BröllopsGuiden
27 nov 2008 17:50       4 svar    4616 klick

Stålringar?

HelenaOwen
Antal inlägg: 3
Loggade in: 27 dec 2008
Utloggad
Jag har hittat en jätte fin ring på vigselbutiken.se och den är i stål. Undrar om det är någon som vet hur den blir efter ett taG, tänkte om den blir ful i ytan? Stål är ju ett väldigt hårt material men det känns som att den kommer att bli repig efter ett tag. Är det någon som har köpt en stålring och vet det här?
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 27 nov 2008 21:31
Det kan väl bero på stålets sammansättning.? Men angående ifall det blir repor eller inte så tror jag att guld är ömtåligare - guld är ju trots allt ett ganska mjukt material.

Du gör nog bäst i att gå in till en guldsmedja och fråga.
HelenaOwen
Utloggad
Skrivet 03 dec 2008 20:24
Nu har våra fina ringar kommit :D Jobbigt att man måste vänta den 13 dec innan man får sätta dom på fingret.... Men det som väntar på något gott.... ;) Det blev stål ringar, en sån som är på bilden ska jag ha och killen fick en jätte fin slät stålring. Kan inte vara lyckligare än vad jag är just nu *heart*
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 03 dec 2008 20:37
Fick du svar på hur ömtåliga de egentligen är?
Och vad är det för slags stenar i?
Blev supernyfiken, varför lägga ut flera flera tusen för en ring som inte är bättre...!?

Hur är den ur allergi synvinkel?
Kommer den hålla i 25-50 år, eller planerar ni att byta/göra om den längre fram??

Tusen frågor, men har man ett bra tips får man stå ut med frågor.. :D
HelenaOwen
Utloggad
Skrivet 04 dec 2008 20:02
Jag var inte och frågade någon om hur omtåliga de är men jag läste på en hemsida någonstans att stål är det starkaste materialet som finns. Sen vet jag inte om de kommer att bli repiga eller inte.
Ja vi kände oxå så, varför lägga ut flera tusen på en ring för. Vi ska åka till London och förlova oss så då lägger vi hellre pengarna på resan.
Det är vanliga cubic zirkonia stenar. Ur allergi punkt vet jag faktiskt inte hur det är. Jag är själv inte allergis så jag har inte tagit reda på det. Vi har paratat om man kan ju göra om det om några år men det beror på hur bra ringen håller....
Det är en jätte bra sida som vigselbutiken har, jätte sina ringar!
Hoppas att du fick lite svar på dina frågor i alla fall :D
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!