BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
02 feb 2009 11:15       6 svar    2229 klick

Önska sig bröllopsresan...

Lisenfisen
Antal inlägg: 2
Loggade in: 17 maj 2011
Utloggad
Vi tänkte önska oss bidrag till vår bröllopsresa. Men vi hade även ösnkat att åka inom en vecka efter bröllopet. Har sett att andra gjort detta men undrar då hur dom har löst det? Eftersom man gärna har fixat resan innan men kanske inte ha pengar att betala själv då och även bröllopet. Ni som gjort på detta viset har ni lånmat pengar på banken och sen betalat av lånet när man haft bröllopet med de pengar man fått? Lite nyfiekn och tacksam för tips.
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 02 feb 2009 12:42
Vi har också önskat oss bröllopsresan i present men naturligtvis får folk köpa andra saker om det nu vill det istället. Vi åker till Rom 2 dagar efter bröllopet och har redan betalat vår resa. Men de pengar vi får betalar vi av resan med och blir det något över så använder vi det till att köpa något vackert som minne i Rom så att våra vänner kan se att deras pengar verkligen gick till resan och ingenting annat.

Annars kan man ju alltid önska sig presentcheckar på ett resebolag men då får man kanske vänta med att åka iväg.
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 03 feb 2009 08:41
Hmm hade skrivt och skickat sen blev det något fel..
och det försvann .
skriver om men något kortfattat.
Gifte mig i somras och vi önkskade oss bidrag men till annat än resa.
hade samma frågor som du.. och bestämde mig för att göra en pappkartong som jag klädde in i ros paket papper och gjorde ett hål i.
På så sätt kunde gästerna lämna sina bidrag anonymt om de så ville, och lådan gick inte att öppna utan att det skulle märkas så ingen annan kunde se vad som fanns i den.,
Dagen efter öppnade vi den och det fanns avskrivna tal som hölls under bröllopet, personliga brev, grattis kort, pengar i kuvert och lösa anonyma pengar... teckningar från barnen.. ja allt. praktist tyckte jag samt att det var så mysigt att i lugn och ro dagen efter få läsa alla korten:)
kankse detta kunde vara en ide?
lycka till
bild finns i mitt bildgalleri...
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 03 feb 2009 08:53
Jag läste ett tips någonstanns, att om man vet vart man ska, kan man önska sig upplevelser drä, för att gästerna ska känna att de verkligen få ge en present- tex ska man till USA kan man önska sig en fika på nåt känt cafe, eller en broadway biljett.
Ska man till Thailand kan man önska sig en thaimassage eller en båt tur osv osv... Riktigt häftig ide tycker jag!

Och ska man till en storstad i Europa är det ju enkelt- inträde på alla olika sevärdheter- colosseum, eifeltornet osv osv.

Kom bara ihåg att önska något i alla prisklasser- från en hundring eller två, till ett par tusen, då folk kanske gärna lägger ihop till en present!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 03 feb 2009 08:55
Sorry, läste inte frågan riktigt... Förlåt *blush*

Gillar personligen inte ide´n med att ta lån för att sedan betala av med presentpengar- ni kanske nästan inte får några alls! Det vet man faktiskt inte..
Har ni inte råd att betala resan skulle jag vänta tills ni gift er och sedan anpassa resan utefter det ni verkligen vet att ni fått!

Lycka till!
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 03 feb 2009 10:03
Jag håller med Elin! ta inte ett lån:S oavsett om ni får en del presentpengar så måste ni ju då betala ränta också vilket känns rätt onödigt och trist! antingen kan ni ju ta en sistaminuten eller så väntar ni med resan en liten tid när ni vet hur mycket den får kosta! det är ju vanligt att man inte åker direkt i samaband med bröllopet utan väntar med resan.
kramboas
Antal inlägg: 27
Loggade in: 31 jan 2013
Utloggad
Skrivet 05 maj 2009 18:35
Hej!
Jag har inget bröllop på G men läste tråden här och har själv små planer på att om jag gifter mig önska bidrag till bröllopsresan och min tanke då var att skicka ut inbjudan tidigt där det står att den som vill ge ett bidrag kan sätta in valfri summa på ett visst konto...och så förklara att eftersom man gärna vill veta ungefär hur stort bidraget blir att de betalar det innan ett visst datum eller så...Eller är det helt fel att göra så? Känner sig folk stressade då mån tro?

/Josefin
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!