BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
18 dec 2008 22:33       43 svar    60541 klick

Vad kostar ett bröllop?

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Ännu en omröstning... för er som tycker att det är fräckt att fråga ber jag om ursäkt, men man får ju vara anonym... eller förklara och motivera... valet är fritt! *hug*

Hur mycket spenderar ni totalt på ert bröllop? (välj själva om ni räknar in resa och andra "efter kostnader")
Alternativ Resultat
0-25 000 kr 100% (22)
25-50 000 kr 100% (22)
50-100 000 kr 100% (22)
100 000 kr - 100% (22)
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 00:57
Vi har räknat på att det kommer att kosta mellan 60-75000. Då är inte resan inkluderad. Ca: 75 gäster, vi gör inbjudningskort, vigselprogram och festprogram själva. Mycket beror på vad catringen går loss på!
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 10:21
Vi har budgeterat ca 60. 000kr och kommer ha 40-50 gäster. Och då är bröllopsresan inte inkluderad. Vi gifter oss i Dalarna så vi kommer undan väldigt mycket billigare med det mesta mot er som gifter er i storstäderna! Det vi främst spar pengar på är vår festlokal och att vi ska ha catering! Jag vet att många lägger en stor del av sin budget på just mat, dryck och lokal men vi kommer undan med >20.000:) Sen har vi underbara familjer med diverse talanger som vi kan utnyttja;) Min lillasyster har gått trädgårdsgymnasium och fixar det där med att binda buketter och att göra blomsterarrangemang, min styvfar e bagare, min måg är musiker osv
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 11:10
Dalabruden: Du har tur du, som har så många bra yrkesmänniskor i din släkt!!

Vår budget ligger på ca 70 000 just nu. Den är inte helt fast än och vi fortsätter att fundera på saker man kan dra ner på. Vi kommer att vara ca 50-60 pers tror jag vi landar på, och resan ingår INTE!

Det som kostar mest för oss kommer att vara ringarna, livemusik och fotograf!
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 19 dec 2008 22:21
När vi gjorde en grov beräkning första gången kom vi fram till c:a 60 000 kr. Men det blev mycket mer... Har inte slutsummerat det än (mitt dåliga samvete), vet inte om jag eg. vill göra det heller... :-) Jag gissar att det ligger på drygt 80 000 kr för 70 gäster och då ingår allt utom resan. Resan blir 2 veckor i Thailand i februari. Mina föräldrar betalade 30 000 (hälften var det meningen, men det var ju utifrån den första budgeten...) och min mans föräldrar gav oss all sprit i bröllopspresent, värt dryga 10 000 kr (inkl. i de 80´).
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 20 dec 2008 14:23
Vi hade en budget på 15.000kr och vi hade 44pers på vårt bröllop. Då ingick inte ringen eller bröllopsresa. Vi gjorde mycket själva, men bröllopet kändes ändå lyxigt.
Hade tur då min man är jägare och kunde fixa köttet till middagen, sparade bara där in ett par tusen... Bröllopet hölls i Småland och jag kan tänka mig att vi slapp undan billigt med lokalhyra om man jämför med storstäder.
:)
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 20 dec 2008 19:53
Insåg att jag själv inte föregått med gott exempel och skrivit något ;)
Vi har en budget på mellan 150-170 000, blir det under det gör det inget alls... I det ryms allt utom resan. Vi får ca 85 gäster och bjuder på absolut allt. Det dyra är väl båten vi hyrt som ska transportera alla från kyrkan till festen samt catering och personal. Bara personalkostnaden ligger på omkr 30 000, fruktansvärt dyrt! Men... eftersom vi båda är kockar som ALLTID på något sätt måste laga maten eller hjälpa till så tycker vi att det är ovärderligt att få proffs som gör det åt oss så vi kan koppla av och bara njuta...
Så även om det är mycket pengar så kommer det vara värt varenda krona och vi hoppas att våra gäster kommer att njuta av allt som vi *heart*
Mrs Puffran
Antal inlägg: 12
Loggade in: 10 jun 2009
Utloggad
Skrivet 29 dec 2008 12:02
Jösses vilka variationer! Från 15000 till 150000! :D

Vi har väl räknat med 50-60'. Verkar som om vi kan hålla oss däromkring. Dyraste? Catering (räknar med ca 13') och fotograf(ca 12').
emelie_gauffin_olsson
Antal inlägg: 37
Loggade in: 05 aug 2010
Utloggad
Skrivet 30 dec 2008 10:14
Vårat bröllop kommer sluta på en ca 130 tusen. Då har vi ca 60 gäster i en herrgård. då ingår inte bröllopsresa. det ska vi önska oss i present, eller ja ivf bidrag.

det dyraste för oss blir kuvertavgiften för våra gäster(850:-/st) ca 45 000:-

Lycka till!
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 30 dec 2008 21:56
Vi satt precis och räknade lite och det landar väl på ca 65 000 och vi blir 75 pers.

