BröllopsGuiden
02 dec 2008 14:19       3 svar    1244 klick

Overnatting i Stockholm

perle
Antal inlägg: 1
Loggade in: 04 dec 2008
Utloggad
Hei
Vi er et par fra Norge som har lyst til å gifte oss på ambassaden i Stockholm. Vi har aldri vært i Stockholm så vi kan trenge litt hjelp :).

Er det noen som kan anbefale et overnattingssted for oss?

Vi trenger også hjelp til å finne en koselig resturant med god mat for to stykker, hår og sminke til bruden, fotograf og blomster.

Hva bør vi oppleve når vi er i Stockholm?

Er det noen som vet om abassaden ligger i sentrum av Stockholm?

Håper noen kan helpe oss :)

perle
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 02 dec 2008 17:38
Hej! Vill ni gifta er på norska ambassaden i Stockholm? I så fall ligger den på Skarpögatan 4, området heter Östermalm/Djurgården och det är centralt! Annars vet jag inte var man gifter sig med utländskt medborarskap, stadshuset kanske?!
Vad det gäller hotell så finns det hur många som helst i Stockholm, dyrt eller billigt? Om ni vill ha det lite lyxigt så ligger Grand hotel mitt i stan, även Clarion hotell och Radisson ligger centralt.
Vad för typ av mat vill ni äta och i vilken miljö? Ska det vara romantiskt eller bara riktigt bra mat? Vet inget direkt romantiskt tyvärr men om ni voll äta riktigt bra rekomenderar jag "Mathias Dahlgren" på Grand hotel, Fredsgatan 12, Grill, Kungsholmen... Inga billiga ställen men maten har super kvalitet. Utanför stan har ni även Edsbacka krog.
Tror att alla mina försölag har hemsidor så slå upp på google bara.
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!