BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Familj Starta ny tråd
18 dec 2008 22:26       58 svar    22579 klick

Långa förhållanden?

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Bara för min egen nyfikenhetsskull och för att det är så kul med omröstning:)

Hur länge har du och din blivande varit tillsammans när ni gifter er?

PS.berätta gärna er historia, älskar att höra om hur kärlek uppstod *heart*
Alternativ Resultat
1-2 år 100% (25)
2-5 år 100% (25)
5-10 år 100% (25)
10 år - 100% (25)
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 00:51
Vi blev tillsammans första gången -99, var ihop ett halvår. Sen tog vi ett litet uppehåll (jag tyckte kanske det gick lite för fort).
Så nu har vi varit ihop sen 29 april -00. Vi gifter oss 9 maj -09, så det blir 9år & 10 dar! *thumbsup*
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 10:08
Vi firar 3 år ca 2 månader efter att vi gift oss!
Vi träffades den 14 oktober 2006 på ett dansgolv i Eskilstuna. Vi hade en fantastiskt rolig kväll ihop utbytte nummer och började sedan dejta varandra någon månad innan vi blev ett par! Sedan dess har vi hunnit med massor:) resor, 2hem ihop, en underbar dotter, förlovning mm... Allt har gått ganska fort men det blir så när man hittat rätt! Vi ville göra allt på en gång:) men det kommer iallafall att ha tagit oss drygt 3 år. Han gör mej till världens lyckligaste tjej så kan inte vänta på att få bli hans fru *heart*
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 11:04
När vi gifter oss har vi varit tillsammans i 8 år och ett par månader.

Vår historia är ganska lång men jag delar gärna med mig ändå..

Jag skulle snart fylla 17 när en polare berättar att hon hade träffat en kille på nätet och han skulle flytta de 28 milen för att få bo med henne. Jag hjälpte självklart till och hon berättade om en kompis till sin kille. Hon gillade honom skarpt, så skarpt att jag funderade ibland på om hon inte gillade honom bättre än sin kille... Men i alla fall.

Vi träffades när vi båda hjälpte dem att flytta. Tänkte väl inte så mycket på det just då. han var ju 29 och bodde lååångt bort.

På inflyttningsfesten några veckor efter träffades vi igen, och då hade alla bestämt sig för att vi skulle bli ett par. Och det vet vi ju alla att v i blev.. Hihi..

Blir glad, och tänker på alla omständigheter som skulle kunnat gått på annat sätt.. Men vilken TUR att det blev som det blev.. *heart*
Tiger-Kanin
Antal inlägg: 23
Loggade in: 25 maj 2009
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 11:57
Vi kommer ha varit tillsammans i drygt fyra år. Vi träffades genom att vår gemensamma danslärare (vi började samma salsakurs) bestämde att vi skulle börja tävla tillsammans. Så då var det ju bara att öva... ;) Sen gick det rätt fort, han friade i januari 2007 när vi var på weekendresa i Madrid och bestämde bröllopsdatum i somras. Det roliga är att vi aldrig skulle träffats på något annat sätt, det skiljer många år mellan oss och kärleken är inflyttad för studiers skull och skulle åkt tillbaka till sin hemstad om han inte träffat mig innan han var klar!
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 22:15
Oj, vilken fråga!! Hur ska man kunna korta ner svaret? :-)

