BröllopsGuiden
09 okt 2008 14:17       3 svar    1652 klick

Dyrt med röda rosor!!

Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Jag gifter mig på Valentines' Day nästa år och i veckan så började jag kika lite på brudbuketter.

Gick in i en blomsterbutik och berättade att jag ville ha stora röda rosor. MEN eftersom det är 3 ggr så dyrt för blomsterhandlare att köpa in rosor den veckan så blir ju alltså buketten väldigt dyr! Så, jag fick lite tips om att blanda upp med andra blommor eller att blanda rött och mörkrosa. För det är bara röda rosor som stiger i pris den veckan.

Jag vill ju också att min bukett ska stämma överens med bordsdekorationen som jag hade tänkt skulle vara röda rosenblad och kristaller utspridda på borden samt blockljus i silver (vi ska ha runda bord).

Ja, har ni några tips så är ni välkomna. Gärna tips på hur man kan dekorera brudparets plats också....
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 10 okt 2008 15:37
Jag läste någonstans att ni har silver med i ert färgtema, vilket vi också hade. Kan du inte köpa vita rosor och spraya med silver (det gjorde vi) så får du med den färgen i brudbuketten också? Jag hade dock en helvit brudbukett eftersom jag älskar liljekonvaljer, men bordsdekorationen innehöll silverrosor (se bilder i mitt galeri).
classandra
Antal inlägg: 14
Loggade in: 16 nov 2008
Utloggad
Skrivet 11 okt 2008 10:46
På Allt om Bröllopsmässan i stockholm 24-25 jan 2009, kommer det ju att vara över 100 företag och experter, balla modevisningar m.m. Kanske kan man få tips om sånt där? Själv är jag på jakt efter en speciell brudklänning och hoppas att få se några av dem man hittar i Allt om Bröllop. www.ipgevent.se kan man boka biljetter till lägre pris oxå.
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 11 okt 2008 15:05
Bara en lite dum idé... kan du inte kolla med någon i släkten eller bland vänner som kan binda buketten? Stora röda rosor klarar sig lätt en vecka innan de börjar bli gamla, speciellt om man stället dem svalt. Du hade kunnat köpa in en tid innan om de då är billigar och om någon gör buketten åt dig så blir det betydligt billigare.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!