BröllopsGuiden
06 okt 2008 15:53       8 svar    2494 klick

Blir så jävla förbannad!!

tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Måste få skriva av mig lite... har just pratat med pastorsexpeditionen för att boka vårt datum. Vi vill gifta oss den 18 april. Ringde när det var ett år kvar för att vara ute i god tid, blir i stort sett utskrattad och ho säger till mig att vänta till efter sommaren. Ja visst säger jag och ringer tillbaka i mitten på augusti. Åter igen får jag ett otrevligt bemötande där hon säger åt mig att lilla du, ring i oktober! Jaja, tänker jag då får jag väl göra det då. Min blivande make ringer idag och får beskedet att alla kyrkor i vår närhet är bokade då. AAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!! Jag blir så arg!! och ledsen.... vad ska man hitta på nu. Jag vill ju ha ett kyrkligt bröllop, visst det behöver ju inte vara i själva kyrkan, men ändå.. usch vad ledsen jag blir! I lokalen där festen ska vara, finns det inte plats för att ha själva vigseln oxå. Hade det varit på sommaren så kanske det inte hade varit något problem på samma sätt med ett utomhusbröllop, men i april kan det ju lika vara slask som kanonväder.. bor i lysekil så här blåser det ganska bra oxå... Usch, vill bara gömma mig under kudden nu.. patetisk man låter. Tack för att man får skriva av sig här../Liza
lisa82
Antal inlägg: 90
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 06 okt 2008 16:30
Hej Liza,
Tycker verkligen jätte synd om dig.
Skulle jag vara du så skulle jag ringa till pastorsexpeditionen igen och berätta hur ledsen, besviken och överkörd du känner dig. Och berätta hur du blivit bemött och vad de sagt.
Det kanske finns möjlighet...om ni hittar en präst från någon annan församling att den kan viga er i någon kyrka i närheten.
Nån ledig kyrktid måste det ju finnas, det är nog prästerna som är uppbokade.
Jag håller tummarna för det i allafall.
Lycka till! *heart*
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 06 okt 2008 16:54
Håller med Lisa 82! Så får de absolut inte bete sig. Kräv att de löser det åt er. Jag bokade kyrkan ett och ett halvt år innan, utan minsta problem. Där var de i motsats till dina idioter jättevänliga och berömde mig för att jag hade sådan framförhållning! Ring ring ring!
Och lycka till att hitta en annan kyrka, håller tummarna för er!
Stor Kram *hug*
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 07 okt 2008 13:31
Stå på dig! Det där få de faktiskt lösa tycker jag. Det kändes som om jag var tidigt ute när jag bokade kyrka i augusti (vi gifter oss 23 maj) men i den kyrkan vi vill gifta oss i var det fullbokat hela maj utom den dagen vi ville ha (tack och lov!).
the_zone
Antal inlägg: 8
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 07 okt 2008 16:44
Jag hade samma problem när vi först hade bestämt oss för vigsel i Sundbyholm (lyckligtvis kom vi på bättre tankar) de var lika otrevliga där och jag blev utskrattad för att jag ringde i så god tid. Tyvärr är pastorsexpeditionerna som butiker, vissa personal är helt underbara medans andra är riktiga rötägg. Men jag tycker du ska göra såhär:
Du ringer tillbaka o berättar allt vad som hänt och verkligen står på dig i din sak, självklart skall du få ha din vigsel då i den kyrkan. O funkar inte det så får du gå till högre instans, det som är tråkigt är att det kan ju kännas lite olustigt om det blir en ännu större disskusion, men å andra sidan, kom alltid ihåg DU HAR RÄTTEN PÅ DIN SIDA! Lycka till Varma Kramar Karolina
classandra
Antal inlägg: 14
Loggade in: 16 nov 2008
Utloggad
Skrivet 11 okt 2008 10:51
På Allt om Bröllopsmässan i stockholm 24-25 jan 2009 på Factory Nacka Strand, kommer det ju att vara över 100 företag och experter och präster, balla modevisningar m.m. Kanske kan man få tips om sånt där? Själv är jag på jakt efter en speciell brudklänning och hoppas att få se några av dem man hittar i Allt om Bröllop. www.ipgevent.se kan man boka biljetter till lägre pris oxå.
tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Skrivet 14 okt 2008 18:59
Hej och tack för allt stöd! Det har äntligen löst sig.. det visade sig att det inte var kyrkan som var bokad utan prästen, men vi ska inte ha honom ändå så det spelade ju ingen roll.. det blev mkt tjafs mellan mig o tanten på pastorsexp. och jag beklagade mig hos prästen o sa att hon borde gå en charmkurs! Vi får en lite senare tid, men det får det vara värt! Hurra!!/Liza
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!