Han jobbade som "sexmästare" på studentpuben så jag hade träffat honom några gånger när jag varit och festat eller varit gasqueansvarig. Tyckte redan då att han var killen med glimten i ögat, men fick ingen respons. Långt om länge (säkert 1-2 år senare) var vi på samma nyårsfest, då vi har gemensamma kompisar. Jag hade ganska nyligen kommit ur ett förhållande och var väl lite deppig eftersom nyår känns som parhögtidens största högtid. Jag beklagade mig för värdinnan strax innan 12-slaget och sa att jag minsann också ville han någon att hångla med (var väl inte helt nykter) och hon är inte den som är den utan hon frågade vem jag helst ville ha och jag pekade på Niklas och hon kallade dit honom och förklarade situationen (medan jag sjönk genom jorden). Och på något konstigt vänster gick han med på lite hångel, men inte förrän efter att vi hade kommit överens om att det bara var för kvällen och att det inte skulle bli någon fortsättning... Vår gemensamma kompis tyckte dock annat och pratade sig varm om den ena för den andra och vice versa och till slut lyckades hon få ihop oss och, ja... Vi firar 5 år på Alla Hjärtans Dag och gifte oss när vi hade varit ihop i c:a 4,5 år. Behöver jag säga att vår gemensamma kompis fick vara tärna? :-)
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 21 dec 2008 11:23
Vi "träffades" på SprayDate. Vi mailade ngn vecka sedan bestämde vi oss för att prata i telefon. Första samtalet varade i 3 timmar och vi pratade om allt. Då han bodde i Dalarna och jag i Stockholm så var det inte bara att ses över en fika utan Johan kom ner en helg till mig. Det sa inte klick på en gång men det var väldigt trevligt och så fortsatte vi. Han åkte till Stockholm på helgerna och efter knappt 1 år flyttade han hit, (han som aldrig skulle lämna Borlänge). Efter drygt 3 år tillsammans så gifte vi oss i februari i år.
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 22 dec 2008 00:21
Vad kul att läsa om allas historier

Vi träffades på ett uteställe januari -04 och hade jättekul ihop. Sen var jag tvungen att gå till ett annat ställe med mina kompisar och då frågade jag om inte han skulle ge mig ett minne. Så vi hånglade lite på dansgolvet och några dagar senare ringde han och frågade om vi skulle träffas igen.

Han ville ha något seriöst ganska snabbt, jag ville vänta då jag inte var riktigt "läkt" efter uppbrott från mitt ex, min gamla studieort, gamla vänner mm. Var på väg att börja njuta av tillvaron igen och ville vara singel.

Efter en del dejtande fram & tillbaka blev vi ett par i september -04....och gjorde slut april -05....för att träffas igen av en slump några månader senare och inse att vi nog var ganska kära i varandra!! Vi flyttade ihop augusti -06 och när vi gifter oss på Alla Hjärtans Dag nästa år var det 5 år sedan vår första date!
MiliaPila
Antal inlägg: 1
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 23 dec 2008 15:27
Tre dagar efter vår bröllopsdag så har vi varit ett par i fyra år.

Vi träffades på en fest sommaren 2006, och det tog inte lång tid innan vi fattade tycke för varandra. Jag kände till honom sedan tidigare och hade alltid haft ett gott öga till honom. Vi flirtade med varandra över msn ett par dagar, sedan kom han ner på mitt jobb för att träffa mig. Jag jobbade med turismfrågor på ett festivalområde då. Jag har aldrig jobbat så dåligt i hela mitt liv! Vi surrade så mycket med varandra att folk började hosta och stampa för att få min uppmärksamhet :P

Ett par dagar efter det blev vi ett par. Livet lekte i några veckor tills han flyttade utomlands för att studera. Jag blev kvar i Sverige på grund av studier, och vi hade ett distansförhållande i drygt ett år. Under året flög jag över till honom ett par gånger, och han kom hem och hälsade på vid jul och påsk. Det var otroligt jobbigt att vara ifrån varandra, men när vi väl kunde träffas kändes allt underbart.

