BröllopsGuiden
28 apr 2007 08:19       9 svar    1788 klick

smink

qwertyui
Antal inlägg: 33
Loggade in: 06 aug 2007
Utloggad
Något speciellt man ska tänka på när man sminkar sig för den stora dagen?
daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Skrivet 28 apr 2007 09:16
Jag undrar också!

Tex om allt smink finns i vattenfasta versioner? :-) Redan nu börjar ju tårarna spruta så fort jag letar bröllopsmusik odyl, så hur 17 gör man när det väl är dags?

Jag har lite planer på att gå till en tjej som gör brudmakuper, det funkar inte att ta henne på bröllopsdagen förmodligen, men man kanske kan köpa en konsultation i förväg där man går igenom vad man egentligen passar i och hur man sedan ska lägga makeupen själv på den stora dagen.

Jag måste också ha tag i bra foundation mm och det vore toppen att få det utprovat till sig hos ett sånt proffs. När man handlar smik i vanlig butik så blir det inte lika ingående vad som verkligen passar en själv känns det som...
daisy
Utloggad
Skrivet 28 apr 2007 09:28
Ock LÄPPSTIFT såklart??? Finns det vattenfast/smetfritt sådant? Man vill ju kunna pussas ohejdat med sin prins denna dag utan att han får läppstift på sig!!! :-)

Detta känns som ett av livets mysterier! Man har sett en del bröllop vid det här laget men det var nog bara på Bonde söker Fru som man såg att han hade lite läppstift vid mungipan. Därför är det är min sambos skräck nu! :-)

Så hur gör alla vackert sminkade brudar med det?
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 28 apr 2007 12:26
Jag blir sminkad hos frisören på den stora dagen men eftersom att de inte är utbildade sminköser tänkte jag ändå boka tid för en sminkkurs på make up store. Kostar 500 o då får man också varor för samma pris.
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 29 apr 2007 22:23
jag tycker man passar bäst i att inte skilja sig för mycket från hur man annars sminkar sig. jag tex använder bara mascara och emellanåt ögonpenna och skugga, så det vore obekvämt att ha på sig rött läppstift om nu sminkösen föreslår det. jag kommer bara be henne lägga en snygg naturlig ögonmake och sen är jag nöjd = )
daisy
Utloggad
Skrivet 30 apr 2007 00:52
Håller med dig Kakan! Det vore hemskt att se spacklad ut. Drömmen är att hitta nån som kan ta fram ens bästa drag och få till det så där naturligt, men ändå glamoröst. Och att det sedan håller genom tårfloden! :-)
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 30 apr 2007 07:53
Jag ska bli sminkad av en makeup artist. Hon har vunnit i smink sm i år. Hoppas jag blir nöjd på den stora dagen. Jag kommer att betala 700 kr, det tycker inte jag är mycket pengar för att se fin ut på den stora dagen. Jag sminkar fint med, men vill gärna ha en annorlunda smink den dagen och inte den jag alltid brukar ha.
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 30 apr 2007 18:05
jag gick en sån där sminkkurs på makeupstore. superbra! dom har en liten flaska med "mixing liquid" som man penslar på över ett vanligt läppstift för att göra det kyssäkta. funkade jättebra när jag testade hemma också :-)
daisy
Utloggad
Skrivet 02 maj 2007 15:37
Har hittat en makeup-tjej idag som verkar helt underbar m full koll. Så nu har jag bokat henne till den stora dagen! Hon har allt smink i vattenfast version som hon anväder till brudmakeuper, så då slipper jag lägga pengar på att köpa sånt själv (läppstift möjligtvis). *pust*

Vi ska träffas redan i nästa v för en första konsultation och gå igenom färger mm. Vi ska alltså diskutera vilka färger jag passar i ang valet av brudbukett mm!!! *bridezilla eller* :-)))

Det låter värre än vad det är! *garv* Jag har total hjärnstillestånd nämligen vad gäller brudbukett/färgtema och jag känner att jag vill unna mig en färgkonsultation för att verkligen hitta mig själv i allt det här. Det kommer jag att ha glädje av även efter bröllopet och är så sugen på att få reda på vad just jag passar i.

Jag vill så gärna vara extra fin den här dagen, största problemet är att få hyn jämn och se rosig ut, utan att det ser spacklat ut. Hoppas hon fixar det, det lät som att hon var helt med på hur jag menar.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!