BröllopsGuiden
04 jan 2009 19:52       4 svar    13453 klick

Kostnad för blommor

tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Undrar hur mkt man ska avsätta för blommorna till bröllopet. Ska ha brudbukett, tärnbukett, 2xcorsage samt ca 16 mindre bordsdekorationer med vita tulpaner..
Tacksam för hjälp
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 05 jan 2009 09:45
Det beror ju helt på om du ska handla i storstad eller på mindre ort, priserna varierar ju ganska mycket. Jag gifte mig i Halmstad och köpte blommorna där. Jag vill minnas att det blev c:a 8-9000 kr för brud- och tärnbukett samt 16 bordsdekorationer och rosor till honnörsbordet (blåa rosor är inte billiga!). Kolla mitt galleri så får du se vilken typ av bordsdekorationer det var (murgrönan är inte inkluderad i priset, den köpte jag billigt på IKEA).
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 05 jan 2009 13:44
Har fått toppen priset 1500 kr för brud och tärnbukett, en krans och tre enklare corsage. I Sthlm... priset är lågt för att floristen inte tar extra för arbetet, i stället begränsar dom sig till ett "arrangemang" per vecka. Bordsdekorationer ingår i vår catering och avsatt summa är ca 5000 kr tror jag. Men vi får väl se vad de har tänkt sig.
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 12 jan 2009 07:53
Min syster ska göra min brudbukett, corsage och bordsdekorationer och tar då inget för arbetet men det kommer ändå att kosta 1500 för brudbukett och 1 corsage och lika mycket för bordsdekorationerna! Det eftersom det är dyrt med blommor av hög kvalitet vi skulle räkna med ca 50kr rosen säger hon:S Sen ska jag ha en ganska maffig bukett vilket såklart också gör att priset drar iväg.

Sen är ju priset på blommor säsongsbundet! Tulpaner som du skulle ha kan man ju hitta billigt på våren när det är säsong men övriga året är det ju dyrt!
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 18 jan 2009 01:22
Mycket beror på vilka blommor du väljer att ha i buketten. Jag valde orkidéer och det är dyrare... min bukett kostade 3500:- och var underbar.
från bernzons blommor i Stockholm
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!