BröllopsGuiden
15 dec 2008 10:47       11 svar    1667 klick

Hur långt inna började ni planera?

superstarfia
Antal inlägg: 2
Loggade in: 05 nov 2009
Utloggad
som rubriken, när började ni planera erat bröllop. hur långt innan?
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 15 dec 2008 12:00
Min blivande friade i maj 08, i juli bestämde vi datumet (14 febr 09) och kom väl igång med planeringen på riktigt i augusti. Det har räckt gott och väl för oss men nu får man ju komma ihåg att vi gifter oss på vintern. Det är ju lättare att boka lokal, frisör mm än under sommarhalvåret!
superstarfia
Antal inlägg: 2
Loggade in: 05 nov 2009
Utloggad
Skrivet 15 dec 2008 12:15
okey, Jag har redan börjat planera och vi ska gifta oss 17 juli 2010, jag vill ha allt perfekt, så jag tycker att man inte kan börja tidigt nog.. :)
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 15 dec 2008 16:25
Nio mån innan började vi planera och avsatte 2 dagar i vecka första 6 mån. sen nästan varje dag ju närmre bröllopet vi kom. Men jag kännde mig aldrig stressad.
Visst att det är bra att vara ute i tid... men glöm inte att njuta av livet... Vet att det finns de som planerar massor och sen när väl dagen D kommer, har de så höga förväntningar och är jätte stressade, då de har lagt ner så mycket tid innan. Tips är att ha bröllops fria dagar i veckan... annars kommer ni att ta död på det roliga med att planera.
Lycka till!!
Kram Fru Lyth
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 15 dec 2008 18:12
Vi började planera ett och ett halvt år i förväg ;) Men då hade vi redan varit förlovad i två år så det var liksom dags... Sen har vi väl varit mer eller mindre aktiva. Vi började med att boka kyrka och lokal och sen utgick vi från det. Från och med ett årsdagen blev vi "väldigt" aktiva. Är ett kontrollfreak som vill göra saker på mitt sätt och vi bekostar det hela, så vi behövde spara i en tid för att ha råd.
Lycka till! *heart*
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 16 dec 2008 11:39
Jo jag vill också att allt ska vara "perfekt" såklart....Men man fungerar väl på olika sätt när man planerar. Snabbt & effektivt fungerar bäst för mig. Jag tycker dock att det är lätt att ryckas med i bröllopsdjungeln och man blir lätt påverkad av andra och av allt som man kan ha och göra på ett bröllop. Det har jag blivit även om jag inte planerat så länge, så ibland får man hejda sig och ta lite distans till allt. Man ska absolut ha höga förväntningar på sitt bröllop men kanske också tänka på att allt blir faktiskt inte perfekt och vissa saker kan man inte göra någonting åt.

Lycka till med allt!
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 17 dec 2008 11:24
Vi började planera 5 månader innan bröllopet, och det blev inte ett dugg stressigt. Och bröllopet blev perfekt!
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 21 dec 2008 11:26
Bokade lokal och kyrka 11 månader innan och började planera ordentligt 7 månader innan. Den sista tiden var det varje dag lite att ordna. Lycka till
Michelle
Antal inlägg: 30
Loggade in: 21 jun 2011
Utloggad
Skrivet 02 jan 2009 00:20
Vi Började att planera ca 1½ år i förväg, vi förlovade oss den 23 april 2008 och bestämde datum för vigseln den 1 Augusti 2009, vi gjorde så mycket som möjligt av bröllopsplaneringen under sommaren för att sedan kunna ta det lungt under hösten för att kunna ägna oss åt husrenovering i stället, men nu börjar planerigen att ta fart igen..det är väldigt skönt att vara ute i god tid, för tiden rusar iväg...
MiaLisa
Antal inlägg: 22
Loggade in: 16 nov 2014
Utloggad
Skrivet 02 jan 2009 04:23
5 månader innan. 8) Men det vara mest för att vi flyttade till en ny och större lägenhet innan, så all tid gick åt till flytten och inköpen till nya hemmet. Nej, man kan aldrig börja planera för tidigt! jag började nog lite sent. *blush*
Vanityfair
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 mar 2011
Utloggad
Skrivet 03 jan 2009 22:37
Vi började med att boka kyrka ett år innan och så har vi gjort lite smågrejer sedan dess. Nu är det 5 månader kvar och jag känner mig lite stressad då vi inte riktigt kommit igång ännu, men vi ska strax flytta och så har de ju yss varit jul så man har lite annat att tänka på. Men efter flytten lär jag bara tänka på en sak! Så länge de viktigaste sakerna är bokade som kyrka, lokal och präst är det nog ganska lugnt!
Kolla in min inpirationsblogg om du har lust:
http://www.houseandwedding.blogspot.com/
marlju02
Antal inlägg: 1
Loggade in: 16 okt 2009
Utloggad
Skrivet 07 jan 2009 09:59
Vi har börjat planera nu och tänkte gifta oss i april-maj. Tror ni att det kommer gå? Är lite osäker men samtigit vill jag att det ska bli av nu. Vi kommer dock försöka boka en lokal men middag och även kunna gifta oss där och bröllopsklänning har jag redan. Men är det något annat praktisk jag bör tänka på vid så kort tid?
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!