Lokal och 3-rätters med dryck 35 000
Fotograf 3000
Filmare 4000
Hotellnatt 2000
Bröllopsresa till Rom 8000 (flyg+hotell 1 v)
Blommor 3000
Dekorationer 2000
Inbjudan + vigselprogram 2000

Har dock inte räknat in min klänning, skor, underkläder, frisyr, smink och smycken mm för totalt ca 20 000. Det betalar mina föräldrar som tur är :)
Himendria
Antal inlägg: 8
Loggade in: 04 mar 2009
Utloggad
Skrivet 01 jan 2009 21:45
första budgeten vi räknade på låg på 50-60 tusen. men den minskade ju mer vi räknade och kolla priser. ca 70pers.

min klänning och brudtärnornas gick på ca 7000 + uppläggning på alla tre 2000kr.

maten kommer gå på runt 13000kr
musiken på 5500kr - betalar inte vi
ringar har vi inte valt än.
lokalen kosta inte mycket den heller, ca 1000 tror jag

och massa saker till.

tror det kommer landa på ca 40000kr sammanlagt
Vanityfair
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 mar 2011
Utloggad
Skrivet 04 jan 2009 14:16
Vi kommer väl betala ungefär 40-50.000 för bröllopet Men då äger fästmannens familj både hotell och restaurang till förfogande så lokal, personal, mat och alkohol är för oss gratis. Min pappas tjej är sömmerska så brud- och tärnklänningar kommer pappa ge oss. Jag har också en vän som är dj så musiken kommer också att bli gratis plus fotograferingen. Vi har tur som känner en fotograf också, men han kanske kommer att få 1000:- för besväret. Brudgummen får sin klädsel av sin mor så det vi egentligen betalar för är väl ringarna och blommorna och säkert något mer jag inrte tänkt på just nu!
lillamacks
Antal inlägg: 2
Loggade in: 23 sep 2009
Utloggad
Skrivet 04 jan 2009 22:21
Vi räknar med att vårt bröllop kommer att landa på ca 15.000 kr ca, men då har vi t.ex fyndat blivande makens kostym på dressman, köpt begagnade brud och tärnklänningar m.m. Gifter oss i ett litet samhälle vilket innebär billigare lokalhyra. ;)
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 06 jan 2009 13:17
Vi landar på max 25000:- och då har vi 70 gäster som bjuds på allt. Ingen resa är med i de pengarna.

