BröllopsGuiden
03 jan 2009 00:15       3 svar    5414 klick

Nattamat

Michelle
Antal inlägg: 30
Loggade in: 21 jun 2011
Utloggad
Ska ni ha nattamat på era bröllop?
Vi kommer att bli ca 150-180 gäster och vet av erfarenhet att hälften av nattamaten brukar bli över, då jag har många års erfarenhet av att ha jobbat å många bröllop.
Det är säkerligen en del som lär droppa av innan nattamaten kommer fram eftersom det blir en del äldre, min M2B vill absolut ha smörgåstårta till nattamat, men jag tycker att det känns onödigt, samt att det blir gaska mycket extra pengar..varför inte Cookies & Milk....Korv och bröd ska vi ha dagen efter då vi ska ha presentöppning samt att man kan sola och bada om man vill..hur gör ni..vill gärna ha era synpunkter..
Kram Michelle
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 03 jan 2009 09:17
Vi hade korv med bröd som nattamat. Det blev mycket över, men det var väldigt uppskattat av dem som var kvar på festen! Något mer än kakor och mjölk skulle nog jag ha satsat på. Man har fått nog av sötsaker efter tårta och ev. efterrätt och annat. Om du tycker smörgåstårta är för mycket, varför inte hederliga vanliga smörgåsar? Ställ fram några brölimpor, smör och ost. Då kan ni ju faktiskt ta till vara det som blir över. Bara en tanke från min sida... Hoppas att du hittar en lösning som ni båda blir nöjda med!
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 03 jan 2009 17:27
Vi har tänkt korv med bröd men inte bestämt oss än. SussieS hade ju en bra ide med mackorna. :)
jessicamogren
Antal inlägg: 38
Loggade in: 26 okt 2009
Utloggad
Skrivet 04 jan 2009 20:01
Vi har tänkt att ha janson och knäckebröd. Det brukar vara gott med något salt framåt nattkröken.... billigt och bra
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!