BröllopsGuiden
03 dec 2008 20:53       3 svar    6449 klick

Gravyr..

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Vad skriver man egentligen i vigselringen?
Och om man som P ska byta ut förlovningsringen till en vigselring, ska man skriva både förlovningsdatum och bröllopsdag?

Och om man som jag möjligtvis ska göra- byta min förlovningsring mot en annan, ska jag bara föra över den tecten jag har?
Och vad ska stå i min vigselring??

Och är det nån som vet var jag kan få tag i en sån här ring, men med vanligt guld?

Återigen tusen frågor..

;)
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 03 dec 2008 22:13
Jag har aldrig hört att killen byter ut sin förlovningsring till en vigselring? Antingen att de kompletterar med vigseldatumet i förlovningsringen eller att de får en ring till. Men det kanske bara är jag som lever i den gamla världen... :-)
Jag tror det bästa är att göra det som känns bäst för en själv! I min förlovningsring står det datum (och namn) och i vigselringen också datum (och namn). I Niklas ring la vi till vigseldatumet till förlovningsdatumet (samt namn). Vi orkade aldrig komma på något vettigt att skriva.

Tyvärr vet jag inte var du kan hitta ringarna på bilden, men de var verkligen vackra!
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 04 dec 2008 02:35
Min sambo ska nog byta ring. Nu har han en silver ring som inte ser ut som en förlovningsring men han tycker väldigt mycket om den. Men silver håller ju inte så bra. Jag fölorade graveringen på min förlovningsring. Som ovanstående skriver ska man skriva vad man själv tycker. Har inte heller kommit på vad vi ska skriva. Lycka till!
lisa82
Antal inlägg: 90
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 05 dec 2008 12:15
I min förlovningsring stod det man mans namn och datum.
I vigselringen skrev vi; hans namn "A dato" ( "från denna dag" på latin) sen datumet vi gifte oss på.

I hans ring stod det ju redan mitt namn o datum för förlovning sen skrev vi till "A dato" o datumet vi gifte oss.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!