BröllopsGuiden
03 maj 2007 20:48       13 svar    2737 klick

presentöppning

qwertyui
Antal inlägg: 33
Loggade in: 06 aug 2007
Utloggad
Vi vill inte öppna presenterna på vår bröllopsdag, tänkte skriva något om det i programet/menyn, så inte folk sitter o väntar o undrar. Frågan är nu bara hur man uttrycker sig.
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 03 maj 2007 23:06
Ja tycker ni kan skriva rakt upp å ner;

Presentöppningen sker ändast mellan brud & brudgumm!

Sedan tycker ja att ni kan skriva i tack kortet till var å en vad ni fått av dom;

Tack veronica & Stefan för den vackra vasen!

Bara som ett exempel!

Skriv ner i ett litet block om vad ni fått av vem, när ni öppnar paketen! Så missar ni inte någon!

Kram å lycka till!
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 04 maj 2007 11:39
Precis! Hur ni än gör, glöm inte att anteckna vad ni får från vem, tråkigt om man missar det, både för er och för de som har köpt presenterna!

Vi har skrivit i vår inbjudan att alla är välkomna hem till oss dagen efter då vi äter frukost tillsammans och öppnar paket.
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 04 maj 2007 18:26
Vi vill inte heller öppna våra paket under festen utan tänker göra så att vi utser en "presentkomitté" som öppnar paketen lite på om på och ställer upp dem på ett bord och antecknar av vem vi fått vad. Sen får gästerna mingla runt och göra tipspromenad och titta på presenterna. Detta kommer påannonseras av toastmadamen i välkomsttalet.

/Magdalena
*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 13:08
Jag har också tänkt på det där med paketöppning. Vi funderar på att öppna paketen dagen efter, när vi tänkte bjuda på lunch, men problemet är att inte alla kommer att vara bjudna till lunchen. Kan det inte lätt bli så att de äldre släktingarna osv blir ledsna om man inte öppnar paketen på festen? Svårt men jag har varit på bröllop där det blev väldigt segt att sitta och titta på alla paket som skulle öppnas?!
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 15:20
Kommer ni ha ett presentbord där alla lägger presenterna på eller ska ni ha allmän presentutdelning av något slag??
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 15:23
Vi kommer att ha presentbord. Vi kommer också att öppna presenterna under kvällen.
tricky_r
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 15:26
Vi har tänkt ha ett presentbord men inte öppna presenterna under kvällen..o för det andra har vi bara önskat oss kuvert...e det konstigt att ha presentbord men inte presentöppning???
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 15:41
Beror kanske även hur många gäster som kommer. Hos oss blir det 46 gäster, några kanske lägger ihop tillsammans, därför tycker vi att det finns plats för detta. Några här på forumet kommer ju att öppna nästa dag, inget konstigt med det. Tänk att ha 100 gäster vilken tid det kommer att ta.
tricky_r
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 15:50
Vi blir runt 50 st. Känns lite drygt att ha presentöppning när vi förmodligen bara får kuvert...
sirius
Antal inlägg: 22
Loggade in: 27 dec 2007
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 17:25
Jag tycker att ett presentbord passar till oöppna presenter och sen när man är hemma igen så kan man öppna dom i lugn och ro för då kan man även läsa på kortet vilka/vilken det är ifrån utan att stressa. Och sen så står det också säkrare inslaget i karton än öppnat på bordet då någon kan komma åt och välta omkull något...
Bättre att ha paketöppning hemma och skriva och tacka speciellt sen i tackkortet...

kram
/Linnea
tricky_r
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 17:45
Nú har jag grunnat på det där med presenter och jag har funnit lösning...det är skönt när saker löser sig! Folk kommer gratta oss eter att vi skurit tårtan och då ger dom oss presenter som läggs åt sidan..så vi kommer få ta emot dom..och det tycker jag ska bli mysigt..då kan man tacka dom redan när man tar emot presenterna....
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 18:40
Vi ska ha ett presentbord, men ha presentöppning dagen efter och bjuda på brunch samtidigt. Då kan man i lugn och ro öppna och hinna umgås med gästerna utan att känna att festen rinner ifrån en...
tricky_r
Utloggad
Skrivet 07 maj 2007 19:17
Mysigt med brunch..men jag antar att vi kommer va helt slut dagen efter för att ordna med sånt..har på dagen en liten symbolisk indisk "förlovning" innan själva vigseln. 130 pers som ska komma och käka...och sen bröllopet på kvällen och däremellan svida om...PUH!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!