tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Måste få skriva av mig lite... har just pratat med pastorsexpeditionen för att boka vårt datum. Vi vill gifta oss den 18 april. Ringde när det var ett år kvar för att vara ute i god tid, blir i stort sett utskrattad och ho säger till mig att vänta till efter sommaren. Ja visst säger jag och ringer tillbaka i mitten på augusti. Åter igen får jag ett otrevligt bemötande där hon säger åt mig att lilla du, ring i oktober! Jaja, tänker jag då får jag väl göra det då. Min blivande make ringer idag och får beskedet att alla kyrkor i vår närhet är bokade då. AAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!! Jag blir så arg!! och ledsen.... vad ska man hitta på nu. Jag vill ju ha ett kyrkligt bröllop, visst det behöver ju inte vara i själva kyrkan, men ändå.. usch vad ledsen jag blir! I lokalen där festen ska vara, finns det inte plats för att ha själva vigseln oxå. Hade det varit på sommaren så kanske det inte hade varit något problem på samma sätt med ett utomhusbröllop, men i april kan det ju lika vara slask som kanonväder.. bor i lysekil så här blåser det ganska bra oxå... Usch, vill bara gömma mig under kudden nu.. patetisk man låter. Tack för att man får skriva av sig här../Liza
lisa82
Antal inlägg: 90
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 06 okt 2008 16:30
Hej Liza,
Tycker verkligen jätte synd om dig.
Skulle jag vara du så skulle jag ringa till pastorsexpeditionen igen och berätta hur ledsen, besviken och överkörd du känner dig. Och berätta hur du blivit bemött och vad de sagt.
Det kanske finns möjlighet...om ni hittar en präst från någon annan församling att den kan viga er i någon kyrka i närheten.
Nån ledig kyrktid måste det ju finnas, det är nog prästerna som är uppbokade.
Jag håller tummarna för det i allafall.
Lycka till! *heart*