Lokalen är gratis (vi får låna församlingshemmet), vi har buffé och det går på 89:- per person (billigt eller hur...och vi vet att de är bra) + frakten. Serverar gör några bekantas barn som går på hotell och restaurang (och de får en slant för det) , och alkholen handlar vi i Puttgarten. Näbbklänningar köptes på rean (slutrea = 100 kr styck!) och vi andra räknar med att köpa kläder för ca 5000. FRisyr och makeup fixar en kompis och en annan fixar med blommorna så det är bara kostnaden för material som behövs. Ringen kostar 3000. Kommer att köpa tyg till dukar på Jysk och räknar med en tusenlapp där. Ja, just det, en kopmpis fotar tror vi, annars kostar den tilltänkta fotografen 4000...
Hotell för oss natten efter kostar 1000 kr.
knixie
Loggade in: 25 nov 2009
Utloggad
Skrivet 06 jan 2009 20:02
Vi planerar att gifta oss och de kommer inte kosta så mycket
hur en fin lokal en hembygdsgård för 1500kr
Min brudklänning ska min mor sy så jag köper bara tyg
Min kompsi har blommafär så hon gör buketten
Min sambo ska hyra kostym eller köpa någon billigare variant...
Vi ska ha pasta sallad och smörgås bord om alla hjälps åt med
eller kallskuret max 4500kr
Drickbackar och liet öl och bål och sen tar alla med någe till efterätten... och en i släkten bakar tårta...
Kolla upp kontakterna innnan så behöver de inet bli så himmla dyrt... man ska ju inte behöva ta lån fö ratt gifta sig...
Vi har bjudti 48 gäster.
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 22 jan 2009 23:11
Oj va vi la mycket pengar på bröllopet!!! Vi slog på stort och hela kalaset med resa gick på ca 140 000:- Då hade vi 35 gäster. Resan gick på 32 000 och ringarna på 18 000 så det var väl de stora kostnaderna. Middag och lokal gick på 45 000 och fotografen på 11 000. Blommor, band, hår, make mm var det vänner som hjälpte till med så det blev billigare.
Carina3
Antal inlägg: 11
Loggade in: 17 dec 2009
Utloggad
Skrivet 25 jan 2009 13:54
När vi först räknade så kom det upp i 90 000 kr men vi har fått ner det till ca 50 000 kr, då har vi ca 40 gäster. (resan inräknad)
För delen vi har är att vi har en kompis som är typ fotograf som gör det gratis (han skulle ändå bli bjuden på bröllopet), sen jobbar min blivande för en catering firma som har en restaurang där vi ska ha middagen och får det då billigare! Sen har min blivandes faster och farbror en blomsteraffär så blir billigare där! Ringarna (köpte nya förlovningsringar)fick vi billigare i och med att vi sålde lite guld vi hade hemma.
Det kommer säkert bli billigare än 50000 kr i slutet, hoppas vi i alla fall! :P
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 01 feb 2009 22:38
Får lite ångest när jag läser mitt tidigare inlägg:P eftersom vi omorganiserat hela bröllopet sedan dess och nu ska vara på restaurang! plus att en massa annat blivit dyrare. Är det inte så för de flesta att det i slutändan blir MYCKET dyrare?? eller är det bara vi:S hur som helst är vi väldigt nöjda med hur allt utvecklat sig oavsett pengarna, det är helt klart värt det! Får se vad vi landar på en 80 kanske utan resan 100 med eller nåt sånt. Känns dock fortfarande som att vi får mycket för pengarna då ett likvärdigt bröllop i tex Stockholm säkerligen hade kostat en 50 mer...
Tanja
Loggade in: 13 apr 2009
Utloggad
Skrivet 13 feb 2009 00:24
Vi är ca: 140 gäster och jag skulle gissa på att vi kommer landa på ca: 100 000:- Men då är inte bröllopsresan inräknad, så säg 150 000:- totalt...suck..jag vill inte ens tänka på det.
Con-Kar
Antal inlägg: 25
Loggade in: 13 okt 2010
Utloggad
Skrivet 16 feb 2009 22:32
Ja vi har tänkt ca 30 000 kronor att lägga på bröllopet. Vi har bjudit in ca 100 personer.

En vän till C ska sy min klänning. C ska hyra sin klädsel.

Men då ska släkt till oss laga maten. de hjälper till med en liten peng.
Vänner till mig ska göra efterrätten och Bröllopstårtan. Vi ska göra cupcakes. Och Mor och moster ska göra äggost oxå.

Men vår bröllopsresa är inte inräknad i detta.
veronica happy
Antal inlägg: 3
Loggade in: 28 okt 2009
Utloggad
Skrivet 12 maj 2009 07:14
ja du...jag har insett efter att ja börjat räkna så kommer det sluta på 250.000 ungefär med bröllopsresa...men just nu sitter ja här på bröllopsguiden å försöker hitta lite billigare alternativ.
Anderssuper
Antal inlägg: 9
Loggade in: 18 aug 2009
Utloggad
Skrivet 08 jun 2009 18:56
Jag kommer själv från annat land än Sverige. Jag tror att dom flesta utanför Sverige inte kan komma undan 200 000 kr och uppåt. Men då brukar gästerna också komma med en hel del pengar i kuvert till bruden. Om man är syrian (t ex haha) så är det minsta beställningspaketet ca 200 000 kr. Självklart känner man en del personer som lagt över en miljon. Det låter konstigt i svenskars öron men inte i öron tillhörande någon från mellanöstern. Sedan finns det skillnader på antalet gäster. Ett litet bröllop är på ca 200 pers. Ett normalbröllop kommer ca 350. Sedan har jag själv varit på bröllop där antalet gäster har överstigit 800 personer. Det är ett j***a drag kan jag lova er. Trummor/trumpeter/vrål och dans.

