BröllopsGuiden
26 nov 2008 11:50       7 svar    3048 klick

När ska brudparet lämna festen?

Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Satt och funderade på när brudparet ska lämna festen. Ska man göra det innan gästerna eller ska man vänta? Vi vill båda vara där och fira med vänner och familj så länge vi orkar. Vår middag beräknas börja ca 17.30 och själva discot kanske kommer igång vid 21-tiden. Hur har ni andra tänkt? och kanske ni som har gift er kan berätta om hur ni gjorde.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 26 nov 2008 12:40
Vi kommer röja järnet så länge vi någonsin orkar, och lite till!
Inte ska vi lämna en fest där alla våra närmaste är, och dit endel rest många mil bara för våran skull.. Inte en chans!
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 26 nov 2008 18:04
Jag tänker som Elin... Vill dansa *lovest* hela natten och umgås med vänner. Aldrig att jag lämnar en fest som jag lagt ner så mycket tid och pengar på och brudklänningen vill jag gärna bära så länge det bara går!!
tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Skrivet 26 nov 2008 21:41
Jag håller med föregående talare. Har man lagt ner så mkt tid och pengar på ett kalas så ska då banne mig jag festa hela natten lång! I alla fall tills jag inte orkar mer.... ;) Tjohopp!!
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 26 nov 2008 21:58
Skönt att höra att man inte är fel på det då. Jag vill också gärna vara kvar så länge man orkar! Tänk om vissa gäster går redan vid 22-tiden...ha ha det hade inte varit så kul att bege sig då... *hmm*
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 26 nov 2008 22:33
Angående trötta gäster... ett brudpar tipsade om att lägga vickningen så nära partyts slut som möjligt, för hungriga människor stannar kvar, sen går de... :)
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 26 nov 2008 23:46
Vi hade tänkt att lämna festen hyggligt tidigt (strax efter midnatt), men det var så svårt att slita sig så vi blev kvar bland de sista... Men det ångrar jag inte för en sekund. Däremot så upptäckte jag att en del gäster gick och väntade på att vi skulle åka så att de fick åka hem de också, så ett tips kan ju vara att sprida ut bland släkt och vänner att ni kommer att vara kvar länge och att det är okej att åka innan ni har åkt, för de som är "tradtionsenliga".
anna19juli-08
Antal inlägg: 5
Loggade in: 05 mar 2009
Utloggad
Skrivet 07 feb 2009 19:57
Vi lämnade festen kl 05.00.. haha. Då var det iof några gäster kvar.. Vi resonerade så att vi ville få ut mesta möjliga av allt och röjde järnet så länge vi orkade. På något underligt sätt så får man extra energi av all glädje man känner! Orkade till och med med bröllopsnatten sen.. :-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!