BröllopsGuiden
03 mar 2009 22:47       5 svar    1358 klick

Önskelista?

Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Vi håller på att konstruera text till inbjudan samt det blad med extra information som ska följa med den. Vårat problem är nu önskelistans vara eller icke vara! vad tycker ni om önskelistor till bröllop? är det tradition och helt ok eller kan det uppfattas som en "tiggarlista"? (min killes beskrivning av önskelistor) Jag har känner mej kluven i frågan! Dels kan jag tycka att det är praktiskt med en lista över saker vi tycker om eller behöver då vi har specifik smak. Samtidigt känns det obekvämt och jag är rädd att sända fel signaler till våra gäster om att vi förväntar oss vissa prylar typ som en inträdesbiljett till festen!:( Hur har ni löst den här frågan? Alla tips, åsikter och råd välkomnas! *hug*
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 03 mar 2009 23:14
Vi löste det genom att maila ut den i efterhand. Det var flera som frågade efter en önskelista och jag hade inte riktigt koll på exakt vilka. Så vi skickade ut den till alla och så skrev jag något i stil med att "Det är flera som har efterfrågat denna lista, men jag minns inte exakt vilka det var. Ni som inte har frågat efter den och heller inte vill ha den kan väl bara vara snälla och bortse från detta mail". Något sådant kan man väl göra även om man inte har fått någon fråga om önskelista, en liten vit lögn i det här fallet kan ju inte vara så farligt?! Hoppas ni hittar ett sätt som är smidigt och passar just er!
elinoian
Antal inlägg: 18
Loggade in: 04 jul 2009
Utloggad
Skrivet 04 mar 2009 16:02
Hej!

Vi hänvisar till en hemsida med mer info på i vår inbjudan, och på hemsidan finns sedan en flik med önskelista.. där vi även lägger upp väldigt billiga saker.
Jag tycker personligen att det är skönt att ha en lista när jag blir bjuden på bröllop, så att någon annan inte köper samma sak. Och det är inte heller kul att köpa helt fel present till ett par, då är det ju roligare att ge något som de verkligen blir glada för!

Men jag håller med, det är ett väldigt känsligt ämne..

sköt om er!

Elin
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 05 mar 2009 16:03
Hej!
Vi kommer att be någon närstående, kanske en av tärnorna att ha ansvaret för önskelistan, mest för att undvika att vi vet vad vi ska få och för att undvika dubbletter. Vi kommer också att önska oss saker i olika prisklass. Bla funderar vi på att önska oss en servis till mer festliga tillfällen. Det är ju ganska bra för vill någon ge för jättemycket pengar kan vederbörande köpa flera delar men om man inte vill/har råd att ge så mycket så kan man bara köpa någon enstaka del.
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 10 mar 2009 10:45
Tack för era svar och tips! *hug* Jag vill väldigt gärna höra ännu fler åsikter och ideér! Jag tycker verkligen att det här är en svår fråga och snart ska inbjudan skickas! *ohmy*
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 10 mar 2009 21:32
Jag kan ju lägga till att vår lista bestod av webbadress och lösenord till Dukas och Cerveras hemsida där vi lagt upp önskelistor (givetvis olika saker på de båda ställena). Samt att vi önskat oss diverse presentkort som ju inte gör något om man får dublett av.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!