BröllopsGuiden
11 okt 2008 11:59       19 svar    7561 klick

"Shop of brides" någon som har erfarenhet?

Jenna
Antal inlägg: 27
Loggade in: 02 mar 2011
Utloggad
Har hittat väldigt fina tärnklänningar på www.shopofbrides.com, till väldigt bra priser. Är det någon som har någon erfarenhet av dom? Har mailat lite fram och tillbaka med dom och dom verkar ju vara väldigt bra hitills ialla fall.
Denna klänning har jag tänkt till tärna och näbb. Fast i brunt och guld band.
gunsan77
Antal inlägg: 9
Loggade in: 31 jan 2010
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 08:17
Hej! Jag undra vad dom här kläningarna kostar? Dom var ur snygga.... *thumbsup*
Jenna
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 12:51
Nej, dom här klänningarna finns på shopofbrides.com (möjligt att dom finns på andra sidor med.......) Kostar 159 $, tycker jag är väldigt billigt, och då syr dom efter ens exakta mått.
Jenna
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 12:52
Glömde skriva att man kan välja i princip vilken färg mn vill oxå :-) skit bra. Vi ska ha bruna med guldband till våra tärnor.
Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 13:13
Det jag menar är att det är Forever Yours som tillverkar dessa klänningar och att det kan känna tryggare om man lika gärna kan köpa dem i Sverige och dessutom prova innan.
BG
Antal inlägg: 48
Loggade in: 19 okt 2010
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 13:14
Jag tror nog att det frida menar är bara att forever yours är tillverkaren(märket). Det som står bak i ryggen på klänningarna. :) Och sedan kan man ju gå in där på hemsidan för att se vilka återförsäljare som finns av forever yours, dvs om man vill gå till någon butik i Sverige för att titta på klänningarna.
Jenna
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 13:35
Tycker det låter konstigt, för jag har mailat med detta företaget och dom syr upp efter mina beställningar. Från usa. Flera företag kan ju inte ha samma klänning, eller?!?!
Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 15:05
Bilden, designen och klänningarna kommer från Forever Yours. Så de du ska beställa från gör tydligen kopior. Ganska solklart, eller hur?
Jenna
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 17:01
Vadå "ganska solklart, eller hur?" Det är väl inte ens säkert att det är "din" sida som gör dom från början!!!!!!!!!!!! Någon tyken bad jag inte om hjälp i från!!!!! Det enda jag undrade om någon hade erfarenhet att beställa därifrån. Men verkar tyvärr inte som att det va det.
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 18:39
Usch vad tråkigt det lät här då!
"Shop of brides" är ett företag som kopierar klänningar av både kända och mindre kända märken. De säljer inte original för om man tittar efter så står det bara förkortningar vid varje klänning. En hemsida som säljer äkta Foreveryours tex skriver ju noggrant ut att det är det märket.
Dessa företag som kopierar har ibland god kvalitet ibland sämre.
Jag känner inte till hur det står till med Shop of brides.
Många menar att äkta vara är att föredra: för den jämna och höga kvaliteten + att det finns återförsäljare så att man kan prova utan att köpa grisen i säcken...
Hoppas att du får tag ide klänningar du vill ha!
Jenna
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 19:38
Tack så mycket för ditt svar. Nu vet jag vad som gäller med dessa klänningar. Får se hur vi gör med dom! Dom blir ju inte så dyra, så man kan ju prova...Tack tack!
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 21:05
Står det på deras hemsida vad frakten blir? Och hur dyr blir tullen? Jag har nämligen för mig att man måste betala tull när man beställer från ett företag (men inte från en privatperson).

kram på er alla blivade brudar!
tulpanbrud
Antal inlägg: 6
Loggade in: 05 dec 2008
Utloggad
Skrivet 13 okt 2008 21:15
Jag är också nyfiken på shop of brides (www.shopofbrides.com) eftersom de har en klänning jag är jätteförtjust i, har inte hittat den eller liknande någon annanstans. Det finns en tråd om bl a shop of brides i forumet, http://www.brollopsguiden.se/forum/article_view.php?id=14888

Man kan välja mellan färgerna white, ivory och champagne, och jag är inte hundra på skillnaden mellan ivory och champagne? Någon som kan förklara?
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 14 okt 2008 13:03
"Ivory" är elfenbensvit/creme, alltså inte krit-vit. Och "champagne" är som det låter: samma färg som drycken champagne, alltså mer gul-beige.
tulpanbrud
Antal inlägg: 6
Loggade in: 05 dec 2008
Utloggad
Skrivet 05 dec 2008 12:56
Beställde en brudklänning från shop of brides för en dryg månad sedan och fick idag klänningen hemlevererad. Den är fantastisk! Den ser precis ut som på bilden men är helt utformad efter mina mått, och passar perfekt. Material och hantverk känns jättebra. Jag kan inte annat än att rekommendera dem varmt.
jag har varit väldigt skeptisk men med tanke på priset kändes det värt att testa. Mailkommunikationen har varit sådär, de svarade ganska snabbt men inte på mina frågor.. :-)
Var noga och ta hjälp av mannen/vän när ni tar alla mått.
Jenna
Utloggad
Skrivet 05 dec 2008 15:11
Åh, vad kul att allt funkade bra. Då blir det att jag beställer därifrån oxå!! Vad fick du betala i frakt? Tog det bara 1 månad för klänningen att komma?!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!