Sedan flyttade vi ihop i början av 2008, och en decembermorgon väcktes jag av att han stod på knä vid sängkanten och frågade om jag ville bli hans fru.
emelie_gauffin_olsson
Antal inlägg: 37
Loggade in: 05 aug 2010
Utloggad
Skrivet 28 dec 2008 15:13
Vi träffades 2006 så vi kommer ha varit ihop i 3 år när vi gifter oss!
Vi träffades genom gemensamma kompisar under en helg när jag kom för att hälsa på en kompis i Hallstavik. Sedan efter två veckor kom jag för att hälsa på honom igen och efter den helgen så åkte jag aldrig mer hem utan det var redan då spirande kärlek :)
Efter ett år tillsammans friade han den 17:e oktober och den 20:e på min 20 årsdag så förlovade vi oss bland släkt och vänner!
Mrs Puffran
Antal inlägg: 12
Loggade in: 10 jun 2009
Utloggad
Skrivet 29 dec 2008 11:53
Du är rolig du Charlotte! :D

Vi har varit tillsamman 1 år, 9 månader och 17 dagar när vi säger ja till varandra.

Jag var singel och halvgalen (VÄLDIGT spontan) när jag tack vare min knasiga dator hamnade på Match.com. Hoppsan, tänkte jag, det här måste ju betyda något! Så jag gick med. Fick ganska snart olika mail och var på lite dejt men så fick jag mail från en kille som berörde mig väldigt mycket(guess who!). Så vi mailade lååånga mail i 2 veckor tills han utmanade mig att ringa "om jag tordes". Bah! Vi pratade i nästan 3 timmar och dagen efter när vi träffades över en middag så var det som om vi känt varandra jättelänge! Båda två hade lite sprickor i hjärtat och framför allt Anders som sagt att han ALDRIG skulle kunna träffa en vettig kvinna för dom finns inte. Men han har sagt att redan när vi satt där på vår första dejt så visste han att det här var kvinnan han skulle dela resten av sitt liv med.

Sedan dess har vi mer eller mindre bott ihop. Det klickade på en gång! Det har gått fort. Efter inte ens en vecka hade jag egen nyckel, efter ett par månader hyrde jag ut min lägenhet och i samma veva bestämde vi oss för att börja renovera ett gammalt hus med hjälp av pappa. 4 dagar innan vår 1-årsdag gick han ned på knä och bad mig bli hans fru inför släkt och vänner som han hade bjudit in till min överraskningsfest (jag fyllde 30). Datum bestämdes morgonen efter! Nu har vi skaffat hund också! :D

Ingen har påpekat att det har gått fort. Men är det rätt så är det! Och vi är båda vuxna (30 resp. 36)och har erfarenheter som gör att vi VET att vi är ämnade för varandra! *heart*
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 30 dec 2008 21:47
Hej
Jag vill oxå vara med här:)
Jag och min man hade blott känt varandra i 9 månader..inte ens ett år:)
Men vi visste att vi funnit varandra...den som vi ville vakna varje morgon med och pussa godnatt varje kväll för resten av våra liv:)
Jag träffade min man på spray date... jag bor i stockholm och han bodde i mjölby utanför linköping...

Han kom upp för att ev. stanna hela helgen om allt kändes bra och rätt..
annars skulle han åka tillbaks morgonen efter...
Men han stannade hela helgen...och vi villle inte skiljas åt...aldrig mer...
detta var i oktober 07...
Januari beställde han förlovningsringar... men ville göra ett Frieri på riktigt...
´
Den 14 februari var han i Mjölby och jag jobbade i stockholm... och vi var lite ledsna över att inte vara tillsammans på alla hjärtans dag...
Han sökte även alla jobb som gick för att kunna flytta upp till mig.
Och den 14 februari fick jag bästa presenten...han ringde och sa att han fått det drömjobbet han ville ha:) i stockholm såklart...

Och den samma fredag körde han upp hit, tog mig till Haga parken..ekotemplet och friade på kvällen...

Och den 5 juli 08 gifte oss på samma plats...ekotemplet..

kram till er alla
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 06 jan 2009 12:59
Vi kommer att ha varit ihop 10 år minus en vecka när vi gifter oss.

