BröllopsGuiden
29 okt 2008 10:21       10 svar    24143 klick

Save-the-date??

Carina3
Antal inlägg: 11
Loggade in: 17 dec 2009
Utloggad
Har läst lite om folk som skickat "save-the-date"-kort och nu undrar jag vad är det för sorts kort?
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 29 okt 2008 13:05
Hej! Jag vet inte om det finns färdiga att köpa i Sverige eller om man kan beställa eller fixa själv. Jag skrev två stycken bara till släktingar som bor långt bort.
Kortet är ju en mini-info innan själva bröllopsinbjudan kommer.
T.ex. som vi som gifter oss mitt under semestertiderna kanske skickar ut ett "save-the-date" 6 månader innan till våra gäster bara så att de inte bokar något annat och sedan får de den riktiga inbjudan ett par tre månader innan.
Vad du skriver är nog väldigt olika, egentligen räcker det väl med: Boka den 8:e augusti för fest! Mer info kommer senare.
Ja, som sagt, du kan säkert skriva det roligare!
Carina3
Antal inlägg: 11
Loggade in: 17 dec 2009
Utloggad
Skrivet 29 okt 2008 14:02
vi kommer gifta oss i början av juli nästa år, så kanske vore en ide att göra så... kanske skriva i julkorten? eller bör man skriva ett separat?
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 29 okt 2008 19:17
Varför inte skriva det på julkorten? Det tyckte jag var en bra idé du hade! Det kostar ju trots allt mycket att gifta sig och kan man spara in någon krona här och där är väl det bra! Det finns nog inget rätt och fel, utan man gör det som passar en själv bäst! :-)
MidsummerBride
Antal inlägg: 20
Loggade in: 23 maj 2021
Utloggad
Skrivet 21 maj 2010 22:39
Jag har laddat ner kort från den här sidan http://www.weddingchicks.com/wedding-chicks/diy-templates/18262/free-photo-calendar-save-the-date-card/
Mallar till kalenderkort - jättefina - som jag ska använda mig av. Vi gifter oss på midsommarafton nästa år och jag vill inte att gästerna ska ha hunnit boka upp sig på annat när själva inbjudan kommer. Tycker dessutom att det är en rolig idé.
MidsummerBride
Antal inlägg: 20
Loggade in: 23 maj 2021
Utloggad
Skrivet 24 maj 2010 12:47
skrev 2010-05-23 19:03:52 följande:
Vi gifter oss i juni nästa år och kommer skicka save-the-date som julkort. Vi ska väl försöka göra julkorten i samma stil som inbjudningar o.dyl. kommer vara sen, men med lite julkänsla. Vi brukar inte skicka så mycket julkort, så för oss blir det inte ett julkort med save-the-date, utan ett save-the-date med en liten julhälsningglad
elinj

Vi ska också gifta oss i juni nästa år. På självaste midsommarafton =0) den 24 juni. Vet inte om jag vågar vänta till jul med att skicka ett save-the-date kort för i vår bekantskapskrets har de en tendens att hitta på olika saker till midsommar låååångt i förväg ;0) Funderar på att sända ut dem redan i november...
Kul idé annars med kort med liten julhälsning! =0))) :)
Teres77
Antal inlägg: 6
Loggade in: 13 okt 2013
Utloggad
Skrivet 13 okt 2013 16:09

Vi kommer skicka ut våra STD i november via mms till alla som är bjudna. Så här ser det ut. (med kyrkans namn givetvis)

Tinanicklas
Antal inlägg: 2
Loggade in: 15 jun 2015
Utloggad
Skrivet 21 sep 2014 19:53
Carina3 SKREV DEN 29 okt 2008 14:02 FÖLJANDE:
vi kommer gifta oss i början av juli nästa år, så kanske vore en ide att göra så... kanske skriva i julkorten? eller bör man skriva ett separat?

Jag har också en tanke att skicka med i julkorten, brölop planerat till 4 juli. ..9

Rin
Antal inlägg: 6
Loggade in: 29 nov 2016
Utloggad
Skrivet 29 nov 2016 14:13

På denna sidan finns många fina save-the-date-kort: www.bjud-in.se

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!