!!
;)
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 21 sep 2008 16:44
Jag tog också 1:an. Har precis som du beskriver breda höfter och avskyr när det markeras med volanger, spets eller annat. Ska själv ha drapering och tror att det funkar bäst. 1:an var dessutom väldigt fin!
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 21 sep 2008 18:00
Håller med ovastående och tycker 1:an är snyggast. Jag har en liknande brun balklänning som den, och kan verkligen rekomendera drapering vid mage och höft. Man ser hur slank ut som helst, trollar bort de små skavanker som man kan ha figurvis ;)
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 21 sep 2008 18:35
Jag tycker att 2:an var lite tuffare och föll för den rent spontant...tackar dock för tipset om drapering vid midjan, om det trollar bort skavanker får det nog bli någon drapering för mig.
lillsessan
Antal inlägg: 1
Loggade in: 07 okt 2008
Utloggad
Skrivet 24 sep 2008 22:55
1 an är helt utan tvekan mycket vackrare än 2:an. Den var underbar. Men någon av dem känns säkert bättre än den andra om du tänker efter. Det är ju trots allt din känsla som avgör hur fin du kommer att bli :) Lycka till i valet
therese456
Antal inlägg: 2
Loggade in: 17 okt 2008
Utloggad
Skrivet 17 okt 2008 16:34
hej! jag hade klänning 2 i sommras när jag gifte mig. Är själv lite bred över höften. Först ville jag inte prova den i affären. Den gör verkligen så att man ser smalare ut. och bysten blir jätte fin. men som sagt det är ju en smakfråga. Jag blev 170 med mina skor och valde st 40. lycka till mvh Therese
the_zone
Antal inlägg: 8
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 18 okt 2008 00:18
Hallo! :)
Självklart nummer två, inget att fundera på, iaf inte om jag fick välja. Nummer 2 sticker ut lite, liksom visar framfötterna lite mera, och om jag fick säga så skulle du nog se ut som en prinsessa i den snarare än i nummer ett. Nummer ett känns lite för blek ut, lite för tanig och vanlig...

Bara vad jag tycker, i slutändan så är det ju du som bestämmer o du vet nog snart vilken som är bäst!

Kram! *angel*
Tiger-Kanin
Antal inlägg: 23
Loggade in: 25 maj 2009
Utloggad
Skrivet 18 okt 2008 11:56
Svårt att säga tycker jag, då de var fina på olika sätt och man ju inte ser dem just på dig. En sak du kan tänka på är att tvärgående ränder och markeringar (horisontella) alltid breddar (och kortar av), medan vertikala och diagonala ränder och markeringar slankar till och förlänger. En mjuk, kvinnlig kroppsform smickras av tygrikt, volang och draperat, och har man X-form med midja ska den självklart visas upp! Lycka till. :)
Marianne L
Antal inlägg: 1
Loggade in: 21 jun 2009
Utloggad
Skrivet 20 okt 2008 11:24
Kan säga att jag provade tvåan i affär, och den fick både höfter o mage att se större ut. Men det är klart det beror ju på från person till person. Jag tycker ändå att 1an var snyggast, så den röstade jag på.
Snäckan
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 jan 2010
Utloggad
Skrivet 20 okt 2008 14:59
Jag valde 1:an av samma anledning som alla andra pga av draperingen men oxå för att jag tror den är snyggare om man har större byst.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!