Vi träffades på innebandyplanen faktiskt! Jag höll på att bryta upp från mitt förhållande (lång plågsam historia) och var väl inte inne på att skaffa mig nån ny, men direkt när jag såg honom hände något...jag hade aldrig kännt så förut! Efter månader av innebandyspelande och många tacklingar träffades vi ute av en slump...vi pratade halva natten och jag fick en försiktig puss men vi fick spela innebandy några veckor till innan vi blev ihop på riktigt!
Himendria
Antal inlägg: 8
Loggade in: 04 mar 2009
Utloggad
Skrivet 13 jan 2009 11:12
V ska gifta oss i mars och har då varti tillsammans i 3 år och en månad exakt.

vi träfades när jag var 17 och skulle göra min praktik... och gissa vem som var där:)
sen dess har vi hunnit med att flytta och vår 3,5 månaders son:)
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 22 jan 2009 23:24
Jag tillhör dom där 0% som varit tillsammans i över 10 år. Vi gifte oss 11 år efter vi träffades.
Vi träffades på nätet. Det gör ju alla säger ni, men icke. 1997 så var det inte så vanligt. Det här var innan datingsiter. Vi träffades på SVT's chat. Vi var bara vänner i början men det tog inte lång tid innan vi kände mer. Efter hans medelande "bli inte rädd nu men jag tror jag i kär i dig" så var det dags att träffas. Det sa bara enter ;-) Efter 2 års pendlande mellan Stockholm och Oskarshamn så flyttade han äntligen upp och blev stockholmare. Han är min första pojkvän och jag hans första flickvän. Jag var 17 och han 21. 2001 förlovade vi oss. Vi ville visa världen att vi hörde ihop men jag var bara 21 och vi hade inte brottom att gifta oss. Vi har varit ute och rest mycket och köpte hus för 3 år sen. 27 september 2008 var det äntligen dags. Då var vi på rätt plats i livet för att verkligen uppskatta bröllopet och speciellt äktenskapet.
Carina3
Antal inlägg: 11
Loggade in: 17 dec 2009
Utloggad
Skrivet 25 jan 2009 00:05
Nu har jag ju inte varit med i undersökningen men tycker det är så skoj att läsa hur andra par träffades! =OP
Jag och min blivande man kommer att ha varit tillsammans 4 år och 9 månader när vi gifter oss i sommar! =O)
Men första gången vi var tillsammans var vi 13 skulle fylla 14 år och gick i åttan (fyller båda två 24 i sommar). Kan väl säga att vi har velat mycket fram och tillbaka och haft att väldigt off&on-förhållande fram till för 4 år och 4 månader sedan. Men jag vet att jag i alla fall jämnförde alla med Daniel och ingen kunde leva upp till det Daniel hade! =O)
Så efter att fått höra från vänner och familj: "Det kommer bli ni två tillslut i alla fall!" så blev vi tillsammans igen och nu bor vi i hop sen 1,5 år tillbaka och har en dotter på 1år och ska äntligen bli en riktig familj med samma efternamn! =O) Jag riktigt längtar!
Andromedae
Antal inlägg: 5
Loggade in: 27 sep 2011
Utloggad
Skrivet 23 feb 2011 22:40

Vi kommer att ha varit tillsammans i lite mindre än tre år när vi gifter oss.

Vi träffades på en community, och första gången vi träffades satt vi bara och pratade om hur mycket vi båda avskydde förhållanden. Sedan blev det som det blev :)

camilla7904
Loggade in: 24 feb 2011
Utloggad
Skrivet 24 feb 2011 14:42

Vi har varit tillsammans i 11 år när vi gifter oss i Juli =D

Vi har varit barndoms kompisar och på den vägen är det. En dag så hände det något och sen dess har vi fått två underbara tjejer som i dag är 6 och 7 år =D

MissBride
Antal inlägg: 4
Loggade in: 03 mar 2011
Utloggad
Skrivet 09 mar 2011 20:38

jag och min M2B träffades för 9 år sen i aug. jag va 14 år och han va 20.

sen dess har det varit vi och idag har vi två barn, ett hus och gifter oss i sommar. 