En annan stor skillnad är att det är grymt kul utan en enda droppe alkohol då vår kultur är sådan att vi inte behöver dricka för att släppa loss. Det är stora och små skillnader.

Vad jag vill komma fram till är att ni inte bör tacka nej till ett bröllop som en från mellanöstern står för.
Ida-Maria
Antal inlägg: 3
Loggade in: 10 okt 2009
Utloggad
Skrivet 11 jul 2009 18:20
Mitt bröllop gick på ungefär 35 000 kronor och då tycker jag inte att jag snålade. Jag älskar att laga mat och baka så allt sådant fixade jag och maken själva. Vi lyxade dock till det och hyrde dukar, servetter och sådant. Vi hyrde även stolsöverdrag för att "pigga upp" lokalen lite. Vi hyrde från www.festdetaljer.se och det kan verkligen rekommenderas. Det blev superfint!
Lokalen var en konsertlokal som vi hyrde av kommunen för 1000 kronor för tre dagar. De hade aldrig haft bröllop där förut men jag vet att de har hyrt ut många gånger efter vårt bröllop så det är ett tips - fråga kommunen. De har ofta väldigt fina lokaler att erbjuda.
Klänning, kostym och ringar köpte vi billigt på Bali på vår bröllopsresa (som vi hade innan bröllopet för att vara bruna och snygga inför den stora dagen).
tinderella
Loggade in: 29 jun 2012
Utloggad
Skrivet 01 jan 2011 10:42
Jag blir lite svimfärdig när jag läser om hur mycket pengar några väljer att lägga på en dag i sitt liv. Vi har inte kommit så långt i vår planering än men mer än 40,000 är nog inte möjligt för de pengarna finns inte!
MinManDinFru
Antal inlägg: 20
Loggade in: 30 apr 2011
Utloggad
Skrivet 08 jan 2011 00:23
Oj, det ser verkligen olika ut för oss.
Vi vill alla göra denna dag till den bästa i vårt liv och olika förutsättningar för det...
Intressant att läsa och ta del utav.

Det finns inga rätt eller fel denna dag och inget resonemang som "mitt sätt är det som är rätt"

Lycka till allihop med ert planerande

www.minmandinfru.blogspot.com
Chicita
Antal inlägg: 59
Loggade in: 07 feb 2013
Utloggad
Skrivet 08 jan 2011 09:19
Jag håller nog med ovanstående...

Har man pengar så kan man betala för catering, städning, lokal, transport mm mm vad man nu vill lägga pengarna på.
Är det viktigt med en designerbrudklänning så ska man prioritera det om man har råd.

Men det går att komma undan billigt också.
Vi gick från en budget på 25000 för 100 gäster, till en budget på närmare 100000 under en rätt lång tankeprocess.
Jag kan göra det mesta själv, kläder, tårta (mat hade vi tänkt hålla enkelt och låta de vänner som serverar värma upp bara) men så snubblade vi över en cateringfirma som jobbar med exakt det tema vi hade tänkt oss. Och efter en lång tankeprocess så kom vi fram till att dom pengarna nog var väl investerade för att vi skulle slippa krångla så mycket. Och då kan vi även få speciella tallrikar, glas mm mm som kommer höja stämningen enormt...
När vi väl bestämt oss för den biten så släppte vi på lite andra "gör det själv-saker" också.
Vi valde att lägga mer pengar på musiken och underhållningen än vi tänkt från början också tack vare att vi fick besked att vi skulle få ett stort bidrag från min mamma :)

Det viktigaste är ändå att minnas att det är ER/ VÅR dag.
Och man vill skapa lyckliga minnen. Inte minnen av stress och ångest...
med bra planering och bra hjälp av föräldrar och vänner så behöver man inte lägga så mycket pengar för att få en underbar dag...
camilla7904
Loggade in: 24 feb 2011
Utloggad
Skrivet 10 jan 2011 20:32
Vårat kommer gå på ca 120 tusen. Och då är precis allt inräknat. Alla kläder ,ringar ,resa, middag, blommor, transport till alla gäster och oss, bröllopsnatt, inbjudningar och lite annat. Och vi kommer bjuda 50 st.
Lindisen
Loggade in: 04 okt 2011
Utloggad
Skrivet 16 jan 2011 22:50
Vårat bröllop kommer att kosta ca. 25 000 kr. Vi kommer att ha ca 65 gäster och för att klara budgeten kommer vi att göra allting själva med hjälp av våra familjer. Det viktigaste för oss är att vi får en rolig och minnesvärd fest med våra nära och kära. Det enda vi kommer att köpa färdigt är min klänning (har hittat min drömklänning för 1500:-) och min fästmans kostym. Vi kommer att åka över till Tyskland för att köpa alkoholen och sparar mycket pengar på det.

