BröllopsGuiden
19 jan 2009 00:11       8 svar    2497 klick

cupecakes...

Monique81
Antal inlägg: 17
Loggade in: 28 apr 2009
Utloggad
Jag har alltid velat ha en bröllopstårta...och det ska vi ha. MEN...vi har en del bland släkt och vänner som är glutenallergiker och laktosintoleranta.

Nu ska vi nog göra så att vi har en liten bröllopstårta till oss och sedan cupecakes till gästerna.

Tror ni det skulle bli bra? På så sätt kan man ju markera på något sätt vilken som är glutenfri mm.

Är det fler som har tårta till sig själv och respektive och sedan cupecakes till gästerna?
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 20 jan 2009 00:07
Vi hade bröllopstårta med flera våningar samt några bakelser som var specialgjorda för de som var gluten eller laktosintoleranta. Det fungerade jättebra tycker vi och de som fick bakelserna.
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 20 jan 2009 16:18
Jag är själv laktosintolerant och halva släkten är det också. Sen är nästan alla mina vänner också laktosintoleranta. Nån glutenallergiker finns också med i gänget. Vi tänkte göra olika tårtor som sedan blir markerade vilka är laktosfria osv. Glutenallergikern kommer nog att få frukt och bär (hon blir nöjd bara man kommer ihåg henne) Cupcakes tycker jag låter jätte gulligt, väldigt amerikanskt och skulle passa vårat tema. Lycka till :)
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 20 jan 2009 21:16
Vi gör en egen tårta till vegetarianer, laktosinoleranta och glutenallergiker... Den ska såklart vara lika fin! Jag har också allergier och jag uppskattar verkligen när jag får nåt annat fint! Kör ni på cup-cakes, jättegulligt! PS. Tänk på att de flesta mousser och liknande innehåller gelatin, dvs. veg kan inte äta...
Anna
Antal inlägg: 71
Loggade in: 08 feb 2010
Utloggad
Skrivet 21 jan 2009 21:15
Hej kika i mitt galleri, vi hade en tårta till oss och cupcakes till gästerna blev så himla fint och gott :-) Kram ANna
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 22 jan 2009 12:22
Mitt förslag är att alltid prata med den som är allergiker och inte ta ngt för givet! Jag är glutenallergiker men tål inte heller vete så glutenfria produkter gjorda på (glutenrenad) vetestärkelse gör mig jättesjuk.
Så snälla vänner försök inte överraska även allergikern utan FRÅGA! *thumbsup*
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 23 jan 2009 10:33
Jag tycker det är jättefint! Speciellt om ni har ett våningsställ där tårtan står överst och små cupcakes under. Om du dekorerar så tänk på att det blir snyggt att ha samma deko fast mindre på cupcake som på tårtan. Ett bra val som de ofta har i amerika är att ha blommorna i din brudbukett på översta tårtan, i sockermassa förståss, och sedan små blommor eller fjärillar i samma färg på cupcaken. Säger det igen... kolla sugardesign.dinstudio.se som har både supersöta fjärillar (tror det finns under student eller nått) och även småblommor i alla färger.
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 23 jan 2009 10:58
Hittade en bild som hade både småblommor och sockerblomsbukett på hennes sida, men det finns fler blommor... den här tårtan vann visst första pris på scandinavien cake show...
Monique81
Antal inlägg: 17
Loggade in: 28 apr 2009
Utloggad
Skrivet 26 jan 2009 18:52
Eftersom vi ska ha rocktema så passar det inte riktigt att ha småblommor. Men jag ska kika på sidan och se vad som finns. Tack så mycket...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!