LinaPyret
Antal inlägg: 21
Loggade in: 03 okt 2012
Utloggad
Skrivet 17 mar 2011 10:53

På bröllops dagen så har vi varit ihop i 4 år och 11 mån. Förlovade i 1 år och 9 mån.

carita01
Antal inlägg: 2
Loggade in: 20 mar 2011
Utloggad
Skrivet 20 mar 2011 15:02

Jag har varit tillsammans med min man i 15 år. Vi vill samma saker, har samma värderingar och två barn tillsammans. De flesta klarar inte av långa förhållanden av olika anledningar. Jag tror att det beror på en rastlöshet och ovillja att ta hand om de porblem som uppstår. En del resonerar att de är bättre att lämna varandra än att försöka lösa prioblemen. Och oftast beror det nog på att man är för olika när de gäller grundläggande värderingar i livet.  

mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 25 mar 2011 15:29

Vi kommer gifta oss på våran 6-årsdag då det är samma datum som när vi blev tillsammans (lördag 13 augusti).

Vi fastnade för varann på en fest feb-05 men glömde byta mob.nr och dagen efter åkte jag tillbaka till Oslo där jag skulle jobba ett halvår till. När jag sen flyttat hem till sommaren såg vi varann ute på en fest och blev då ett par.

Vi har nu bott ihop 5 år, varit förlovade snart 4.5 år, har två fantastiska söner och hus tillsammans =)

erikannsofie
Antal inlägg: 7
Loggade in: 21 feb 2014
Utloggad
Skrivet 26 mar 2011 21:03

när vi gifter oss är det inte långt från fyra år.

han hade stött väldigt mycke på mig när jag va 19 o han 17. då va han en liten pojkvasker i mina ödgon ;) men jag kände igen honom några år senare o då hade denna pojkvasker vuxit upp till en man. jag såg honom på en pub i halmstad och gick fram till honom. kvällen slutade med att han följde med hem o stannade ett dygn. sen dess har det varit vi två.

DavidoJoanna
Loggade in: 06 sep 2011
Utloggad
Skrivet 30 mar 2011 14:49

Jag och min blivande man kommer fira vår 2 års dag 2 dagar efter vårt bröllop!

Vi träffades på Pannkakskyrkans Sverigetour09 och fortsatte hålla kontakten efter den. Sedan efter 2 veckor och många låånga telefonsamtal kom han och hälsade på mig och vi bestämde oss för att bli ett par.

Idag bor vi i samma stad och längtar efter att få bli ett och dela vår första bostad tillsammans!

Här är väldigt fina och vackra verser i Bibeln som vi vill ha som ledord, läs och njut! =)

1kor. 13:4

Kärleken är tålig och mild, kärleken avundas inte, den skryter inte, den är inte upplåst, den uppför sig inte illa, den söker inte sitt, den brusar inte upp, den tillräknar inte det onda. Den gläder sig inte över orättfärdigheten, men har sin glädje i sanningen. Den fördrar allting, den tror allting, den hoppas allting, den uthärdar allting.

Kram /J

linda&tobbe
Loggade in: 16 maj 2011
Utloggad
Skrivet 09 maj 2011 08:01

Jag och min bilvande man firar våran 10års dag 10 dagar innan vi gifter.

Vi fårar 10år den 8 juni 2011 ,sedan gifter vi oss den 18 juni 2011.

Bröllopet blir våran 10års festSmile

Xandra
Antal inlägg: 29
Loggade in: 02 aug 2011
Utloggad
Skrivet 14 maj 2011 16:07

Träffades utanför Rival 20 juli 2007 och gifter oss nu i sommar den 6 augusti 2011.

missmee
Loggade in: 10 nov 2011
Utloggad
Skrivet 15 jun 2011 10:23

vi träffades för 5 år sedan, hade träffats lite innan men aldrig pratat med varanndra, av en slump stötte vi på varandra på ett ute ställe han hånglade upp mig utan att ens säga hej, efter det har vi varit inte varit ifrån varandra.. hihi..