Vi har inte möjlighet att lägga mer pengar men det går att ordna ett underbart bröllop även med små medel. Speciellt när man har en underbar familj som ställer upp! :)
mammastreprinsar
Loggade in: 27 maj 2015
Utloggad
Skrivet 05 feb 2011 11:27

Vårt ligger på ca 50 000 kr och då ingår vår resa på 23 000kr där. Vi kommer att göra så mycket som möjligt själv. Min mamma hjälper till att baka och svärmor hjälper till med maten. Annars blir det fördrink, kallbuffé som vi fixt själv med efterrätt. Sedan bröllopstårtan som vi hittade för 25kr/pers. All dryck ska inhandlas i tyskland. Servera ska någon släktings vänners barn göra. Brudbuketten ska jag faktiskt binda själv...

Man kan få ett super fint bröllop även med lite pengar. Huvudsaken är att vi ( brudparet) är nöjda.... =)

Andromedae
Loggade in: 27 sep 2011
Utloggad
Skrivet 22 feb 2011 22:24

Oj, vilka skillnader!

Vi satsar på ca 45 000, 65 gäster. Då kommer familj och vänner hjälpa oss att laga maten (buffé), och vi har turen att FÅ en bröllopstårta i present (har en kompis som gör fantastiskt fina)!

Min blivandes mor är dessutom utbildad sömmerska, så där hoppas vi spara in några slantar om det behövs finjusteringar. Hon kommer även sy min BM's kläder.

Det här är alltså exklusive bröllopsresa. Den har vi helt enkelt inte råd med i nuläget. Tror nog att det kan bli hur bra som helst :)

Sofia10
Antal inlägg: 19
Loggade in: 27 maj 2011
Utloggad
Skrivet 19 mar 2011 11:46

Klart det skiljer mycket det kostar mer i storstäderna... Men vi har förhoppningsvis hittat bra alternativ då vi hyr lokal, catering, mkt hjälp av vänner och familj! Hoppas landa på 50.000 kr. Bröllopsresan önskar vi oss! Puh jag vill gärna leva gott även efter bröllopsdagen! Och ha en underbar kärleksfest! Det är det viktigast för mig! 

k03kap
Antal inlägg: 7
Loggade in: 19 mar 2011
Utloggad
Skrivet 19 mar 2011 16:02
Anderssuper SKREV DEN 08 jun 2009 18:56 FÖLJANDE:
Jag kommer själv från annat land än Sverige. Jag tror att dom flesta utanför Sverige inte kan komma undan 200 000 kr och uppåt. Men då brukar gästerna också komma med en hel del pengar i kuvert till bruden. Om man är syrian (t ex haha) så är det minsta beställningspaketet ca 200 000 kr. Självklart känner man en del personer som lagt över en miljon. Det låter konstigt i svenskars öron men inte i öron tillhörande någon från mellanöstern. Sedan finns det skillnader på antalet gäster. Ett litet bröllop är på ca 200 pers. Ett normalbröllop kommer ca 350. Sedan har jag själv varit på bröllop där antalet gäster har överstigit 800 personer. Det är ett j***a drag kan jag lova er. Trummor/trumpeter/vrål och dans.

En annan stor skillnad är att det är grymt kul utan en enda droppe alkohol då vår kultur är sådan att vi inte behöver dricka för att släppa loss. Det är stora och små skillnader.

Vad jag vill komma fram till är att ni inte bör tacka nej till ett bröllop som en från mellanöstern står för.

