BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Pyssel Starta ny tråd
13 feb 2009 11:31       9 svar    20097 klick

Gåva till varje gäst

josie
Antal inlägg: 6
Loggade in: 19 mar 2013
Utloggad
Hej!

Jag tänkte att varje gäst ska få en liten gåva en söt organzapåse. Jag behöver hjälp med förslag vad jag kan lägga i. Det behöver inte vara så mycket.

kram
Tiger-Kanin
Antal inlägg: 23
Loggade in: 25 maj 2009
Utloggad
Skrivet 13 feb 2009 12:06
Jag har passat på nu runt Alla Hjärtans att köpa stora, vackra chokladhjärtan i färgad folie som jag ska ge till varje gäst. Går ju att lägga i påse också, men jag ska ha dem på bordet så blir det extra dekoration också.
ninon
Antal inlägg: 1
Loggade in: 02 nov 2009
Utloggad
Skrivet 16 feb 2009 21:31
hej
jag kommer oxå att ha en gåva i organzapåsar, det blir dragéer (vet inte´riktigt hur de kallas på svenska), men det är franskt och det brukar vara uppskattad.
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 20 feb 2009 22:18
Ni kanske kan hitta något godis som går i samma färg som temat? Vi ska beställa små askar till alla men har ännu inte valt hur vi ska fylla dem. Det är ju knepigt med t.ex. choklad på sommaren... Det finns ju såna där Jelly Beans (?) sött och smått eller varför inte gelehjärtan med eller utan socker? Hoppas ni hittar nåt bra!
Ninni_P3
Antal inlägg: 43
Loggade in: 02 okt 2009
Utloggad
Skrivet 23 feb 2009 11:13
Själva har vi valt att ha mint mentos för det kanske kan va gött med något uppfriskande efter all mat å tårta plus så får man bättre andedräkt ;)
men anars finns det ju små choklad hjärtan med socker överdrag med några olika färger.

lycka till/Ninni
marianne66
Antal inlägg: 3
Loggade in: 02 sep 2009
Utloggad
Skrivet 12 maj 2009 18:17
Hej
vi skall ha rosa små organza påsar med guldstjärnor o i den blandar vi mariannekulor o rosa små chokladhjärtan jag köpt på calligrafen, sen har vi såpbubblor till alla som de får när vi går ur kyrkan....
jag har så mycket pyssel på gång o det är så roligt....
lycka till med ert bröllop
josie
Antal inlägg: 6
Loggade in: 19 mar 2013
Utloggad
Skrivet 19 jul 2009 17:54
Jag köpte mina organzapåsar på tradera och det var billigt och smidigt :)
EmilyJ
Antal inlägg: 13
Loggade in: 28 aug 2009
Utloggad
Skrivet 02 aug 2009 20:20
Vi ska också ge gåvor. Men vi tänkte såhär. vi måste skaffa champagneglas till brudskålen och istället för att köpa plastglas så köper vi i riktigt glas, sätter en namnlapp runt foten och berättar att dom får ta med sig glasen hem. :) Riktigt fina glas för 10kr hittade vi på en stormarknad i närheten där vi bor. tyckte att eftersom plasten kostade nästan lika mycket så kunde vi lika gärna kombinera favors med det vi behöver under kvällen :P
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!