WF
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 11 maj 2012 21:18

Såg honom via nätet en gång, sedan av någon anledning gick vi på samma Gymnasieskola när jag började där den hösten. Jag såg honom i matsalen och fattade direkt att det var han, var kär och knasig i 1 vecka och började sedan ta kontakt via msn som jag fick av hans klasskompis.

Vi träffades på Kulturnatten den 8 september 2007, vi klickade direkt, och har hållit ihop sen dess, vi satte vårat datum den 9 september 2007.

Och han friade till mig den 9 november 2008.

22 Juni 2013 ska vi gifta oss :)<3

ceciliaochpelle
Loggade in: 30 jul 2012
Utloggad
Skrivet 11 maj 2012 22:43

Jag började på nytt jobb på en fritrisgård där han var bitr föreståndare - det dröjde inte länge förrän vårt intresse för varandra väcktes på annan nivå än kollegial...

Karlskronamamman
Loggade in: 13 feb 2014
Utloggad
Skrivet 18 maj 2012 09:50
Nästa år har vi beslutat att göra slag i saken...efter att ha varit ett par i 13 och ett halvt år. Bättre sent än aldrig 😃
Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 19 maj 2012 00:09

När vi gifte oss (den 10:e Mars 2012) hade vi varit ihop i två år och förlovade i ett år :)

Vela1234
Loggade in: 26 apr 2013
Utloggad
Skrivet 02 jun 2012 08:52

13 år till sommaren! träffades på en hemmafest hos en barndomskompis till mig. Jag 16 år och han 17 ;)

Nästa sommar blir vi äntligen man och fru!

fruforslund
Loggade in: 15 aug 2012
Utloggad
Skrivet 20 jun 2012 13:53

Vi blev tillsammans när jag var 16 så trots att vi har varit tillsammans 8 år kommer jag "bara" vara 24 när vi gifter oss, vilket kan anses ganska ugnt, men varför vänta!? :)

alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 20 jun 2012 15:45

Vi träffades när han började på mitt jobb i april 2011. Vi flirtade lite över men första dejten blev inte förrän i september 2011. I november flyttade vi ihop.. I mars i år gick jag ned på knä och friade till honom på Häringe slott, dit han hade tagit mig i mars som alla hjärtans dags-present :) Han blev så lycklig, och han gör mig till världens lyckligaste tjej!

Vi kommer att gifta oss den 1 juni 2013 och det mesta (kyrka, lokal, mat, bröllopsresa, ringar, hemsida, inbjudningskort, tärnor och marskalkar och toastmasters) är redan klart. Det där med att vänta är inte vår grej. När det känns så fantastiskt underbart så finns det ingen anledning att vänta!

PS: Jag är 27 och han är 31 så vi är inte gamla.

redenius
Loggade in: 20 sep 2012
Utloggad
Skrivet 22 jun 2012 10:31

När vi gifter oss har vi varit tillsammans i 8 år, förlovade i 7, 3 gemensamma barn och hus... 32 resp 33 år gamla

suewy
Loggade in: 21 aug 2012
Utloggad
Skrivet 01 jul 2012 17:48

Vi kommer gifta oss 1/6-13 då har vi varit ihop i 8 år och drygt två veckor! Vi träffades när vi var 15 år och har hållt ihop sedan dess, :) vi fyller 23 år i vinter båda två!

Blivandefru2012
Loggade in: 09 nov 2012
Utloggad
Skrivet 07 aug 2012 13:07

Vi kommer gifta oss nu den åttonde december och då har vi varit tillsammans lite över 7 år. Var endast 15 år gammal när vi träffades via gemensamma vänner. För oss var det kärlek vid första ögonkastet och jag visste att jag vill leva med honom resten av våra liv <3

jeanettejohansson
Loggade in: 23 maj 2014
Utloggad
Skrivet 04 feb 2013 10:35

Vi kommer att gifta oss när vi varit tillsammans 4 år + några månader. Han friade på vår 3 årsdag :)