Gud var häftigt! Tack för att du berättadeLaughing

erikannsofie
Antal inlägg: 7
Loggade in: 21 feb 2014
Utloggad
Skrivet 26 mar 2011 21:40

hej

vår topp ligger på 200 000 men jag ser ingen annledning till att annvända alla pengarna. nästan alla i min och hans familj jagar så jag tänkte vildsvin till mat. då vi ska ha ett midsommartema så blir det grillning med såser, grönsaker och röror. haha det kommer bli det klassiska att männen grillar och dricker öl och kvinnorna hackar sallad och dricker vin.

vi kommer bjuda ca 70 gäster och räknar mat för ca 5000 (förrätt om vi ska ha det och huvudrätt)

tårta har jag inte kollat upp än.

varken han eller jag är designerfreaks så bådas kläder kommer gå under 5000.tärnornas kanske på 2000 sammanlagt.

det kommer läggas en del på mitt hår då jag har kort och kommer sätta in slingor och färga.

fotograf har vi tänkt oss att våra varsina systrar ska agera som, alkohol från tyskland, låna dukar, tallrikar, stolar, bord, ljusstakar från familj och vänner då jag gillar att ha det lite bondaktigt med udda saker och fattigmanssilver.festen kommer vi ha i en lada som vi lövar. dock kanske måste vi hyra nåt så det blir lite värme på kvällen.

min storebror spelar i band så han kan fixa en bra deal.

då vi kommer önska oss bidrag till bröllopsresan hoppas vi att vi får ihop det mesta till den..

det som kommer bli dyrast är nog min ring för jag har en fix ide att ha hans månadsten (safir) istället för diamanter. tycker det är lite romantiskt. så kanske en 40 000 grovt räknat.

Endelig
Antal inlägg: 4
Loggade in: 16 maj 2011
Utloggad
Skrivet 30 mar 2011 12:20

Tror vårt bröllop kommer att kosta ca 120-130 000. Vi får dock lite hjälp av föräldrarSmile

Lime
Loggade in: 30 mar 2011
Utloggad
Skrivet 30 mar 2011 14:58

Vårat bröllop gick på 60 000. Ca 150 gäster och liveband. Gjorde alla dekorationer, inbjudningar osv själv. (Priset är exkl. resa)

Några axplock ur budgeten:

Gjorde brudbukett, tärnbukett, näbbukett samt bordsblommor själv för 450kr. (Vita rosor av olika sort köpta på torget dagen innan)

Inbjudningskort ca 4-5kr/st inkl kuvert. Trots den låga summan var de välarbetade. + porto (av 85 inbjudningskort postades 26st, resten delades ut i en runda med bilen i grannskapet.)

Program 500kr

Dryck 6000kr (inkl. resa till Tyskland) 

Brudklänning, handskar, underkjol, slöja, paraply 2200kr begagnat. Skor 200kr på rea.

Näbbklänning 200kr på rea (köpte 9 mån innan bröllopet) skor 179kr

Häst & vagn 1500kr

...mm. mm.

MithraErol
Antal inlägg: 1
Loggade in: 17 aug 2011
Utloggad
Skrivet 31 mar 2011 14:24

Tror att vi kommer hamna nånstans runt 45-50 000kr.

Då är det ca 73 gäster. Maten kommer en bekant som är kock att göra, mina föräldrar står för tårtan och ringen har jag ärvt av min mormor. den kostar 2000kr att göra om.

Resa ingår inte i priset, det kommer vi att önska oss i bröllopspresent.

Vi kommer ha fri bar så det kommer ju kosta lite, men det blir en tripp ner till Puttgarden efter påsk.

Det dyraste  hitills är min kläning på 7500kr. Men vad gör man när det är den man vill ha :)

fruforsberg2012
Loggade in: 15 maj 2011
Utloggad
Skrivet 02 apr 2011 19:06

Vi kommer att ha en budget på ca 10 000, varför jo för att kärleken ska vara i fokus. Det är inte så att vi är fattiga eller så. Vi kommer vara ca 40 personer, familj och närmsta vänner. Vi kommer att göra allt själva, inbjudningar, musiken, maten osv.

