BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
05 mar 2009 16:10       6 svar    1897 klick

Donation som bröllopsgåva

Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Hallo!
Jag har en liten fundering. Jag och min fästman diskuterar önskelista. Vi har det mesta i hushållsväg redan och vi tycker båda att vi inte vill önska oss bara pengar, typ till en resa.
Nu är det så att min fästman har en ovanlig hudsjukdom som man inte vet så mycket om, så vi funderar på att be om donationer till intresseföreningen för forskning kring denna sjukdomen.
Jag vet att man ofta gör det till begravningar, typ "istället för en blomma: ge ett bidrag till Cancerfonden".
Är det något man skulle kunna göra även på ett bröllop?

Adressen är debra-sweden.org eller debra.org.uk
tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Skrivet 05 mar 2009 17:36
Hej! Jag tycker absolut att man kan önska donationer till välgörande ändamål som bröllopspresent. Läste just om ett eko-bröllop där de önskat sig donationer till wwf bland annat. Det är ni som bestämmer ad ni önskar er! Kramar/Liza
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 05 mar 2009 19:51
Jag tycker att det är en underbar idé! Som gäst hade jag mer än gärna gett en gåva till cancerfonden eller bris eller likn.
Ett stort fång rosor till er!! *hug*
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 05 mar 2009 23:31
Det är verkligen en jätte fin idé! kan inte tänka mej att ni kommer få annat än väldigt positiv respons på det!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 06 mar 2009 09:29
Vi önskade oss inte heller några presenter utan ville de ändå ge något kunde de skänka en slant till Rädda barnen eller Cancerfonden och vi fick bara bra respons på det. Vi hade gjort en sida här på Bröllopsguiden och där skrev vi in att vi det. Kändes så mycket bättre än att få fullt med saker som man inte behöver, de flesta har ju bott ihop ett tag innan man gifter sig och då har man hunnit samla på sig mycket saker. Så för oss kändes det som det bästa.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!