Jag kom hem svettig och trött från jobb och möter 10 st meterlånga rosor och en flaska av den finaste champangen på köksbordet! Jag hade bara köpt en sketen chokladkartong till honom.. Jag fick ett litet vackert guldpaket, medans jag öppnade det så satte han sig på knä framför mig o friade! jag var väldigt överaskad och lycklig!  Han är den finaste jag vet :) Vi ska ha festen på vår nyinköpta, stora gård på landet. Jag lever min dröm :)

novemberbrud
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 06 mar 2013 12:28

Träffades på en gemensam tillställning..förlovning kort därefter.. bröllop 19 november 2011:)

trasan1985
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 mar 2014
Utloggad
Skrivet 13 mar 2013 09:17

Åh vilken rolig tråd!

Vi kommar ha varit tillsammans i 2 år 8 mån när vi gifter oss och förlovad i 1 år och 5 mån.

Dock var vi vänner i något år innan jag vågade övergå till förhållande och jag frågade helt sonika om han ville vara min.

Dock pratade vi om bröllop redan efter 6 månader och han är min drömprins från första gången jag träffade honom!

heidimartinsson
Loggade in: 27 mar 2013
Utloggad
Skrivet 14 mar 2013 14:18

Vi hade varit tillsammans i två år när vi gifte oss. Min man var då 23 och jag var 22. Vi gifte oss i juli 2012.

Man kan säga att vi föll för varandra vid första ögonkastet och sedan var vi oskiljaktiga. Och det är vi än.

/Heidi Martinsson

mmmaria
Loggade in: 23 jun 2013
Utloggad
Skrivet 25 mar 2013 21:02

Vi träffades på en midsommarfest 2006. Det känns mycket att säga 7 år, men tiden har gått fort. Jag har vetat länge att det är hjärtat som jag ville gifta mig med honom. Nu gifter vi oss på midsommar, 7 år efter att vi träffades.

Annelie73
Antal inlägg: 29
Loggade in: 23 sep 2013
Utloggad
Skrivet 01 apr 2013 22:18

I maj har vi varit tillsammans i 17 år.

Träffades hemma hos min bästis och det uppstod känslor direkt. Vi förlovade oss efter två år, men först till hösten nu blir det bröllop.

emeliejens
Loggade in: 23 jul 2014
Utloggad
Skrivet 29 apr 2013 18:00

Jag och Jens har varit tillsammans i 12 år:) Vi träffades när jag var 13 och nu är det äntligen dags för oss att bli man och hustru:):):)

Vi träffades på högstadiet´, kärlek vid första ögonkastet skulle man kunna säga!

monalee
Loggade in: 31 jul 2013
Utloggad
Skrivet 29 apr 2013 23:01

vi gifter oss nu i maj, då har vi varit tillsammans i 3, 5 år. och våran dotter är 2,3 år så det gick väldigt snabbt för oss. men jag har haft stormiga förhållanden innan så kännde rätt snabbt att detta var äkta:) jag köpte hos på hans barndomsgata, d sökte han upp mig, en månad senare blev vi ett par:) längtar till bröllopet:) och få det avklarat så man sipper all stress:P

helinhanna
Antal inlägg: 31
Loggade in: 19 jun 2016
Utloggad
Skrivet 11 okt 2015 20:32
helinhanna SKREV DEN 11 okt 2015 20:31 FÖLJANDE:

Kommer ha varit tillsammans i lite mer än tio och ett halvt år :) 

vi träffades på internet, båda hade blivit dumpade samtidigt efter varsitt treårigt förhållande... Trodde aldrig att det skulle va så perfekt som det är ❤️😍

emmsii__
Antal inlägg: 9
Loggade in: 01 dec 2015
Utloggad
Skrivet 13 okt 2015 17:46

Blev ett par 28 juli 2014, gick ner på knä ett år senare men förlovningen blev av den 12 augusti 2015. 6 augusti 2016 gifter vi oss. Då har vi alla 3 "årsdagar" veckorna efter varann Smile <3

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!