Temat vi kommer att ha är "under bar himmel" med partytält om väder gudarna inte vill vara med, vi ska gifta oss i juni 2012. Maten kommer att vara en kallskuren buffè som min mosters man kommer att göra, jag själv kommer att göra tårtan och min mamma alla blommor. Inbjudningarna har vi utformat på internet oh köpt en pdf kopia av och ska köpa papper och skriva ut själva.

missmee
Loggade in: 10 nov 2011
Utloggad
Skrivet 15 jun 2011 23:16

60- 65000 kommer vårt nog att kosta... ca 90 gäster och jag försöker att dra ner kostnaderna så mkt som möjligt, det är maten och drickan som kommer att bli dyr, vi har hyrt en resturang eftersom att min familj sa direkt att dom inte kommer att stå och laga mat i 3 dagar innan och städa hela dagen efter, så resturangen kommer att kosta ungefär 45-50 tusen..men jag har dragit ner på kostnaden för min klänning, och ringen är fixad då vi hade ett presentkort över. men samtidigt så har jag inte snålat på något vad gäller dom små detaljerna och mina tärnors klänningar då jag vill att dom också ska känna sig fina denna dag och inte komma i hm klänningar.. men jag fixade det billigt iaf.. mina klänningar(ska ha 2)+ 3 tärnklänningar+näbbklänningar kommer inte att överstiga 5000, och min sambo med bestman kommer att hyra kläder och det kommer att kosta max 1500 enl butiken iaf..

Betty84
Antal inlägg: 18
Loggade in: 01 nov 2013
Utloggad
Skrivet 09 okt 2013 15:47

Vi har räknat med att det kommer kosta nånstans mellan 40-50 000. Då är inte bröllopsresa inräknad, utan kläderna, lokalen, tårtan, spriten och cateringen för 45 personer :)

Thezzan
Loggade in: 08 okt 2013
Utloggad
Skrivet 09 okt 2013 22:01

vårat bröllop ligger på budgeten 16tusen men har satt en maximal topp på 20 & jag vet att vi inte kommer överskriva 16 . 
har räknat på allt och allt kommer göras själva, vi gifter oss i en kyrka på marstrand (utanför göteborg) och lokal hyr vi billigt, vi blir nog runt 50-70 gäster beroende på vilka som kan komma, i detta är klänning smoking mat bukett tårta styling etc inräknat.
även övernattning på hotell . Jag älskar att klippa & klistra så inbjudningar festplanering osv kommer jag att pynta ihop själv .
då ja är modell (när ja inte är gravid) känner ja ett flertal fotografer som fotar & filmar gratis , retuschering efteråt står jag för då ja vanligtvist redigerar mina modellbilder. 
Har även sonens gudpappas syster som utbildar sig till sångerska & känner 2 av sveriges kända band :D som spelar för minium summa. (så där har vi tur) blir det inte dem så kör vi spotifylista med billigt hyrt ljudsystem Laughing 

har även en kontakt med en person som äger lägenheter & hus i thailand så boende för bröllopsresan är gratis (dock inte inräknat i budgeten på 16tusen)

vi vill med vårt bröllop visa att man kan få ett sagobröllop till budgetpris ^^ 

14juni2014
Loggade in: 11 feb 2014
Utloggad
Skrivet 14 okt 2013 12:02

Till att börja med satte vi upp en budget på 65 000:- men kan redan nu (8 månader innan bröllopet) se att det inte riktigt kommer räcka och har ökat sparandet till 70 000:- då kommer ändå min mamma köpa min brudklänning samt att fästmannens morföräldrar bidrar med 5000:-
Jag tycker vårt bröllop är/kommer bli dyrt men att det är ett val man gör. Vi vill ha ett stort bröllop och då får man vara beredd på att betala med. Men jag har gått på många bröllop som varit jätte vackra och inte kostat mer än 30-40 tusen :)  

emewes
Antal inlägg: 14
Loggade in: 06 jun 2014
Utloggad
Skrivet 04 nov 2013 15:11

Vi räknar med att vårt bröllop ska kosta ca 70 000:- exklusive bröllopsresa..
Vi kommer ha ca 95 gäster, och tänker göra allt som går själva.
Inbjudningskorten beställde jag på nätet, 50 kort+ kuvert (15x15cm) för 98:-, sen ska jag pyssla dem fina.
Vi äger en gård och ett slakteri så allt kött som vi ska ha kommer vi att ta från egna djur. Jag har en kompis som ska fota, och en annan som ska göra tårtan. Vi tänkte även ta en weekend i vår till Tyskland och handla dricka, sambon har c-kort så vi lånar lastbil och åker ner. Det gäller verkligen att utnyttja alla kontakter man har, för att det finns nästan alltid någon som känner någon.. :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!