BröllopsGuiden
17 nov 2008 12:56       7 svar    2953 klick

måste man dansa bröllopsvals..!?

sofisan
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 jun 2009
Utloggad
någon som har förslag på hur man kan inleda dansen under kvällen? Min blivande vägrar nämligen att dansa bröllopsdansen, men eftersom vi har många äldre släktingar vill vi ändå ha lite pardans först innan det blir "disco"... Känns som att ingen kommer väl börja dansa då utan väntar sig att vi ska börja..
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 17 nov 2008 13:41
Ja det är säkert så att man förväntar sig att ni ska gå upp först och som gäst tycker man nog att det är vackert att se brudparet i sin första dans. Men vill man inte så vill man inte. Ni kanske kan kompromissa lite?

Ni behöver ju inte dansa så länge själva, be era föräldrar/de som sitter vid honnörsbordet att gå upp på dansgolvet strax efter er. Sen så börjar dansgolvet nog att fyllas med övriga gästerna.
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 17 nov 2008 15:21
Hej,

Min blivande vill inte heller dansa. Men han gillar hårdrock så vi kom överens om att dansa en tryckare till Guns and roses november rain. Tycker själv att den är vacker. Blev en liten kompromiss och blandat med nytt och gammalt. Lycka till!
annanaz_
Antal inlägg: 3
Loggade in: 11 jun 2009
Utloggad
Skrivet 17 nov 2008 18:50
Håller med Clara2009. Tycker inte att bröllopsvalsen är ett måste, men en "tryckare" till en låt som båda gillar, är ett jätte bra alternativ ist. Så kommer jag och min M2B att göra för ingen av oss varken kan eller gllar vals :)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 17 nov 2008 19:15
Jag kommer att dansa med min pappa.. Finns någon "far-och-dotter-dans-tradition" i USA tror jag. Vet inte hur den är, men vi gör vår egen- alltså att jag dansar första valsen med pappa eftersom P inte vill!
sofisan
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 jun 2009
Utloggad
Skrivet 18 nov 2008 09:45
är väl inte just valsen som är problemet, utan dansandet överhuvudtaget.. men tack för tipsen! får se om jag kör på lite till övertalning...=)
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 20 nov 2008 09:14
Vi kommer att göra ett bus i samband med valsen ;) Vi kommer att börja med vals, och den kommer vara bara i 20 sekunder och sedan övergår valsen i Robban Brobergs "Får jag doppa min mjukglass i ditt strössel?". Det tycker vi passar efetrsom vi inte vill ha det där superromantiska bröllopet utan föredrar en blandning mellan romantik och bus...så där som vi är helt enkelt!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!