BröllopsGuiden
12 jan 2009 23:38       5 svar    15219 klick

Hemsida?

charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Vi har gjort en hemsida till bröllopet på weddingannouncer. Varför är dels för att slippa skicka ut så mycket text i inbjudan och för att vi tycker att det är lite mysigt att de kan få veta hur vi träffades, vägbeskrivning, följa planering, lära känna de med hedersuppdrag samt se lite foton på oss från "yngre" dar... Har nu fått kommentaren att det verkar alldeles för pretantiöst och jag tänkte höra hur ni andra har det. Fler än vi med hemsidor? Är det löljligt eller strukturerat?
Kram, tacksam för svar
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 13 jan 2009 08:56
Vi har ingen hemsida men skulle gärna skaffa en! Låter som en jätte rolig idé! Kan tänka mej att en del tycker det är pretantiöst med stora genomarbetade bröllop över lag så skulle inte bry mej så mycket om det! Om jag skulle på bröllop skulle jag tycka det var jätte roligt om de hade en sådan hemsida! Man är ju ofta mer bekant med den ena av brudparet så spännande att läsa lite om vem den andra är och sen är det ju alltid roligt att läsa om hur folk har träffats!
Kram!
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 13 jan 2009 17:31
Vi har också en hemsida av exakt samma anledning som er! Praktiskt helt enkelt. Ändå har vi fått frågor om klädsel och presenter mm så utan den hade vi fått ännu fler. Vi har också lagt ut foto på brudföljet och nyckelpersoner och det kan vara bra för gästerna att veta hur "huvudpersonerna" ser ut. Och varför kommentera det överhuvudtaget? Då kan man väl tycka det för sig själv....

Jag kommer att tänka på en låt med Nanne Grönwall...

"Jag e så avundsjuk! Jag e så avundsju-u-uk!... la la la la"
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 13 jan 2009 17:40
Jag tycker att det där med bröllopssida verkar toppen! Ska kanske sno idéen :) Kram på dig gumman!
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 13 jan 2009 18:27
Hej!
Vi har också en bröllopssida och det har varit bara positiva kommentarer än... har bara haft den officiell i knappt en månad. Kompisar till oss har använt den till att lägga ut foton från festen och bröllopsresan mm. Jättekul att gå in och titta på.
Vill ni kolla in vår är adressen lindaochsimon.weddingannouncer.com

Lycka till!
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 15 jan 2009 23:38
Vi gjorde så som ni. Bra med massa info och vi slapp massa telefonsamtal. Hade nog med planering. Många av våra gäster tyckte att det var toppen.
Hemsidan har vi fortfarande kvar. Jag har tänkt att uppdatera den med fler bilder och kanske film, men har inte kommit så långt ännu. Besök den gärna. www.brollop.lyth.nu.
Kram
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!