BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
03 maj 2007 19:21       6 svar    2270 klick

vad ska man äta?

katta
Antal inlägg: 23
Loggade in: 01 jan 2009
Utloggad
hej , jag undrar bara vad ni åt för mat på erat bröllop? jag vill ha som en buffe & håller på & tänker vad man kan bjuda på. nån som har något förslag?
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 03 maj 2007 20:14
Vi ska visserligen beställa vår mat men det blir exotiskbricka. Vi ska ha två olika alternativ på kött osså ngt vegetariskt alternativ...Vi tyckte att att detta passade oss bäst för det finns mycket frukt o sånt på en exotisk bricka så vi hoppas att det kommer passa så många som möjligt! Och naturligtvis blir det potatisgratäng till med vitlök...MUMS!!
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 03 maj 2007 20:53
Vi ska tjälknöl som är gjort på älgfransyska, till dett blir det potatisgratäng. Vi känner en kallskänka som kommer att fixa detta. Älgköttet köpte vi redan i höstas eftersom vi skulle ha 10 kg. På det viset har ju matkontot blivit uppdelat. Oxå blir det grekisk sallad till detta. Sen har vi 4 !! vegetarianer som ska få räkor istället för köttet. Tur att dessa "vegar" äter fisk & skaldjur.
qwertyui
Antal inlägg: 33
Loggade in: 06 aug 2007
Utloggad
Skrivet 03 maj 2007 21:00
ett tips är, om det går, att bara ha kall mat. Vi kommer att ha detta, man är inte beroende av att tal kommer i rätt tid och kommer vi lite sent till mottagningen gör det inget. Mindre stress kort sagt.
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 03 maj 2007 21:33
vi ska ju ha vårat bröllop på en Herrgård.
Som förrätt ska vi ha marinerad kycklingfilé och syltade rotfrukter och dillcreme.
Varmrätten består av fläskfilé, vårprimörer och sesamsås.
Till dessert kommer vi ha tårtan, kaffe och avec. =)
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 04 maj 2007 10:35
Hej där!

Jag kan bara skriva vad vi ska ha men jag tycker att det finns massa grejer att tänka på. Vi ville ha mat som man kan förbereda dagen innan. Vi ska ha till förätt lite mingelmat som stjärtkräft toast samt champagne. Sen ska vi ha potatisgratäng med något kallskuret, fläsk eller lamm eller liknande. Sallad till ska heta havets läckerheter. med räkor och crabbfish, majs, gurka och massa annat gott i. Allt detta gör vi ordning dagen innan och ställer i lokalen. Det blir bara att lägga fram och duka upp på bröllopsdagen.
Hoppas du hittar något som passar er.
Lycka till
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!